Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Dicht knikkende hoofdslagader in liestreek

Gebruikersavatar
Stuntman Mike
Forum-lid
Berichten: 862
Lid geworden op: 06 jun 2013 21:04

Gebruikersavatar Stuntman Mike 01 okt 2014 19:39

MarcFaFo schreef:
Stuntman Mike schreef:Heel vervelend voor je deze klacht. Heb je wel eens geprobeerd heel intensief te rijden met een overdreven rechtop positie of op een mountainbike?
Daar heb je inderdaad een punt te pakken qua klacht. Het neemt voor mij een groot deel van de lol van het fietsen weg. Op de Mountainbike rechtop zitten bied niet veel soelaas.
De "blessure" is na verwachting inderdaad een afgeknelde ader.
Heb je een definitieve diagnose gekregen dat het probleen zich afspeelt in je lies?

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 01 okt 2014 20:38

Ernie C. schreef:Zolang je je brood niet verdient met wielrennen zou ik dit sowieso niet doen.
Een jaar of tien geleden kreeg ik van een fietsmaat die revalidatie-arts is hetzelfde advies. Ik was toen al bij Dr. Goof Schep in Eindhoven geweest. Goof adviseert iedereen om het niet te doen en desnoods te gaan tennissen, golfen of hockeyen of anderszins tegen een bal te gaan meppen.

Gebruikersavatar
Stuntman Mike
Forum-lid
Berichten: 862
Lid geworden op: 06 jun 2013 21:04

Gebruikersavatar Stuntman Mike 03 okt 2014 12:09

Ik ben ook van mening deze operatie niet te doen, zéker als je je geld er niet mee verdient. Ik hoop voor je dat je toch met de zithouding iets kan doen. Ze kunnen in Eindhoven ook iets betekenen voor je hierin.

Ter info, dit illustreert het probleem:

Afbeelding

Gebruikersavatar
MarcFaFo
Forum-lid
Berichten: 1532
Lid geworden op: 30 sep 2012 20:39

Gebruikersavatar MarcFaFo 04 okt 2014 13:19

Nee Nee schreef:
Ernie C. schreef:Zolang je je brood niet verdient met wielrennen zou ik dit sowieso niet doen.
Een jaar of tien geleden kreeg ik van een fietsmaat die revalidatie-arts is hetzelfde advies. Ik was toen al bij Dr. Goof Schep in Eindhoven geweest. Goof adviseert iedereen om het niet te doen en desnoods te gaan tennissen, golfen of hockeyen of anderszins tegen een bal te gaan meppen.
Nu zijn we qua chirurgie wel 10 jaar verder. En geeft G. Schep aan dat het wel degelijk een optie is voor me. Vooral omdat mijn knie "kapot" is, schaatsen, zwemmen etc. geven nl ook klachten. Dus blijft er qua sport weinig over.
Afzien is de kunst om je protesterende organen in slaap te wiegen... onamihs stal die van P.Winnen.

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 04 okt 2014 20:42

Operaties hebben ook vandaag nog steeds risico's. Laat je goed adviseren en vraag ook een tweede opinie aan een andere vaatchirurg. Het is een Hotel California: "Once you checked in, you can never check out"

Gebruikersavatar
MarcFaFo
Forum-lid
Berichten: 1532
Lid geworden op: 30 sep 2012 20:39

Gebruikersavatar MarcFaFo 05 okt 2014 21:33

Nee Nee schreef:Operaties hebben ook vandaag nog steeds risico's. Laat je goed adviseren en vraag ook een tweede opinie aan een andere vaatchirurg. Het is een Hotel California: "Once you checked in, you can never check out"
Thanks zal ik zeker doen. Er wordt ook door Dr. G. Schep op de mogelijke risico's gewezen.
Afzien is de kunst om je protesterende organen in slaap te wiegen... onamihs stal die van P.Winnen.

mackersv2.0
Moderator
Berichten: 3076
Lid geworden op: 10 mar 2008 16:48

mackersv2.0 05 okt 2014 22:01

Nee Nee schreef:Operaties hebben ook vandaag nog steeds risico's. Laat je goed adviseren en vraag ook een tweede opinie aan een andere vaatchirurg. Het is een Hotel California: "Once you checked in, you can never check out"
:shock:

"You can check out anytime you like, but you can never leave"
Never argue with a fool; onlookers may not be able to tell the difference.

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 06 okt 2014 18:01

Oeps....
"ken uw klassiekers", zei mijn vader zaliger. Ik had moeten luisteren.

Gebruikersavatar
MarcFaFo
Forum-lid
Berichten: 1532
Lid geworden op: 30 sep 2012 20:39

Gebruikersavatar MarcFaFo 05 dec 2014 17:59

Aangezien de Eagels no. 1 staan in de top 2000 even de klassieker kracht bijzetten,
Ik heb me laten opereren en tot nu toe geen complicaties. Ben blij dat ik het gedaan heb.
Nu op naar een herstel periode van zo'n 5 weken. Ik houd jullie op de hoogte
Afzien is de kunst om je protesterende organen in slaap te wiegen... onamihs stal die van P.Winnen.

Gabrie
Forum-lid
Berichten: 239
Lid geworden op: 25 mei 2016 23:42

Gabrie 11 jun 2021 22:15

Oud draadje gevonden en misschien reageert er nog iemand 😃

Ik heb nu toch al wat weken dat ik snel verzurende benen heb. Tenminste als dat het gevoel is dat wanneer je echt op de pedalen gaat staan, het lijkt alsof alle kracht wegvloeit uit je benen en je snel denkt "Laat ik maar weer gaan zitten".

Wat ik in dit draadje lees, is de diagnose makkelijk te stellen? Is dat een kwestie van de dokter laten kijken of is er echt onderzoek?

Draadje was uit 2014, hoe is t nu met je?
Afbeelding

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 12 jun 2021 08:01

Dr. Govert Schep in Veldhoven stelt de diagnose

Gebruikersavatar
MarcFaFo
Forum-lid
Berichten: 1532
Lid geworden op: 30 sep 2012 20:39

Gebruikersavatar MarcFaFo 12 jun 2021 16:01

Gabrie schreef: 11 jun 2021 22:15 Oud draadje gevonden en misschien reageert er nog iemand 😃

Ik heb nu toch al wat weken dat ik snel verzurende benen heb. Tenminste als dat het gevoel is dat wanneer je echt op de pedalen gaat staan, het lijkt alsof alle kracht wegvloeit uit je benen en je snel denkt "Laat ik maar weer gaan zitten".

Wat ik in dit draadje lees, is de diagnose makkelijk te stellen? Is dat een kwestie van de dokter laten kijken of is er echt onderzoek?
Het voorval van snel verzurende benen gebeurt hoofdzakelijk bij in het zadel fietsen.Het strekken van de benen door te gaan staan, en daardoor het "ontknikken" van de liesslagader zou juist verlichting moeten bieden
Gabrie schreef: 11 jun 2021 22:15 Draadje was uit 2014, hoe is t nu met je?
Zie: viewtopic.php?f=25&t=95595&start=12
Afzien is de kunst om je protesterende organen in slaap te wiegen... onamihs stal die van P.Winnen.

Plaats reactie