Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Fietsen in Groningen en Drenthe

blueneonn
Forum-lid
Berichten: 32
Lid geworden op: 08 aug 2010 14:33

blueneonn 12 aug 2010 19:52

[quote="Jof2"][quote="blueneonn"][quote="race-niek"][quote="blueneonn"]Heb morgen op de planning staan Groningen - Vries - Assen - Hooghalen - Beilen - Wijster (ff de VAM berg ofzoiets meepikken, nog nooit gedaan) - Meppen - Valthe - Ter Apel - sellingen - Vlagtwedde - Nieuwe Pekela - Veendam - Hoogezand - Groningen.

Een rondje over ongeveer 180 kilomer. Iemand nog tips voor een mooie aanpassing?[/quote]

net jammer dat ik dan moet werken :S anders wou ik graag mee :O[/quote]
Ben net weer thuis en het is echt een prachtig rondje! Deze ga ik vaker doen.... Dus...

[/quote]

Klinkt idd als een mooie route...
Wat 't 180 km of meer? :)[/quote] Ik kwam uit op 178,4 km en had een gemiddelde van 31.4.. Aardig door gefietst dus, maar had perfect weer en er stond weinig tot geen wind!

blueneonn
Forum-lid
Berichten: 32
Lid geworden op: 08 aug 2010 14:33

blueneonn 12 aug 2010 19:54

[quote="Reverb"][quote="blueneonn"]Heb morgen op de planning staan Groningen - Vries - Assen - Hooghalen - Beilen - Wijster (ff de VAM berg ofzoiets meepikken, nog nooit gedaan) - Meppen - Valthe - Ter Apel - sellingen - Vlagtwedde - Nieuwe Pekela - Veendam - Hoogezand - Groningen.

Een rondje over ongeveer 180 kilomer. Iemand nog tips voor een mooie aanpassing?[/quote]

En kon je de VAM-berg op? Las dat deze afgesloten is en alleen open is met de ronde van Drenthe.

Lees dat veel mensen ook uit Groningen komen en de mooite routes hier tentoonstellen. Is het misschien niet een keer een idee om een duurrit met z'n allen te maken, en een van de mooie routes uit te kiezen?
[/quote] Uuh.. Jaa.. Gewoon even een hekje door en niemand die het ziet.

miriam
Forum-lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 jan 2010 20:50

miriam 19 aug 2010 18:54

Ik woon zelf in Hoogezand en fiets graag via Kiel Windeweer, Spijkerboor, Gieten, Borger naar Rolde. Pak daar dan een terasje en dan weer terug. Het natuurgebied tussen Waterhuizen en Hoogezand is ook erg mooi en heeft erg goede fietspaden voor de racefiets (op de veeroosters na). Ik fiets dan een rondje Hoogezand-Waterhuizen-Haren-Eelde Paterswolde-Peize-Roden-Norg-Vries-Zuidlaren-Hoogezand.

jerliz
Forum-lid
Berichten: 26
Lid geworden op: 15 aug 2010 19:22

jerliz 30 aug 2010 20:31

Ik woon zelf in dalen (drenthe) en wij organiseren het NK finale clubcompetitie op 12/9.

wij hebben een route van 167 km over klinkers, asfalt en 2x kasseienstrook. op www.stichtingpwz.nl onder het kopje finale clubcompetitie staat de route. voor de liefhebber heb ik ook nog een uitgeschreven versie maar die is 4 A4-tjes. Mail me even als je belangstelling hebt klaassen.j@stichtingpwz.nl

race-niek
Forum-lid
Berichten: 741
Lid geworden op: 24 feb 2009 21:32
Locatie: Groningen

race-niek 30 aug 2010 20:36

[quote="Miriam"]Ik woon zelf in Hoogezand en fiets graag via Kiel Windeweer, Spijkerboor, Gieten, Borger naar Rolde. Pak daar dan een terasje en dan weer terug. Het natuurgebied tussen Waterhuizen en Hoogezand is ook erg mooi en heeft erg goede fietspaden voor de racefiets (op de veeroosters na). Ik fiets dan een rondje Hoogezand-Waterhuizen-Haren-Eelde Paterswolde-Peize-Roden-Norg-Vries-Zuidlaren-Hoogezand. [/quote]

nog iemand uit Hoogezand :P
dan heb ik je vast wel een keer zien fietsen.
Racefiets: Concorde R-blade full carbon 2009

