Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Weerstand verhogen

Gebruikersavatar
sloeren
Forum-lid
Berichten: 1860
Lid geworden op: 04 mei 2012 10:43
Locatie: Krimpenerwaard

Gebruikersavatar sloeren 10 feb 2014 08:28

TumTumTum schreef:@ Sloeren, ja dat van die ijstherapie heb ik gezien. Het lijkt me vreselijk...maar bovenal is zoiets niet haalbaar. Dat is weer zo'n therapie van ettelijke duizenden euro;s die slechts voor een enkeling is weggelegd. En om nou zelf zonder enige begeleiding in zo'n ijswak te springen...
Op miniatuurniveau ben ik er zelf al een beetje mee bezig door proberen in de winter en met slecht weer zoveel mogelijk toch buiten te blijven komen en te sporten. Helaas levert dat mij tot nu toe geen betere conditie maar vooral griep of een longontsteking op.:(
Ik was inderdaad wat gebrekkig in mijn suggestie. Het gaat me er niet om dat het het slim is om een praatbaard tot Guru te bombarderen en navenant centen te schokken. Het ging me om het wisselbad-concept. In Noord-Europa zweren ze er al eeuwen bij: eerst het lichaam goed opwarmen en daarna snel afkoelen. Daar heb je geen vermogen voor nodig maar een gewone douche en een heleboel lef en relativeringsvermogen. Dat laatste omdat niet wetenschappelijk is aangetoond dat het werkt.

bve
Forum-lid
Berichten: 1170
Lid geworden op: 13 jan 2011 18:09

bve 10 feb 2014 09:14

Misschien sta je gewoon al te scherp, paar kg erbij in de winter kan geen kwaad voor je weerstand.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16199
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 10 feb 2014 09:45

bve schreef:Misschien sta je gewoon al te scherp, paar kg erbij in de winter kan geen kwaad voor je weerstand.
Dat zou ook zomaar kunnen. Vroeger was ik ook heel mager (62kg bij 1,86m) en had ik er ook veel last van. Nu weeg ik rond de 75kg in de winter en in de zomer een paar kg minder en heb ik er niet zoveel last van. Misschien wat meer snoep en junkfood eten?
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 10 feb 2014 10:44

Hmm, zo mager ben ik volgens mij nou ook weer niet hoor. Dan had ik mijn omgeving er ook wel over gehoord. Heb zojuist een afspraak gemaakt met een vervangende huisarts...zul je net zien, die van mij is ziek.
Ik denk zelf dat ik een of andere infectie onder de leden heb en antibiotica of iets dergelijks moet, maar ik hoor het morgen wel. Dan vraag ik ook gelijk of ik straffeloos die vitamine bommen van Peter1981 kan gaan gebruiken.
Veni. Vidi. Fietsie.

Gebruikersavatar
sloeren
Forum-lid
Berichten: 1860
Lid geworden op: 04 mei 2012 10:43
Locatie: Krimpenerwaard

Gebruikersavatar sloeren 10 feb 2014 11:30

Vanwege de multi-vitaminesuggesties alhier, het gegeven dat ik me herinner dat gebruik van dit soort voedingssuplementen bepaald omstreden is, heb ik wat gegoogled. Wat ik vond met de grootste medische autoriteit en snel toegankelijk:
http://www.hsph.harvard.edu/nutritionso ... /vitamins/
Deze onderzoeksschool heeft een goede reputatie.

sjoerdth
Forum-lid
Berichten: 1673
Lid geworden op: 21 feb 2010 15:05

sjoerdth 10 feb 2014 13:24

Echinaforce is alleen maar goed om je portemonnee leger te maken.

