Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

shakes

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 28 sep 2016 09:57

Dat lijkt mij ook, het lichaam heeft voldoende voorraad van eiwitten. Eiwitten krijg je namelijk toch al behoorlijk veel binnen met de gewone voeding.

Overigens bevat magere kwark 8,5 gram aan eiwitten per 100 ml. Met een standaard maat bakje kwark zit je ook al aan de gewenste 23 gram eiwitten. Krijg je er sowieso al 15 gram suiker bij kado, wat je lichaam goed kan gebruiken om te herstellen. Roosvicee is in dit geval ook prima om toe te voegen, want het lichaam weet wel raad met snelle suikers direct na de inspanning.

@Ruud, hoe vaak zit jij 4 uur later al weer op de fiets? Grote kans dat je even hebt weg gelaten dat in het aangehaalde onderzoek de deelnemers waarschijnlijk het eerste onderdeel nuchter hebben volbracht.

Altijd interessant op gebied van voeding, Asker Jeukendrup:
http://www.mysportscience.com/single-po ... overy-myth
Afbeelding
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

dwangarbeider
Forum-lid
Berichten: 1218
Lid geworden op: 11 mei 2006 21:25

dwangarbeider 28 sep 2016 15:13

Volgens mij hoef je zeker niet aan de slag te gaan met allerlei gekke shakes toestanden. Het is perfect mogelijk om hetzelfde te bereiken met gewone voeding.
Daarbij is het een illusie om te denken dat je sowieso direct herstelt als je maar de juiste dingen binnenkrijgt. Als je echt kapot bent, ga je toch vooral baat hebben bij rust.

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 28 sep 2016 16:47

dwangarbeider schreef:Het is perfect mogelijk om hetzelfde te bereiken met gewone voeding
Maar met een shake kan het sneller.
.
Daarbij is het een illusie om te denken dat je sowieso direct herstelt als je maar de juiste dingen binnenkrijgt. Als je echt kapot bent, ga je toch vooral baat hebben bij rust.
Ik weet niet waar jouw gycogeenvoorraden uit bestaan, maar die van mij bestaan niet uit rust ;)
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 28 sep 2016 17:00

Probeer ook maar eens de hele familie mee te krijgen met de juiste voeding. Sinds ik na mijn studie weer even bij mijn ouders woon is het gewoon eten wat de pot schaft. Een fiets in elkaar sleutelen is overigens vermakelijk werk, een dieet opstellen daarentegen... laten we het erop houden dat ik dan liever op de fiets zit.

alien
Forum-lid
Berichten: 1854
Lid geworden op: 12 jun 2008 18:58

alien 28 sep 2016 17:23

Wat, krijg je van je moeder alleen slagroomsoesjes te eten, of zo?

Tenzij je het heel gek maakt, is het probleem met het gebruikelijke westerse dieet eerder dat je tevéél eiwitten, vetten én koolhydraten binnenkrijgt, dan te weinig.
Vorsprung durch Pedantik

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 28 sep 2016 17:29

Wat probeer je daarmee te zeggen? Of probeer je met een grappige opmerking alleen maar even een reactie uit te lokken?

Karl66
Forum-lid
Berichten: 2362
Lid geworden op: 23 apr 2012 00:19
Locatie: Emmen

Karl66 28 sep 2016 17:35

Wat Alien volgens mij bedoeld is dat je als recreatiesporter, die normale hoeveelheden volgens de schijf van vijf eet, verder geen speciale diëten hoeft te volgen. Dat is namelijk volslagen onzin als je een normaal en gezond voedingspatroon hebt.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

dwangarbeider
Forum-lid
Berichten: 1218
Lid geworden op: 11 mei 2006 21:25

dwangarbeider 28 sep 2016 17:59

scepticus schreef:
dwangarbeider schreef:Het is perfect mogelijk om hetzelfde te bereiken met gewone voeding
Maar met een shake kan het sneller.
.
Daarbij is het een illusie om te denken dat je sowieso direct herstelt als je maar de juiste dingen binnenkrijgt. Als je echt kapot bent, ga je toch vooral baat hebben bij rust.
Ik weet niet waar jouw gycogeenvoorraden uit bestaan, maar die van mij bestaan niet uit rust ;)
Ik bedoelde alleen maar dat herstellen meer is dan alleen suikers en eiwitten aanvullen. Zo eenvoudig is het helaas niet.

alien
Forum-lid
Berichten: 1854
Lid geworden op: 12 jun 2008 18:58

alien 28 sep 2016 18:12

ypuh schreef:Wat probeer je daarmee te zeggen?
Precies wat ik zeg. Het gaat hier over voedingssupplementen. Als de pot bij jouw ouders thuis gewoon, normale Hollandse kost schaft, zou ik het maar bij een multivitamientje elke ochtend houden. Meer voeding heb je dan echt niet nodig, hoor.

Profrenners klokken die shakes weg om een paar redenen: ten eerste verstoken ze echt wel een beetje meer dan wie dan ook op dit forum. En dat weken achter elkaar. Daarbij hebben ze een complete medische staf (inclusief diëtist(en)) tot hun beschikking, die precies in de gaten houden wat ze zoal naar binnen moeten werken om de schade beperkt te houden. En tenslotte worden ze gesponsord, en die sponsor wil graag dat jij z'n sportvoeding ook gaat kopen. Daarom krijgen ze die beker direct na de finish in hun handen gedrukt, als de camera's er vol opstaan. Vandaar de openingspost in dit draadje.
Vorsprung durch Pedantik

Plaats reactie