Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Hardlooptraining

vermeulen
Forum-lid
Berichten: 1259
Lid geworden op: 14 sep 2008 12:58

vermeulen 18 sep 2015 21:19

Sweety2008 schreef:
vermeulen schreef:En als je om 12.30 wat probeert te eten?
Ik denk namelijk dat je maag helemaal leeg is om 1 uur, normaal gesproken is dat ongeveer wanneer je gaat eten, dus gaat je lichaam extra maagzuur aanmaken in afwachting van voedsel om te verteren.
Hoe lang moet ik dan wachten met lopen als ik iets eet om 12:30 uur?
Denk toch minimaal 2 uurtjes voor dat het eten dan weer verteerd is.
Ik zou gewoon kijken hoe het gaat als je na een half uur al gaat lopen;
je eten hoeft niet helemaal verteerd te zijn voordat je gaat lopen. Als je er maar geen last van krijgt, maar van één banaan zou je niet zo heel snel last moeten krijgen...

Als er iets in je maag zit wordt je maagzuur ook wat stroperiger, en dan komt het minder snel naar boven.
Als het echt aanhoudt zou ik toch even naar de dokter gaan, als je maagzuur omhoog blijft komen kun je schade aan je slokdarm krijgen.

Gebruikersavatar
Sweety2008
Forum-lid
Berichten: 3098
Lid geworden op: 26 sep 2014 23:11

Gebruikersavatar Sweety2008 19 sep 2015 11:35

Toen ik donderdag avond met de groep ging lopen pakten 2 vrouwen hun rennies en een andere had zo'n vloeibaar spul bij zich ook tegen brandend maagzuur. Dus het schijnt meer voor te komen. Omdat wij al om 19 uur beginnen met trainen eten de meesten al om 17:30 uur sommige nog later i.v.m. de kinderen en echtgenoot die dan pas naar huis komt.

Als ik me met Malox of rennies kan helpen vind ik het ook oké ik zie ja dat anderen het ook zo doen.
Ghost Nivolet 6LC

Gebruikersavatar
Sweety2008
Forum-lid
Berichten: 3098
Lid geworden op: 26 sep 2014 23:11

Gebruikersavatar Sweety2008 19 sep 2015 11:38

vermeulen schreef:
Sweety2008 schreef:
vermeulen schreef:En als je om 12.30 wat probeert te eten?
Ik denk namelijk dat je maag helemaal leeg is om 1 uur, normaal gesproken is dat ongeveer wanneer je gaat eten, dus gaat je lichaam extra maagzuur aanmaken in afwachting van voedsel om te verteren.
Hoe lang moet ik dan wachten met lopen als ik iets eet om 12:30 uur?
Denk toch minimaal 2 uurtjes voor dat het eten dan weer verteerd is.
Ik zou gewoon kijken hoe het gaat als je na een half uur al gaat lopen;
je eten hoeft niet helemaal verteerd te zijn voordat je gaat lopen. Als je er maar geen last van krijgt, maar van één banaan zou je niet zo heel snel last moeten krijgen...

Als er iets in je maag zit wordt je maagzuur ook wat stroperiger, en dan komt het minder snel naar boven.
Als het echt aanhoudt zou ik toch even naar de dokter gaan, als je maagzuur omhoog blijft komen kun je schade aan je slokdarm krijgen.
Ik weet het mijn oma is aan slokdarmkanker overleden door brandend maagzuur zij heeft dit altijd al gehad jaar in jaar uit. Ze slikte Rennies bij de vleet. Maar het mocht niet baten. Tot dat het te laat was.
Het was een verschrikkelijke dood.
Ghost Nivolet 6LC

Gebruikersavatar
Sweety2008
Forum-lid
Berichten: 3098
Lid geworden op: 26 sep 2014 23:11

Gebruikersavatar Sweety2008 20 sep 2015 22:33

TumTumTum schreef:Mooi zo. Hoop dat je het vol houdt want zo kom je wel verder.
Ik wil het wel volhouden maar nu vind mijn man dat ik moet stoppen met hardlopen omdat ik ook nog fiets vind hij dat dit teveel is.

Dit word nog een pittige discussie en niet alleen voor vanavond. Hij is zo antisport maar ik vind het leuk om te doen. Ook het samen lopen met anderen is tof. Nu had ik hem eindelijk zo ver dat hij het wielrennen accepterde en nu moet ik de strijd weer voeren. Daar word ik toch zo moedeloos van. :cry::(
Ghost Nivolet 6LC

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 20 sep 2015 22:50

Sweety2008 schreef:
TumTumTum schreef:Mooi zo. Hoop dat je het vol houdt want zo kom je wel verder.
Ik wil het wel volhouden maar nu vind mijn man dat ik moet stoppen met hardlopen omdat ik ook nog fiets vind hij dat dit teveel is.