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8939
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 10 feb 2014 14:23

TumTumTum schreef:Hmm, zo mager ben ik volgens mij nou ook weer niet hoor. Dan had ik mijn omgeving er ook wel over gehoord. Heb zojuist een afspraak gemaakt met een vervangende huisarts...zul je net zien, die van mij is ziek.
Ik denk zelf dat ik een of andere infectie onder de leden heb en antibiotica of iets dergelijks moet, maar ik hoor het morgen wel. Dan vraag ik ook gelijk of ik straffeloos die vitamine bommen van Peter1981 kan gaan gebruiken.
Vita "bommen" hebben geen enkele zin volgens mij: in het gunstigste geval plas je 99% gewoon weer uit, in het ongunstigste geval is het giftig.
Het recept voor een betere weerstand bestaat niet, maar goed uitrusten, goed eten en een goede conditie helpen zeker. Antibiotica hebben alleen zin bij een bacteriele infectie. Een goede arts is zeer terughoudend met het voorschrijven ervan, het is (a) gif en (b) bacterien worden bij veelvuldig gebruik resistent.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

peter1981
Forum-lid
Berichten: 3135
Lid geworden op: 27 feb 2010 00:39
Locatie: Heerlen

peter1981 10 feb 2014 17:52

vitamine bom is relatief 53x11 klik maar eens op de link.
Er zit van niks echt teveel in ja vitamine C zit bijv echt een hele boel in maar wat je zegt dat plas je wel weer uit.
De rest wat erin zit is gewoon van alles voldoende en past goed naast de voeding die een sporter hoort te eten.

Niet voor niks krijgen heel veel renners deze vitamine pillen als aanbeveling van hun trainer of sport arts.
Daarbij zijn ze een heel stuk goedkoper als bijv supradyn energy waar amper wat inzit
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16199
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 10 feb 2014 19:45

In het kilometerstand 2013 topic zie ik dat Tumtumtum tot iets meer dan 7000 kilometer is gekomen. Zeker een respectabel aantal kilometers maar toch niet van dien aard dat je er als een prof voor moet gaan eten. Als je normaal gevarieerd eet heb je echt geen vitaminepillen nodig.

Mijn zoontje is ook altijd verkouden en mijn vrouw heeft op aandringen van oma het mannetje ook al een paar potten van die echinacea pillen gevoerd maar hij heeft er nog geen snottebel minder door gehad. Daar gaan we dus ook nier mee door.
Campagnolo Ultra Dork

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5537
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 10 feb 2014 20:17

Alle hocus pocus op supplementen gebied deze site een beetje lezen http://www.ergogenics.org/
What makes the boat go faster?

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 10 feb 2014 20:37

peter1981 schreef:vitamine bom is relatief 53x11 klik maar eens op de link.
Er zit van niks echt teveel in ja vitamine C zit bijv echt een hele boel in maar wat je zegt dat plas je wel weer uit.
De rest wat erin zit is gewoon van alles voldoende en past goed naast de voeding die een sporter hoort te eten.

Niet voor niks krijgen heel veel renners deze vitamine pillen als aanbeveling van hun trainer of sport arts.
Daarbij zijn ze een heel stuk goedkoper als bijv supradyn energy waar amper wat inzit
Vitamine C wordt aan van alles en nog wat toegevoegd, dat heeft echt geen zin om meer te nemen. Als je een beetje meer neemt is 't nog tot daar aan toe. Maar ik hoor zo nu en dan van mensen die meerdere grammen vitamine C per dag op vreten. Dat komt niet zo maar in de urine terecht, dat kost 't lichaam gewoon energie.

Zolang het niet duidelijk is dat je ergens een te kort aan hebt, heeft 't ook geen zin om grote hoeveelheden vitamines naar binnen te werken. Meer slapen (8 uur per nacht minimaal) en goed naar je lichaam luisteren werkt wel.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 10 feb 2014 20:41

amclassic-fan schreef: Meer slapen (8 uur per nacht minimaal) en goed naar je lichaam luisteren werkt wel.
Dat doe ik maar dat werkt bij mij dus niet. Niet dat ik dus die vitaminepillen moet gaan gebruiken, maar zoals ik al aangaf, het gewone riedeltje gezond gedrag is voor mij niet goed genoeg kennelijk.
Veni. Vidi. Fietsie.

Plaats reactie