Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Hardlooptraining

Gebruikersavatar
Sweety2008
Forum-lid
Berichten: 3098
Lid geworden op: 26 sep 2014 23:11

Gebruikersavatar Sweety2008 16 aug 2015 18:51

@TumTumTum heb op internet gekeken in de omgeving van Venlo is welgeteld een fietsclub en het vereiste is dat ze met minimaal 30 km per uur fietsen
Zo snel ben ik nog niet dus nog minimaal 1 of 2 jaar alleen fietsen en dat ik dan als ik sneller ben geworden mij dan aanmeld.

Hetzelfde met de hardloopvereniging er zitten er maar twee in Venlo en ik woon in Blerick als ik er naar toe wil moet ik eerst eens 30 minuten van Blerick tot ergens aan het einde van Venlo en dan kan ik pas trainen met hun.

Kom jij uit de omgeving van Rotterdam of een andere grote stad? Dan is het denk ik ook vele malen eenvoudiger om een club te vinden. Ik woon op een dorp Venlo is dan wel weer groter maar veel sportclubs zijn er niet ja of je moet van voetballen houden.
Financieel gaat het bij mij ook niet zo super ik houd me met poetsbaantjes over water met 53 fatsoenlijk werk vinden is moeilijk.
Veel geld heb ik dus niet moet ook kiezen dan tussen fietsclub of hardloopvereniging.
Ghost Nivolet 6LC

Gebruikersavatar
Sweety2008
Forum-lid
Berichten: 3098
Lid geworden op: 26 sep 2014 23:11

Gebruikersavatar Sweety2008 16 aug 2015 18:55

Ik heb op dit moment ook geen geld om een sportkeuring te doen 200€ dat is voor mij een heleboel geld ook omdat gisteren mijn pc nog gesneuveld is dat ding was 10 jaar oud.
Weet dus opk mijn maximale hartslag niet of omslagpunt enz. alleen mijn rustpols die weet ik. Ik heb eens ergens gelezen dat voor vrouwen 220 + 4 - leeftijd is en daar ga ik met op pad.
Ghost Nivolet 6LC

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 16 aug 2015 19:02

Maximale hartslag bepalen lijkt mij nu niet bepaald heel complex? Die 220 - leeftijd regels zijn nutteloos, de variaties van een individu zijn veel te groot.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 16 aug 2015 19:06

Sweety....ik heb drama;s, huilbuien, psychosen en weet ik niet wat allemaal doorstaan voordat ik eindelijk een groep/clubje vond waar mee ik af en toe kon fietsen/trainen.
Bijvoorbeeld; hier in Rotterdam zit een prachtige wielervereniging, helaas voornamelijk gefixeerd op jeugd en wedstrijden. Hun langzame groep rijdt 30 gemiddeld. "maar dat is goed te doen hoor als je het wiel kan houden"...

Dat zal best, maar als mensen al niet eens begrijpen dat het wiel durven en kunnen houden geen skill is die je aangeboren krijgt en op latere leeftijd moeilijker te leren is dan vind ik het bij voorbaat al zinloos en klik ik de website definitief dicht. Verder veel teleurstellingen moeten verwerken bij allerlei andere groepjes/clubjes en lieden die ook niet snappen dat niet iedereen die net 3 maanden op een overmaatse retrofiets rondrijdt de Mont Ventoux nog niet op is geweest, of na je tweede week Start to Run training vragen of je de marathon van New York dit jaar nog gaat doen. :roll: (echt mee gemaakt).
Echt, geloof me...gék werd ik er van. En soms ook boos of verdrietig.

Ik kom uit Rotterdam en het is/was nog steeds een drama om iets te vinden waar je als beginner/dame/oudere bij kunt aanhaken. Behalve als je een jonge goedgetrainde vent bent. Maar ben je dat niet dan wordt het erg lastig. We moeten gewoon hopen dat er meer vrouwen zoals wij gaan sporten.

En geld heb ik ook niet. Dus al die leuke adviezen...sportkeurinkje hier, cadansmetertje daar, personal trainers...voor mij onhaalbaar. Het enige dat wel kan is fietsen/fietsen/fietsen en nog meer fietsen. En lezen, luisteren en blijven zoeken. (geldt ook voor hardlopen)
Overigens is het wel zo dat sommige zorgverzekeringen een deel van zo'n sportkeuring vergoeden en dat het niet van je eigen risico afgaat. Zo kon ik dat een keer laten doen voor ongeveer 75 euro...nog steeds veel geld maar als eenmalige investering wel een keer waard.
Veni. Vidi. Fietsie.

