shakes

Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid
trekfabio
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 apr 2014 00:01

trekfabio 15 apr 2014 00:06

Beste,

Ik ben net begonnen met wielrennen maar weet nog niet alles erover dus heb ik een paar vragen. Ik kijk vaak naar koers en wielrenners en zie dat ze na afloop altijd (netals bij fitness) een shake drinken. Nou was mijn vraag waneer moet je nou een shake drinken? Voor de koers of er na of allebei? En waneer en hoeveel moet je dan drinken? En nu kan ik snappen dat jullie misschien niet alles weten net als de profs of dat dat per persoon verschilt maar kunnen jullie misschien richtlijnen geven? En watvoor shake's zijn dat dan zoal?

Alvast bedankt!

Fabio

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 5552
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 15 apr 2014 06:57

Eiwit shakes voor herstel. Google er maar eens op.
Sensa Gulia G2.
Isaac Boson.

Gebruikersavatar
GJEvK
Forum-lid
Berichten: 485
Lid geworden op: 10 aug 2013 22:04
Locatie: Zoetermeer

Gebruikersavatar GJEvK 15 apr 2014 07:53

Inderdaad eiwit shakes maar mijn diëtist zei dat je net zo goed een bak kwark kunt eten na de training. Zeker voor de hobbyist is dat meer dan genoeg. Wij fietsen tenslotte na een dagje fietsen van 5 uur niet nog een uur uit, geen masseurs, en meestal pakken we na een dag gewoon rust in plaats van dat we de volgende dag weer dezelfde inspanning moeten leveren.
Ze zeggen iig dat je het beste binnen een half uur na de training eiwit moet nemen, voor het beste effect.

Gebruikersavatar
knutmo
Forum-lid
Berichten: 1134
Lid geworden op: 15 jun 2011 11:03

Gebruikersavatar knutmo 15 apr 2014 08:24

trekfabio schreef:Nou was mijn vraag waneer moet je nou een shake drinken?
Niks moet.
In het algemeen is gespecialiseerde sportvoeding (dure) flauwekul. Er is vrijwel niets dat je niet met 'normale voeding' kunt bereiken. Als je eiwitten wilt eten na een rit, kun je dat prima doen door een bakje yoghurt o.i.d. te eten.

Zeker als je net begint met fietsen, is het het verstandigst om zoveel mogelijk gewoon te eten voor tijdens en na het sporten. Dus geen poeders, shakes, speciale repen, etc. Mocht nou blijken dat je daar niet mee toekomt (wat vrij onwaarschijnlijk is) kun je altijd nog eens met een trainer/voedingsdeskundige praten over wat in jouw specifieke geval eventueel nodig is.

Ik ga er hierbij overigens van uit dat je geen medische noodzaak voor bijzondere voeding hebt, in dat geval natuurlijk even met je arts overleggen.

Gebruikersavatar
jsprbcn
Forum-lid
Berichten: 2130
Lid geworden op: 20 jan 2011 23:40
Locatie: barcelona
Contact

Gebruikersavatar jsprbcn 15 apr 2014 08:26

Volle melk drinken is "hetzelfde" als een eiwit shake. Sowieso veel goedkoper :lol: :lol:

Gebruikersavatar
knutmo
Forum-lid
Berichten: 1134
Lid geworden op: 15 jun 2011 11:03

Gebruikersavatar knutmo 15 apr 2014 08:29

jsprbcn schreef:Volle melk drinken is "hetzelfde" als een eiwit shake. Sowieso veel goedkoper :lol: :lol:
Halfvolle melk ook, zit evenveel eiwit in. En ik denk magere melk ook, maar die heb ik hier niet staan om te controleren.

Gebruikersavatar
Martin Swinkels
Forum-lid
Berichten: 431
Lid geworden op: 10 aug 2013 21:58
Locatie: Hilversum
Contact

Gebruikersavatar Martin Swinkels 15 apr 2014 10:20

Ik zweer bij een groot glas chocolademelk met pure cacao na de rit.
Cacao is goed spul!
Als er iets valt te herstellen dan s'avonds voor het slapen een extra bak yoghurt of kwark met roosvicee.
Tussendoor wat extra nootjes en/of droge worst.
Komt wel goed zo..

Gebruikersavatar
Deemes
Forum-lid
Berichten: 268
Lid geworden op: 07 jan 2014 15:38

Gebruikersavatar Deemes 15 apr 2014 10:23

:idea: Wat een specialisten hier toch allemaal :!:

:D irk

Gebruikersavatar
jsprbcn
Forum-lid
Berichten: 2130
Lid geworden op: 20 jan 2011 23:40
Locatie: barcelona
Contact

Gebruikersavatar jsprbcn 15 apr 2014 10:37

knutmo schreef:
jsprbcn schreef:Volle melk drinken is "hetzelfde" als een eiwit shake. Sowieso veel goedkoper :lol: :lol:
Halfvolle melk ook, zit evenveel eiwit in. En ik denk magere melk ook, maar die heb ik hier niet staan om te controleren.
Klopt ;)

Chocolade melk ook trouwens 8-)

joopi
Forum-lid
Berichten: 582
Lid geworden op: 21 jul 2008 17:33
Locatie: 020

joopi 15 apr 2014 10:52

Chocolademelk! De Duitse professoren van Tour Magazine hebben in er februari ook nog een keer de loftrompet over gestoken in een vergelijkingstest met de veel duurdere herstelpoedertjes. Ik gooi zelf nog een espresso-tje door mijn glas choco heen, caffeine schijnt ook bij te dragen aan herstel. En 's avonds laat nog een half bakje kwark. Effectief, goedkoop en meer dan voldoende voor "Otto Normalverbraucher".

Gebruikersavatar
jeroenkuiper
Forum-lid
Berichten: 1094
Lid geworden op: 31 mei 2010 00:20
Locatie: wolvega

Gebruikersavatar jeroenkuiper 15 apr 2014 11:14

Heeft iemand die test digitaal? Ben wel benieuwd naar die resultaten??
Afbeelding

Gebruikersavatar
knutmo
Forum-lid
Berichten: 1134
Lid geworden op: 15 jun 2011 11:03

Gebruikersavatar knutmo 15 apr 2014 11:20

Das ganze spezial kann hier als PDF-download fur 2,49 gefunden werden: http://www.tour-magazin.de/fitness/trai ... 20609.html

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten