Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Hardlooptraining

NoChain
Forum-lid
Berichten: 1270
Lid geworden op: 04 sep 2011 20:18

NoChain 03 aug 2015 23:13

Vandaag 6km gelopen ... om het toch maar eens gewoon terug over lopen te hebben :mrgreen:

Gebruikersavatar
Tracing_NL
Forum-lid
Berichten: 655
Lid geworden op: 28 nov 2013 16:32

Gebruikersavatar Tracing_NL 04 aug 2015 08:14

@ Nochain :D :D

Ik volg dit topic eigenlijk meer omdat het al pagina's werkelijk van hot naar her schiet terwijl de oorspronkelijke vraag al 3 x binnen 5 reacties is beantwoord.
Ouder worden is verplicht, volwassen worden is een keuze.

Gebruikersavatar
ophetkantje
Forum-lid
Berichten: 2201
Lid geworden op: 06 jan 2011 09:05

Gebruikersavatar ophetkantje 04 aug 2015 08:46

Tracing_NL schreef:@ Nochain :D :D

Ik volg dit topic eigenlijk meer omdat het al pagina's werkelijk van hot naar her schiet terwijl de oorspronkelijke vraag al 3 x binnen 5 reacties is beantwoord.
Mooi he? Op een fietsforum id al dagen een hardlooptopic het topic waarin het meeste gepost wordt.
Ach, ik zeg ook maar wat

Gebruikersavatar
superrose
Forum-lid
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 sep 2009 00:36
Locatie: Amsterdam totdat ik terug de provincie in ga
Contact

Gebruikersavatar superrose 04 aug 2015 09:54

NoChain schreef:Vandaag 6km gelopen ... om het toch maar eens gewoon terug over lopen te hebben :mrgreen:
Veel man, ik ben gisteren een uur bezig geweest met warming up en loopscholing om uiteindelijk minder dan een halve km te lopen. En dat was dan een goede training :)

Overigens merkte ik wel hoe fietsen en hardlopen elkaar bijten, dit weekend was het zulk mooi weer dat ik veel gefietst heb, dat kwam mijn training nu niet bepaalt ten goede maandag
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 04 aug 2015 10:37

ophetkantje schreef:
Tracing_NL schreef:@ Nochain :D :D

Ik volg dit topic eigenlijk meer omdat het al pagina's werkelijk van hot naar her schiet terwijl de oorspronkelijke vraag al 3 x binnen 5 reacties is beantwoord.
Mooi he? Op een fietsforum id al dagen een hardlooptopic het topic waarin het meeste gepost wordt.
Dat is altijd nog beter dan de meeste posts in het Doping topic toch? :mrgreen:
Veni. Vidi. Fietsie.

Gebruikersavatar
Tracing_NL
Forum-lid
Berichten: 655
Lid geworden op: 28 nov 2013 16:32

Gebruikersavatar Tracing_NL 04 aug 2015 10:42

Ja, +1

Als we hier dan toch weer off topic gaan :mrgreen: :mrgreen: : Ben blij dat ook eens een andere sport als fietsen aan de beurt is. Moet me al vaak genoeg verdedigen in discussies

Hardlopen :mrgreen: :mrgreen:........ is bv een sport waar ook veel EPO gebruikt is.
Ouder worden is verplicht, volwassen worden is een keuze.

NoChain
Forum-lid
Berichten: 1270
Lid geworden op: 04 sep 2011 20:18

NoChain 04 aug 2015 10:53

superrose schreef:
NoChain schreef:Vandaag 6km gelopen ... om het toch maar eens gewoon terug over lopen te hebben :mrgreen:
Veel man, ik ben gisteren een uur bezig geweest met warming up en loopscholing om uiteindelijk minder dan een halve km te lopen. En dat was dan een goede training :)

Overigens merkte ik wel hoe fietsen en hardlopen elkaar bijten, dit weekend was het zulk mooi weer dat ik veel gefietst heb, dat kwam mijn training nu niet bepaalt ten goede maandag
Dat vind ik wel meevallen eigenlijk, al is het uiteraard wel normaal dat er een deel frisheid uit de benen is na 2 dagen stevig fietsen. Belangrijk bij lopen is de regelmaat die je er kan inbrengen.
Na 10 dagen niet fietsen fiets je nog exact hetzelfde als voorheen, loop je 10 dagen niet dan gaat het voor geen meter. Dat is mijn gevoel toch :).