Gebruikersavatar
Sweety2008
Forum-lid
Berichten: 3098
Lid geworden op: 26 sep 2014 23:11

Gebruikersavatar Sweety2008 16 aug 2015 22:43

Ik ben bij CZ verzekerd zonder aanvullende verzekering ik denk niet dat er ook maar iets vergoed word. Krijg aan het eind van het jaar nog een dikke rekening gepresenteerd vanwege mijn knobbels in mijn lijf en de tig ziekenhuisbezoeken in Venlo en Venray. Eigen risico van 360€ is dan te betalen.
Ghost Nivolet 6LC

burnds
Forum-lid
Berichten: 58
Lid geworden op: 29 mar 2010 12:04

burnds 17 aug 2015 12:13

Is hier nog iemand die denkt dat Sweety2008 géén troll is? Ik heb dit topic de afgelopen tijd gevolgd en het is werkelijk onbestaanbaar hoe zij elke keer weer komt met nieuwe vragen.
"Iedereen zegt dat ik langzaam moet lopen in het begin? Dan ga ik wel stukjes sprinten van 14 km/h."
"Iedereen zegt dat ik niet moet gaan lopen met een hielspoorblessure? Dan ga ik wel lekker paar keer in de week hardlopen."
"Iedereen zegt dat mijn schoenen misschien wat breed zijn? Dan ga ik wel op zoek naar een schimmige buitenlandse site waar ze extra brede schoenen verkopen."

Kom op zeg, wie gelooft dit nu toch nog? En mocht dit wel echt zijn, dan is Sweety2008 een hopeloos geval waar goede raad, als ware zij Teflon-vrouw, van af glijdt.

Gebruikersavatar
Sweety2008
Forum-lid
Berichten: 3098
Lid geworden op: 26 sep 2014 23:11

Gebruikersavatar Sweety2008 17 aug 2015 13:30

Tot oktober mag ik niet gaan hardlopen vanwege mijn hielspoor en ik hou me er ook aan heb geen zin dat dit nooit meer over gaat.
Als het eind september nog niet veel verbeterd is worden het in totaal 12 weken hardloopverbod.

Ben nu bezig met speciale oefeningen voor mijn voet bezig elke dag 3 keer.
Dus het is niet zo dat ik helemaal niks met de adviezen doe.
Ghost Nivolet 6LC

Gebruikersavatar
superrose
Forum-lid
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 sep 2009 00:36
Locatie: Amsterdam totdat ik terug de provincie in ga
Contact

Gebruikersavatar superrose 17 aug 2015 21:00

Sweety2008 schreef:
SevenofNine schreef:Sweety, hou vast aan je doelen hoor meid! Ik blijf het moedig vinden hoe je je leefstijl hebt veranderd! En bedenk dat het contact IRL (in real life) met een deskundige trainer (fietser of hardloper) best nuttig is voor het bespreken van wat JIJ wil.
Bedankt voor je steun. Eindelijk iemand die me niet afkraakt.

Nou ik meen me te herinneren dat ik je wel degelijk serieus antwoord heb gegeven en dat ik dat doe als iemand die hardlopers traint
Laatst gewijzigd door superrose op 17 aug 2015 21:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

Gebruikersavatar
superrose
Forum-lid
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 sep 2009 00:36
Locatie: Amsterdam totdat ik terug de provincie in ga
Contact

Gebruikersavatar superrose 17 aug 2015 21:06

Sweety2008 schreef:Als ik de Lotto win kijk ik voor een personeltrainer. Maar dit kan dus nog lang duren. En in de omgeving van Venlo zijn ook maar twee hardloopvetenigingen Orion en Scopias in Blerick is helemaal niks.
Veel word 's morgens getraind en daar werk ik 's avonds rennen ze dan rondjes op de atletiekbaan binnen of buiten. Vind in de natuur lopen mooier als saaie rondjes draaien op een baan. Is ook heel veel sprinttraining erbij. Was ik vroeger al heel slecht in in korte afstanden sprinten kwam altijd als laatste over de finish.
De run2day bij jou in de stad heeft loopcursussen en op één woensdag in de maand een gratis techniek les.
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

Gebruikersavatar
Sweety2008
Forum-lid
Berichten: 3098
Lid geworden op: 26 sep 2014 23:11

Gebruikersavatar Sweety2008 17 aug 2015 22:14

Zoals gezegt voorlopig is het hardlopen stopgezet tot dat de 8 weken om zijn dan kijk ik verder. Op dit moment moet mijn voet eerst tot rust komen. Mag wel wat wandelen maar niet te lang.
Ghost Nivolet 6LC

Gebruikersavatar
superrose
Forum-lid
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 sep 2009 00:36
Locatie: Amsterdam totdat ik terug de provincie in ga
Contact

Gebruikersavatar superrose 17 aug 2015 22:54

ja maar dna weet je het, dat is zo goed als het hele jaar door
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

Gebruikersavatar
Sweety2008
Forum-lid
Berichten: 3098
Lid geworden op: 26 sep 2014 23:11

Gebruikersavatar Sweety2008 18 aug 2015 10:45

@superrose ik heb net een e-mail van Run2day gekregen over de trainingen. Sven Broks schrijft dat alleen op zondagmorgen trainingen worden gegeven. Ik heb de originele e-mail maar weet niet hoe ik hem hier kan laten zien. Mijn pc is ja helaas gesneuveld en ik heb alleen nog mijn smartphone.
Zondagmorgen komt mij eerlijk gezegt heel slecht uit dit is de enige dag waar ik een beetje kan uitslapen en herstellen.
Ghost Nivolet 6LC

Plaats reactie