Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Weerstand verhogen

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8926
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 10 feb 2014 22:23

Volledig off topic: @liviolivius: je vorige avatar vond ik toch meer bij je onderschrift passen ;-)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5537
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 10 feb 2014 23:05

53x11 schreef:Volledig off topic: @liviolivius: je vorige avatar vond ik toch meer bij je onderschrift passen ;-)
Ik wacht nog op het laatste seizoen van BB :mrgreen: . Einde van Dexter vond ik tegenvallen. Maar BB avatar heeft toch ook veel verbinding met wielrennen ;) .
What makes the boat go faster?

epotheker
Forum-lid
Berichten: 291
Lid geworden op: 23 feb 2009 15:15
Locatie: Lonneker

epotheker 10 feb 2014 23:16

Ik blijf mij toch verbazen over het slik gedrag van sporters maar misschien wel wielrenners in het bijzonder. Weten van de hoed en de rand wat betreft materialen, mechanica en trainingsschema's. Maar dan toch een heilig geloof in gezondheid uit potjes....

Bij gezonde voeding hebben vitamines en voedingssupplementen geen toegevoegde waarde.....En wanneer het vlees zwak is en er toch geslikt moet gaan worden dan is een "huismerk" vitamine de beste keus....

De marketing strategie van elke nieuw vitaminemerk kenmerkt zich steevast door het zich associeren met een bekende sporter of team. Daar trappen wij toch niet meer in ;)

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8926
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 11 feb 2014 08:39

liviolivius schreef: Ik wacht nog op het laatste seizoen van BB :mrgreen: . Einde van Dexter vond ik tegenvallen. Maar BB avatar heeft toch ook veel verbinding met wielrennen ;) .
BB gaat je in ieder geval niet tegenvallen!

Wat betreft weerstand: een week goed slapen en goed eten doet vaak wonderen, al het andere is IMHO toch vaak placebo (en soms heb je gewoon van die winters dat je van de ene verkoudheid in het andere griepje rolt)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
Soap
Forum-lid
Berichten: 2351
Lid geworden op: 28 aug 2013 16:01
Locatie: Pijnacker

Gebruikersavatar Soap 11 feb 2014 08:45

epotheker schreef:Ik blijf mij toch verbazen over het slik gedrag van sporters maar misschien wel wielrenners in het bijzonder. Weten van de hoed en de rand wat betreft materialen, mechanica en trainingsschema's. Maar dan toch een heilig geloof in gezondheid uit potjes....

Bij gezonde voeding hebben vitamines en voedingssupplementen geen toegevoegde waarde.....En wanneer het vlees zwak is en er toch geslikt moet gaan worden dan is een "huismerk" vitamine de beste keus....

De marketing strategie van elke nieuw vitaminemerk kenmerkt zich steevast door het zich associeren met een bekende sporter of team. Daar trappen wij toch niet meer in ;)
Kan het niet laten, maar moet toch even lachen om je naam en hetgeen je zegt :lol:
Afbeelding
Canyon Ultimate CF SL team (2015)
Pinnacle Arkose 2 (2015)

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16065
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 11 feb 2014 08:57

Er zit ook een stuk genetische aanleg in volgens mij. Ik heb twee kinderen, de jongste is zoals ik al zei bijna altijd verkouden en de oudste zit nu in groep 4 en die is welgeteld één dag ziek thuis geweest in de tijd dat ze op school zit. Dat was een griep waarbij de rest van het gezin dik een week van in bed heeft gelegen. Ook heeft ze in haar leven hooguit één pakje papieren zakdoekjes nodig gehad. Toch worden beide min of meer aan dezelfde virussen en bacteriën blootgesteld en eten ze nagenoeg hetzelfde.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4202
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 11 feb 2014 10:04

En ik zou toch eens nadenken of er niet een allergie een rol kan spelen..... Het heeft mij ook jaren én veel verziekte winters gekost voor ik hier achter was.
(Zie mijn eerdere post, als"onwetende" onderhield/bevorderde ik zelfs mijn klachten met het dragen van wol.)

ThijsvdnBerg
Forum-lid
Berichten: 206
Lid geworden op: 11 feb 2014 13:19

ThijsvdnBerg 11 feb 2014 13:26

Heb jarenlang aangemodderd met verkoudheidjes en weet ik veel wat. Was dan echt ziek van september tot maart met enkele normale weken er tussen. Op advies van heel veel mensen vitamine pillen en weerstandssupplementen geslikt, voor mij hielp dit voor geen meter. Een huisarts heeft mij zelfs uitgelegd dat je het meerendeel van de bestanddelen van zo'n pilletje weer uitpist.

Ben toen drastisch mijn eetpatroon en leefwijze (roken) gaan omgooien en sindsdien ben ik praktisch nooit meer ziek. Vergt wat zelfdiscipline maar heb er veel baat bij

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 11 feb 2014 13:46

Ok, dan zal ik maar stoppen met roken. Dat is het namelijk in mijn geval vast ook :?
Veni. Vidi. Fietsie.

Gebruikersavatar
Soap
Forum-lid
Berichten: 2351
Lid geworden op: 28 aug 2013 16:01
Locatie: Pijnacker

Gebruikersavatar Soap 11 feb 2014 14:06

TumTumTum schreef:Ok, dan zal ik maar stoppen met roken. Dat is het namelijk in mijn geval vast ook :?
Als extra motivatie (buiten het gezonde ervan...) reken eens uit wat je voor die pakjes kunt kopen na een jaartje sparen :D :roll:
Afbeelding
Canyon Ultimate CF SL team (2015)
Pinnacle Arkose 2 (2015)

Gebruikersavatar
Kilowatt
Forum-lid
Berichten: 941
Lid geworden op: 23 apr 2013 12:39
Locatie: Hoge Noorden

Gebruikersavatar Kilowatt 11 feb 2014 15:42

TumTumTum schreef:Ok, dan zal ik maar stoppen met roken. Dat is het namelijk in mijn geval vast ook :?
Ik ben er al bijna een jaar vanaf. Daarom staan er nu 2 fietsen thuis 8-)
Stoppen zou ik zeggen...
older Budweiser

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 11 feb 2014 19:32

Dan zal ik toch eerst moeten beginnen want ik heb mijn hele leven nog niet één sigaret gerookt. Die een a twee verdwaalde lurken aan een joint in mijn studententijd ga ik maar niet meetellen.

Vanmiddag bij de dokter geweest. Die heeft een doxycycline (soort antibiotica) kuur van een week voorgeschreven, het is een bacterie infectie in longen/luchtwegen en die gaat niet vanzelf over. Ik heb gevraagd wat hij vindt van vitaminepillen en hij vindt het een goede aanvulling. Als je teveel hebt plas je dat idd gewoon weer uit maar als je een tekort hebt dan vult het aan.
Veni. Vidi. Fietsie.

Plaats reactie