Veen
Forum-lid
Berichten: 244
Lid geworden op: 20 sep 2017 20:36
Locatie: N.O. Drenthe

Veen 26 mei 2020 13:36

Even een oudje van stal gehaald:

Voorzichtig overweeg ik zaterdag even (de windrichting in de gaten houdend) een rondje Lauwersmeer te doen. Voor mij (omgeving Stadskanaal) betekent dat naar verwachting een toer van circa 150-170 kilometer en het gemiddelde zal wel rond de 24/25 liggen (solo rit).

Ik ben niet bekend in die omgeving maar vraag me af of het qua drukte een beetje te doen is op de fietspaden e.d.. Gezien de afstand (tot heden ligt mijn max. op 115 (Hemelvaartsdag) zal het wel de meest korte route worden, vermoedelijk heen dan over Hoogezand - Zuidwolde - Winsum (ook zo'n beetje de autoroute naar Lauwersoog dan) en terug richting Peize - Zuidlaren (heel globaal).

Mocht er iemand nog tips hebben (route afsteken zodat ook fietspaden kunnen worden vermeden) dan sta ik daar zeker voor open!
"Allow yourself to be a beginner. No one starts off being excellent!"

slugbait
Forum-lid
Berichten: 928
Lid geworden op: 19 apr 2016 08:46
Locatie: Groningen

slugbait 26 mei 2020 13:50

Ik denk niet dat je in die hoek van Groningen veel drukte gaat zien. En de andere kant van het Lauwersmeer is zo mogelijk nog rustiger. Als je maar met een grote boog om Stad heen fietst, dan komt het wel goed (Zuidwolde is bv. vaak druk met wandelaars en e-bikebejaarden uit Stad).

Veen
Forum-lid
Berichten: 244
Lid geworden op: 20 sep 2017 20:36
Locatie: N.O. Drenthe

Veen 26 mei 2020 13:57

Dank Slugbait, Groningen probeer ik altijd zoveel mogelijk te mijden.
Doe nu regelmatig het stuk Engelbert, Kardinge, Zuidwolde, Wierumerschouw, Aduard en dat is voor mij prima te doen qua drukte. Soms gaat het daarna mis en kom ik via Hoogkerk, NW-kanaal en Hoornse Plas weer richting Zuidlaren en dat is wat vervelender.
"Allow yourself to be a beginner. No one starts off being excellent!"

Aspide83
Forum-lid
Berichten: 728
Lid geworden op: 13 jul 2015 16:23

Aspide83 26 mei 2020 22:20

Via Aduard-Noordhorn-Kommerzijl-Warfstermolen en dan om Lauwersmeer is mijn favoriete rondje. Niet druk.

Veen
Forum-lid
Berichten: 244
Lid geworden op: 20 sep 2017 20:36
Locatie: N.O. Drenthe

Veen 27 mei 2020 08:54

Dank Aspide, ik noteer de plaatsen even. Heb even op een kaart gekeken en in omgekeerde richting zal dat dan mijn terugweg worden.
"Allow yourself to be a beginner. No one starts off being excellent!"

Veen
Forum-lid
Berichten: 244
Lid geworden op: 20 sep 2017 20:36
Locatie: N.O. Drenthe

Veen 02 jun 2020 10:12

Zaterdag het rondje gedaan, totaal 177 kilometer inclusief een paar keer fout rijden. Omhoog via de kant Oostmahorn en weer naar beneden via Lauwersoog). Mede dankzij de tips goed te doen, lekker rustig op de fietspaden maar als solo-rit voor mij toch wel aan de lange kant.
Natuurlijk veel te weinig water drinken (tijdens het fietsen 1,5 liter) en te weinig eten (2 muesli-bar van de L...).
"Allow yourself to be a beginner. No one starts off being excellent!"

Aspide83
Forum-lid
Berichten: 728
Lid geworden op: 13 jul 2015 16:23

Aspide83 02 jun 2020 16:07

Mooi om te horen... Solo... Netjes hoor

Plaats reactie