Dit word nog een pittige discussie en niet alleen voor vanavond. Hij is zo antisport maar ik vind het leuk om te doen.
Beetje raar.

Wat is je man zijn probleem dat jij ergens plezier in hebt? Dat hij antisport is kan zijn drijfveer zijn maar geen goede en gegronde reden om hetgeen jij leuk vindt om te doen tot een probleem te maken.

Hij heeft toch ook wel zijn hobbies waar jij dan weer niets mee hebt toch? Of heeft hij zelf geen hobbies?
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 20 sep 2015 23:00

Ja ik weet niet hoor, rekening houden met elkaar is niet meer dan normaal. Maar het is 2015. Je hoeft niet meer aan je vent te vragen of je "mag" hardlopen...
Veni. Vidi. Fietsie.

koekiesbakker
Forum-lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 17 nov 2014 12:04

koekiesbakker 20 sep 2015 23:08

Als mijn vriendin om zou gaan met sport, haar lichaam, haar gezondheid en voeding zoals naar voren komt uit jouw berichten, zou ze het ook flink met mij aan de stok krijgen. Just sayin'.

ottorongo
Forum-lid
Berichten: 2514
Lid geworden op: 27 aug 2011 00:58
Locatie: België

ottorongo 20 sep 2015 23:09

@Sweety
Mag ik vragen hoe dikwijls je gaat fietsen en hoe vaak ga je hardlopen - per week ?

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 20 sep 2015 23:20

koekiesbakker schreef:Als mijn vriendin om zou gaan met sport, haar lichaam, haar gezondheid en voeding zoals naar voren komt uit jouw berichten, zou ze het ook flink met mij aan de stok krijgen. Just sayin'.
Volgens mij verwoord je het hier een beetje verkeerd en geeft de tegenovergestelde impressie van wat je daadwerkelijk bedoelt te zeggen.

Jij bedoelt volgens mij te zeggen dat als je vriendin niet zou sporten jij er een probleem mee zou hebben of probeer je te zeggen dat Sweety door haar blessures juist terecht door haar ega wordt afgeremd?
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

Graziano
Forum-lid
Berichten: 109
Lid geworden op: 17 aug 2014 15:13

Graziano 20 sep 2015 23:32

Ik denk dat haar wederhelft haar obsessie voor sport en afvallen niet waardeert en daarom op de rem trapt.
Als je deze topic doorloopt, lees je dat mevrouw alles aangrijpt om maar te kunnen sporten/afvallen/op gewicht blijven.
Misschien dat haar ega het toch ook wel prettig vindt om samen wat te ondernemen. (Wat mij dan weer stug lijkt......[GRINNING FACE WITH SMILING EYES])

koekiesbakker
Forum-lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 17 nov 2014 12:04

koekiesbakker 20 sep 2015 23:37

Zorro schreef:
koekiesbakker schreef:Als mijn vriendin om zou gaan met sport, haar lichaam, haar gezondheid en voeding zoals naar voren komt uit jouw berichten, zou ze het ook flink met mij aan de stok krijgen. Just sayin'.
Volgens mij verwoord je het hier een beetje verkeerd en geeft de tegenovergestelde impressie van wat je daadwerkelijk bedoelt te zeggen.
Of ik bedoel het zoals het er staat? Ik zal nog korter door de bocht gaan.

Sweety schrijft veel over hoe zij omgaat met de dingen die ik aanstipte. Als mijn vriendin op de manier daar mee om zou gaan zoals uit de berichten van Sweety blijkt, zou ik er op aandringen om professionele hulp te gaan zoeken.

Over of haar man juist handelt of niet doe ik geen uitspraken.

Karl66
Forum-lid
Berichten: 2362
Lid geworden op: 23 apr 2012 00:19
Locatie: Emmen

Karl66 20 sep 2015 23:52

Sporten kan een verslaving worden. En natuurlijk valt het voor ons van achter een scherm niet te zien of dat ook voor Sweety geldt, maar, de manier waarop ze regelmatig reageert klinkt wel als een mogelijke sportverslaving. Als dat echt zo is, en voor alle duidelijkheid, daar kunnen wij niet over oordelen, dan snap ik de reactie van haar man wel. We horen hier namelijk maar één kant van het verhaal, terwijl er toch echt twee zijn.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

Plaats reactie