Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Achter een brommer fietsen?

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 31 dec 2013 09:18

Uiteraard, LM is immers een toertochtje.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 31 dec 2013 10:51

nijkie schreef:
japiecarbon schreef:Soieso is trainen alleen voor wedstrijd renners. Als toerfietser hoor je niet te trainen, maar gewoon te fietsen ;)
Dus als je een La marmotte,oetztaler etc etc gaat rijden dan hoef je niet te trainen :o maar dan ga je gewoon fietsen ;)
Wel als je al über bent...;), wij paupers moeten daar toch nog iets voor doen. Als ik de MV op wil red ik dat echt niet met gewoon af en toe een stukje fietsen. Trainen is om iets aan te leren dat je nog niet kunt, heeft in mijn ogen niks met wedstrijden te maken.

On topic; mijn broer reed vroeger bij brommers in het wiel omdat ie snel thuis wou zijn.:)
Veni. Vidi. Fietsie.

AvS
Forum-lid
Berichten: 39
Lid geworden op: 25 jun 2013 22:08

AvS 31 dec 2013 11:19

Helemaal goed begrepen Nijkie, gewoon ontspannen je kilometertjes maken, komt alles goed!
Afbeelding

Gebruikersavatar
Arno357
Forum-lid
Berichten: 1207
Lid geworden op: 21 aug 2012 21:54
Locatie: 's-Hertogenbosch

Gebruikersavatar Arno357 31 dec 2013 11:45

Echte bikkels rijden niet achter een brommer, maar ervoor .

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 31 dec 2013 11:56

:P
Veni. Vidi. Fietsie.

mhr-zip
Forum-lid
Berichten: 1155
Lid geworden op: 01 nov 2013 19:42

mhr-zip 31 dec 2013 15:12

Oefen je hierbij ook niet 'in de slipstream' rijden? Als je solo rijdt of in een peloton fietst, dat gaat ook verschillend denk ik. Als je even paar seconde niet oplet en niet bij blijft, succes met het gat dicht rijden dan.
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl

japiecarbon
Forum-lid HC
Berichten: 5230
Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05

japiecarbon 31 dec 2013 16:05

nijkie schreef:
japiecarbon schreef:Soieso is trainen alleen voor wedstrijd renners. Als toerfietser hoor je niet te trainen, maar gewoon te fietsen ;)
Dus als je een La marmotte,oetztaler etc etc gaat rijden dan hoef je niet te trainen :o maar dan ga je gewoon fietsen ;)
Ja, dan ga je idd gewoon lekker je tochtjes maken, en diverse TT of cyclos rijden. Geloof me, zodra fietsen echt trainen word dan is de lol er snel af.

Ik ken zat mensen die helemaal naar bv de marmotte toe leven en er als een debiel voor trainen en daarna totaal geen zin meer hebben in het fietsen.

Ik zeg ook niet dat je er niets voor hoeft te doen, het is alleen een verschil in het woord.

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 4517
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 31 dec 2013 16:11

japiecarbon schreef:Soieso is trainen alleen voor wedstrijd renners. Als toerfietser hoor je niet te trainen, maar gewoon te fietsen ;)
Trainen is voor talentlozen...

peter1981
Forum-lid
Berichten: 3135
Lid geworden op: 27 feb 2010 00:39
Locatie: Heerlen

peter1981 31 dec 2013 16:37

haha die moet je eens tegen Froome zeggen :mrgreen:
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike

Gebruikersavatar
CycloJ
Forum-lid
Berichten: 79
Lid geworden op: 21 sep 2013 16:49

Gebruikersavatar CycloJ 31 dec 2013 19:15

Achter een brommer trainen is een goede training vind ik. Een aantal keer achter de brommer rijden 1a2 uur en je kan iets makkelijker de snelheid vasthouden. Ook een goede training is om 50 per uur te rijden achter de brommer, en dan er voorbij sprinten. Daarna ga je gewoon weer achter de brommer zitten wat een lastige opgave is.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 01 jan 2014 13:46

Goed voor het moraal is het misschien, maar fysiologisch gezien ga je er weinig mee bereiken behalve het inademen van een grote hoeveelheid fijnstof.

Trainen is vrij eenvoudig. Je begint met veel D1 training, daar komt als het doel dichter bij komt meer D2 en D3 training bij. Vervolgens wat werk in het 'rood', daar zijn (trainings)koersjes of snelle groepen ideaal voor. Maar bijv ook Strava kan een prima prikkel zijn om een keer wel maximaal te gaan op een klimmetje ipv net voor de top 't te laten lopen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

ErikDignum
Forum-lid
Berichten: 118
Lid geworden op: 15 aug 2013 20:52
Contact

ErikDignum 01 jan 2014 15:11

japiecarbon schreef:Soieso is trainen alleen voor wedstrijd renners. Als toerfietser hoor je niet te trainen, maar gewoon te fietsen ;)
Wat een onzin. Ik rijd geen wedstrijden, maar doe graag mee aan bijv de langste afstand van de Dam tot Dam fietsclassic. En ik wil komend jaar alsnog in een dag om het IJsselmeer heen rijden. Dat lukt niemand zonder te trainen, terwijl er hierbij van een wedstrijd zeker geen sprake is.

Het lijkt me dat iedereen op zijn eigen manier/nivo traint, ieder voor een ander doel?

Just my 2 cents.

Maar het achter een brommer aan rijden, of zo'n brommobiel lijkt me wel een goeie training, denk ik?

Gr.

Erik

Plaats reactie