Gebruikersavatar
Sweety2008
Forum-lid
Berichten: 3098
Lid geworden op: 26 sep 2014 23:11

Gebruikersavatar Sweety2008 04 aug 2015 16:41

Vandaag gelopen met dit schema 10x1 min. lopen
10x2 min. wandelen
was goed voor 3,97 km en mijn snelheid was 7,97 km/h.

Oke het is nog de snelheid van een schildpad maar ik denk ook dat het komt omdat ik tussendoor steeds moet wandelen. Maar ja alles went behalve dat ik het steenkoud had ook omdat het steeds begon te regenen.
Ghost Nivolet 6LC

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8340
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 04 aug 2015 17:36

Het is helemaal niet de snelheid van een schildpad. Maar je hebt nog steeds niet door dat het niet om snelheid gaat maar om je pezen etc. te laten wennen aan de belasting. Ik denk dat het zelfs nog aan de snelle kant is, maar het schema is niets mis mee.

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5537
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 04 aug 2015 17:46

NoChain schreef: Dat vind ik wel meevallen eigenlijk, al is het uiteraard wel normaal dat er een deel frisheid uit de benen is na 2 dagen stevig fietsen. Belangrijk bij lopen is de regelmaat die je er kan inbrengen.
Triathlon tip: Na elke fietstocht even hardlopen ook al is het maar 10min in een heel langzaam tempo.
What makes the boat go faster?

Gebruikersavatar
superrose
Forum-lid
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 sep 2009 00:36
Locatie: Amsterdam totdat ik terug de provincie in ga
Contact

Gebruikersavatar superrose 04 aug 2015 17:47

NoChain schreef:
superrose schreef:
NoChain schreef:Vandaag 6km gelopen ... om het toch maar eens gewoon terug over lopen te hebben :mrgreen:
Veel man, ik ben gisteren een uur bezig geweest met warming up en loopscholing om uiteindelijk minder dan een halve km te lopen. En dat was dan een goede training :)

Overigens merkte ik wel hoe fietsen en hardlopen elkaar bijten, dit weekend was het zulk mooi weer dat ik veel gefietst heb, dat kwam mijn training nu niet bepaalt ten goede maandag
Dat vind ik wel meevallen eigenlijk, al is het uiteraard wel normaal dat er een deel frisheid uit de benen is na 2 dagen stevig fietsen. Belangrijk bij lopen is de regelmaat die je er kan inbrengen.
Na 10 dagen niet fietsen fiets je nog exact hetzelfde als voorheen, loop je 10 dagen niet dan gaat het voor geen meter. Dat is mijn gevoel toch :).
welke afstanden loop je?
Ik de sprint ofwel alles onder de 200 meter doe ik, dan is het iets andere koek, een rustige duurloopje na een dag fietsen kan makkelijk. Sprinten wat minder, vermoeide spieren missen het moment een beetje en zijn minder stabiel.
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 04 aug 2015 19:04

Net met m'n lief wezen hardlopen. Zelf doe ik met hardlopen altijd maar wat. Met enorme zere benen. Heb ik maanden niet gelopen dan vlieg ik er ineens 5 km vol in. Want longen en hart kunnen dat makkelijk hebben 8-)
M'n vrouw heeft afgelopen half jaar nauwelijks aan sport kunnen doen door de zorg voor haar ouders. Is zelfs vele weken in Portugal geweest (niet voor de fun) omdat haar vader daar tijdens de vakantie twee spoedoperaties kreeg.
Sinds kort gaat het weer wat beter en na de vakantie heeft ze het hardlopen weer opgepakt. Dat doet ze met zo'n keurig 1,2,3 minutenschema en ik loop 3 keer per week mee voor de motivatie. Ik heb stiekem nog wel eens in m'n hoofd een knappe trial te gaan lopen 8-)
Met van die schema's lopen lijkt wat sullig maar de progressie is bizar! Zonder pijn in m'n benen :mrgreen: Ga ik eens een paar maanden vol proberen te houden.

Heb je een bereconditie door het fietsen is beginnen met lopen heel verleidelijk om erin te vliegen. Vooral omdat in het wielerwereldje het not done is om bijvoorbeeld bij een klim even te stoppen. Laat staan tijdens het hardlopen te gaan wandelen :mrgreen:

Toch is dat geen slechte keuze..................

Plaats reactie