Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Hardlooptraining

rokseltje
Forum-lid
Berichten: 53
Lid geworden op: 26 aug 2015 21:24

rokseltje 01 sep 2015 18:58

Sweety maak jij je soms overmatig zorgen over je gezondheid?
Ik zou niet zulke "stappen" ondernemen. Op eigen houtje naar DE gaan en niet weten of er wat vergoedt wordt en zonder indicatie is een beetje hypochondrisch.
Laatst gewijzigd door rokseltje op 01 sep 2015 19:02, 1 keer totaal gewijzigd.

2meter
Forum-lid
Berichten: 143
Lid geworden op: 07 aug 2010 22:54

2meter 01 sep 2015 21:15

@joosting87: mijn vriendin heeft leren hardlopen met Evy. Spreekt vooral vrouwen aan, tenminste in onze omgeving. Wij hebben de lessen via I-tunes maar ik geloof dat ze ook via Spotify te krijgen zijn. Het zijn bv 30 lessen met muziek en een goede verdeling wandelen /hardlopen. En Evy zegt dus tussendoor telkens wanneer het volgende blok begint plus nog wat aanmoedigingen + tips en zo.

Gebruikersavatar
Sweety2008
Forum-lid
Berichten: 3098
Lid geworden op: 26 sep 2014 23:11

Gebruikersavatar Sweety2008 01 sep 2015 21:48

rokseltje schreef:Sweety maak jij je soms overmatig zorgen over je gezondheid?
Ik zou niet zulke "stappen" ondernemen. Op eigen houtje naar DE gaan en niet weten of er wat vergoedt wordt en zonder indicatie is een beetje hypochondrisch.
Helemaal niet en als ik er goed word geholpen ben ik blij had geen zin om altijd met pijn te lopen.
Nu gaat het tamelijk goed vanmiddag nog een rondje gelopen en dit is het mij dan allemaal meer dan waard.
Ghost Nivolet 6LC

2meter
Forum-lid
Berichten: 143
Lid geworden op: 07 aug 2010 22:54

2meter 01 sep 2015 22:07

@Sweety2008: hoewel ik je keuzes en beslissingen niet altijd evengoed snap kan ik het eigenlijk wel waarderen dat je zo open bent en je kwetbaar durft op te stellen.

rokseltje
Forum-lid
Berichten: 53
Lid geworden op: 26 aug 2015 21:24

rokseltje 01 sep 2015 22:34

Wat is daar dan gebeurt?
Want ik weet wel dat veel Duitse klinieken misbruik maken van mensen die met hun gezondheid kwakkelen.
De gezondheidszorg is wel super goed trouwens in Duitsland. Maar je komt uit Belgie toch? Belgie heeft ook een goede zorg. Én normaal sturen ze daar stukken makkelijker door dan in NL... Ik snap dus ook niet waarom jou arts je zo lang met zulke dingen laat lopen.....
Dat is uiterst onprofessioneel. En niet alleen onprofessioneel. Het is gewoon vernederend. Ik denk namelijk dat jou huisarts denkt dat je een zware hypochonder bent. Vandaar ook mijn vraag hierboven. Ik zou anders niet weten waarom hij niet handelt!

Gebruikersavatar
Sweety2008
Forum-lid
Berichten: 3098
Lid geworden op: 26 sep 2014 23:11

Gebruikersavatar Sweety2008 02 sep 2015 07:11

Ik ben van origine Duitse maar woon nu sinds 29 jaar in Venlo. De Helios Klinik in Krefeld werkt samen met heel veel Nederlandse zorgverzekeraars. Dus dit komt wel goed.

Ik ga ook altijd in Duitsland naar de tandarts omdat dit toch niet meer hier in het basispakket zit. Ook omdat hij de enige is die ik vertrouw ik kom er al jaren. Toen ik nog in Duitsland werkte kwam ik al bij hem.
Ghost Nivolet 6LC

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 02 sep 2015 11:39

rokseltje schreef:Ik snap dus ook niet waarom jou arts je zo lang met zulke dingen laat lopen.....
Dat is uiterst onprofessioneel. En niet alleen onprofessioneel. Het is gewoon vernederend. Ik denk namelijk dat jou huisarts denkt dat je een zware hypochonder bent. Vandaar ook mijn vraag hierboven. Ik zou anders niet weten waarom hij niet handelt!
Beetje off topic, ik heb het idee dat Nederlandse huisartsen dat heel vaak denken. Je loopt ergens al maanden mee rond omdat je zelf niet met ieder dingetje meteen naar de huisarts loopt...maar dan krijg je nog te horen dat het niks is (hoe weet hij dat zonder er naar te kijken) en dat het vanzelf wel overgaat. Als het in drie maanden uit zichzelf niet verdwijnt waarom dan in 6 maanden wel? :shock: En hoe ouder de patient is des te eerder en bij een vrouw helemaal. Dan is het sowieso altijd meteen overgangsgezeur.
Als ik dicht bij de Belgische of Duitse grens zou wonen dan wist ik het ook wel.
Veni. Vidi. Fietsie.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8342
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 02 sep 2015 13:37

TumTumTum schreef:Als ik dicht bij de Belgische of Duitse grens zou wonen dan wist ik het ook wel.
Ook de patiënten in België en Duitsland zijn niet altijd gelukkig met hun gezondheidszorg hoor. Ik weet ook van Belgen die naar Nederland komen omdat ze het veel beter (denken te) vinden. Overal mankeert er wel iets aan.

Gebruikersavatar
ever
Forum-lid
Berichten: 1340
Lid geworden op: 28 jan 2008 17:21

Gebruikersavatar ever 02 sep 2015 14:27

TumTumTum schreef:Beetje off topic, ik heb het idee dat Nederlandse huisartsen dat heel vaak denken. Je loopt ergens al maanden mee rond omdat je zelf niet met ieder dingetje meteen naar de huisarts loopt...maar dan krijg je nog te horen dat het niks is (hoe weet hij dat zonder er naar te kijken) en dat het vanzelf wel overgaat. Als het in drie maanden uit zichzelf niet verdwijnt waarom dan in 6 maanden wel? :shock: En hoe ouder de patient is des te eerder en bij een vrouw helemaal. Dan is het sowieso altijd meteen overgangsgezeur.
Een tijdje geleden exact dezelfde ervaring. Als ze in mijn dossier kijken, kunnen ze zien dat ik zo ongeveer eens in de 4 jaar bij de huisarts kom. Waarom wordt ik dan behandeld alsof ik een hypochonder ben die met ieder pijntje langskomt....?

rokseltje
Forum-lid
Berichten: 53
Lid geworden op: 26 aug 2015 21:24

rokseltje 02 sep 2015 17:02

Ligt er natuurlijk aan met wat..
Heel veel dingen zijn aan stress, spanningen te wijten. Ėn heeeel veel dingen zijn niets of voor een arts 75 per dag in een dozijn. Als je ook met serieuzere synptonen komt is het vaak een combi van bepaalde symptonen die iets verdacht doet lijken.

Daarom vragen artaen meestal ook door. Dan kunnen ze bedenken in welke richting je zou kunnen zoeken. Veelal als je gaat zoeken blijkt het echter toch niets ernstigs te zijn. Niet elk bultje is kanker of verdacht voor iets kwaadaardigs .
En niet elke moedervlek die op de huid ligt is iets. Net zoals hoofdpijn. Er zijn zo veel mensen die daar mee langs gaan. Maar dat is gewoon zelden iets bedreigends. En ook dan geldt weer dat er veelal bijkomstige symptonen zijn.

Gebruikersavatar
ever
Forum-lid
Berichten: 1340
Lid geworden op: 28 jan 2008 17:21

Gebruikersavatar ever 02 sep 2015 17:58

rokseltje schreef:Daarom vragen artaen meestal ook door. Dan kunnen ze bedenken in welke richting je zou kunnen zoeken.
Als je met een lijst (serieuze) symptomen komt en de enige vragen die de arts stelt zijn (waarschijnlijk omdat je een vrouw van in de 40 bent): is je menstruatie nog regelmatig en heb je wel eens last van opvliegers....

... dan kan ik dat niet echt doorvragen noemen (en voel ik me ook niet bepaald serieus genomen) :roll:

Maar goed, laat maar want dit is volledig off-topic

Gebruikersavatar
Sweety2008
Forum-lid
Berichten: 3098
Lid geworden op: 26 sep 2014 23:11

Gebruikersavatar Sweety2008 02 sep 2015 18:25

@ever hoe herkenbaar ik ben nu 53 en als er wat is zeggen ze meteen het ligt aan de overgang. Echt daar krijg je toch wat van.
Ik haat het als ze mij niet series nemen.
Ghost Nivolet 6LC

Plaats reactie