Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Oorpijn/hoofdpijn bij rit in wind

Gebruikersavatar
dmnq10
Forum-lid
Berichten: 45
Lid geworden op: 25 sep 2011 18:30
Locatie: Kerkrade

Gebruikersavatar dmnq10 07 okt 2013 15:59

Hallo allen,
sinds enige tijd merk ik een irritant/pijnlijk probleem. Als ga fietsen en het waait (niet eens overdreven veel, maar een redelijk windje) dan krijg ik direct last van oorpijn en daarnaast ook hoofdpijn. Voor als het kouder word heb ik een thermo skully maar die is te warm om het hele jaar door te dragen, iemand van jullie misschien een oplossing? van watjes in de oren word je nogal 'doof' onderweg en hoor ik het overige verkeer niet meer..

Gr Dominique
Shut up legs

jeroennl
Forum-lid
Berichten: 344
Lid geworden op: 16 mei 2009 19:02

jeroennl 07 okt 2013 19:48

Meer drinken?

Gebruikersavatar
apexrider
Forum-lid
Berichten: 1639
Lid geworden op: 16 okt 2009 21:39
Locatie: Almere

Gebruikersavatar apexrider 07 okt 2013 20:06

Afbeelding

Thybaut
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 aug 2013 18:17

Thybaut 07 okt 2013 20:58

Ik heb hetzelfde probleem, gelukkig alleen als het koud is. Een dunne muts (thermo skully) helpt het dan te verminderen. Misschien is een dunne oorband een oplossing voor de warmere dagen.
Ik hoor het graag als je een oplossing vindt.

Gebruikersavatar
dmnq10
Forum-lid
Berichten: 45
Lid geworden op: 25 sep 2011 18:30
Locatie: Kerkrade

Gebruikersavatar dmnq10 07 okt 2013 22:38

Drinken doe ik genoeg neem ik aan want daar heb ik nog nooit problemen mee gehad.. @apexrider ik dacht even dat je een grapje maakte met de katten oren maar nadat ik eens op de site keek lijkt het misschien wel een optie, en voor de prijs hoef je het niet te laten.. ze zijn het overwegen waard.
@thybaut ja de dunne muts helpt mij nu door de koudere dagen gelukkig wat beter maar in de zomer etc is die veel te warm, ik zal je wat laten weten als ik een oplossing heb (evt met de katten oren haha)
Shut up legs

Gebruikersavatar
Kilowatt
Forum-lid
Berichten: 941
Lid geworden op: 23 apr 2013 12:39
Locatie: Hoge Noorden

Gebruikersavatar Kilowatt 08 okt 2013 13:36

Dat van die kattenoren vind ik een goeie. Nog nooit aan gedacht.

Ik heb altijd last van gebulder van de wind in de oren (heeft misschien ook met mijn oorgeometrie te maken 8-) ?). Zeker dit seizoen met al die wind. Soms heb ik een mp3 speler bij me, maar vliegen de dopjes uit mijn oren.

Zo te zien kun je ze ook zelf wel maken. Polszweetbandje doormidden knippen, klitteband in naaien en klaar...
older Budweiser

ajhoff
Forum-lid
Berichten: 414
Lid geworden op: 11 aug 2009 18:54

ajhoff 08 okt 2013 18:06

Die kattenoren zijn zo gek nog niet. Ligt het niet aan je helm? Misschien dat een wat dichtere helm al helpt tegen te veel afkoeling?

Plaats reactie