Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Gepolariseerd trainen

VincentVW
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 feb 2016 13:07

VincentVW 14 feb 2016 22:38

@53x11

Ben het met je eens.

VincentVW
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 feb 2016 13:07

VincentVW 14 feb 2016 22:42

Man, man @Alan Smeets, wat laat jij je kennen zeg pfff...

ik hoop voor je dat je klanten en potentiële klanten hier niet op het forum komen.

bwerter
Forum-lid
Berichten: 310
Lid geworden op: 23 mar 2015 10:36

bwerter 15 feb 2016 09:04

VincentVW schreef:Man, man @Alan Smeets, wat laat jij je kennen zeg pfff...

ik hoop voor je dat je klanten en potentiële klanten hier niet op het forum komen.
:dislike: :dislike: Volgens mij reageert hij hier inhoudelijk met argumenten. Daar kan je het mee oneens zijn, maar om over zijn klanten of potentiële klanten te beginnen is wat mij betreft een beetje jammer...

Gebruikersavatar
ophetkantje
Forum-lid
Berichten: 2201
Lid geworden op: 06 jan 2011 09:05

Gebruikersavatar ophetkantje 15 feb 2016 09:26

bwerter schreef: :dislike: :dislike: Volgens mij reageert hij hier inhoudelijk met argumenten. Daar kan je het mee oneens zijn, maar om over zijn klanten of potentiële klanten te beginnen is wat mij betreft een beetje jammer...
Veel woorden zijn niet altijd ook argumenten.
Heel lange post lijken altijd meteen ook veel inhoud te hebben in dit geval vind ik dat inhoudelijke nogal tegenvallen. Alan geeft soms hele goede adviezen en is in mijn ogen redelijk goed op de hoogte, maar lijkt wel veel moeite te hebben met trainingsvormen die niet "de zijne " zijn. Het weerleggen van het nut van een trainingsvorm is iets wat volgens mij nooit gaat lukken in een post, daar zou je ook weer onderzoeken en testresultaten voor moeten hebben die vervolgens uiteraard weer net zo discutabel zijn als de onderzoeken die voor de trainingsvorm pleiten.
Ik vind het prettig dat hier mensen hun mening geven over bepaalde vormen van trainen, maar liever niet in de vorm van dit is zo of is niet zo, helaas is de wetenschap op het gebied van training nog niet zo ver dat we over de werking van trainingsmethodes als feiten kunnen spreken.

Iemand iets noemen; of dat nou infantiel of onbeschoft is hoeft van mij zeker niet. Voor degenen die dat doen; ga je schamen :oops:
Ach, ik zeg ook maar wat

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 15 feb 2016 10:16

53x11 schreef:Fredje en ik zijn niet meer boos op elkaar (althans, ik niet op Fred, met een beetje mazzel andersom ook niet). Ik kan me niet herinneren ooit woorden met de gastheer gehad te hebben, maar dat kan ík mis hebben.

@ottorongo: durref je wel, met se alle?

Ter verdediging: ik hoor Alan alleen maar heel hard roepen "gepolariseerd trainen is stom", daar heeft hij heel veel woorden voor nodig, maar hij zegt vrij weinig: raaskallen noem ik dat.

Verder reageert hij ongemeen fel en enigzins infantiel op een bericht van een concullega in dit topic. Dat triggert mijn tegengas gen (blijkbaar)
Maar goed jij bent in dit topic dan wel niet van veel woorden, maar hebt qua inhoud de laatste pagina's ook niet veel bijgedragen aan de discussie.

@VincentVW, zullen we het een beetje fatsoenlijk houden. Dat moet toch ook kunnen lukken als we het niet met elkaar eens zijn?

On-topic: Valt mij op dat in de publicatie van Stöggl veel interessante metingen weggelaten zijn. Waarom staan er geen resultaten over de eindwaarde van de inspanningstesten? Perceived effort van de trainingsweken was ook wel interessant geweest, want als ik deze schema's zo zie dan zit daar wel heel erg veel verschil in.
Tabel 1 lijkt te suggereren dat die tot stand is gekomen op basis van de uitgevoerde trainingen, maar de enige gemeenschappelijke deler lijken hartslaggegevens te zijn. Dan vind ik het erg vreemd dat er bij HITT 0 staat bij de threshold. Want voordat je hartslag in high intensity zone komt zal die toch eerst moeten passeren bij threshold. Met allemaal korte blokjes zou daar toch behoorlijk wat tijd moeten komen te staan.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8945
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 15 feb 2016 11:00

amclassic-fan schreef: Maar goed jij bent in dit topic dan wel niet van veel woorden, maar hebt qua inhoud de laatste pagina's ook niet veel bijgedragen aan de discussie.
Da's waar, hier wat inhoud dan; een mogelijke verklaring waarom polarized training zou kunnen werken: Docherty&Sporer, 2000 (geen full text vrees ik)

Korte samenvatting: Zogenaamde treshold training (in D&S training in de "Zone of Interference") is eigenlijk vleesch nog visch. Duurinspanningen stellen tegengestelde eisen aan de spiercel dan sprintinspanningen (vergelijk de bouw van een sprinter maar met die van een duursporter). D&S stellen dat het mogelijk beter is om duurtrainingen ook echt laag intensief te doen en intensieve trainingen ook echt hoog intensief, zodat met name centrale structuren (respectievelijk cardiovasculair en aansturing) getraind worden.
Hier zitten zeker "haken en ogen" aan, maar als uitgangspunt wel een aardige gedachte.
amclassic-fan schreef: @VincentVW, zullen we het een beetje fatsoenlijk houden. Dat moet toch ook kunnen lukken als we het niet met elkaar eens zijn?
Roep je Alan ook even tot de orde dan?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

VincentVW
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 feb 2016 13:07

VincentVW 15 feb 2016 11:30

Vreemde opvattingen hebben sommige mensen toch over fatsoen en onfatsoen

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5069
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 15 feb 2016 11:58

Laten we het gewoon inhoudelijk houden ipv op de man te spelen. Van dat eerste wordt iedereen wijzer...

Zwasja
Forum-lid
Berichten: 143
Lid geworden op: 02 jul 2012 21:06

Zwasja 16 feb 2016 00:01

53x11 schreef: Roep je Alan ook even tot de orde dan?
Ik waardeer de posts van Alan iig wel en zie hier niets kwaads in. Zo anders met sommige van jouw posts. Veel van jouw reacties kan ik overigens ook wel waarderen hoor, maar alleen die reacties waarin jij niet op de man speelt en iedereen (w.o. Alan) in zijn waarde laat.

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8945
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 16 feb 2016 06:08

Het gaat mij specifiek om de denigrerende posts richting Vincent in dit topic. Gelijke monniken, gelijke kappen lijkt me..
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5537
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 19 feb 2016 13:04

Niet alleen op dit forum discussie over polarized trainen maar ook in indoor roeiwereld. Daar werd deze link gepost, wellicht ook interessant hier:
deel 1 http://www.bengreenfieldfitness.com/201 ... endurance/
deel 2 http://www.bengreenfieldfitness.com/201 ... durance-2/
What makes the boat go faster?

ottorongo
Forum-lid
Berichten: 2514
Lid geworden op: 27 aug 2011 00:58
Locatie: België

ottorongo 19 feb 2016 17:44

@53x11
Mijn reactie heeft niets met durf te maken. Ik wou niet als eerste de knuppel in het hoenderhok gooien. En persoonlijke aanvallen vind ik zowiezo uit den boze. :idea:

Plaats reactie