Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Griepprik

geer
Forum-lid
Berichten: 1064
Lid geworden op: 21 dec 2005 16:29

geer 11 okt 2010 11:29

[quote="superrose"]Maar ja met de negatieve reacties die ik hier van sommigen krijg zie ik al in dat dit forum gewoon niet de plek is voor een redelijk normale vraag. Jammer hoor.[/quote]

Ik heb vorig jaar DE griepprik gehad! Twee keer. Verschrikkelijk! Ben twee keer een weekend he-le-maal van de kaart geweest.

Als je niet tot een risico groep behoord vanwege je werk of een of andere chronische ziekte, zou ik 'm niet voor de lol halen! Ik bedoel dus, als je gezond bent, blijf dan gezond; en laat je niet ziek maken door een prikkie! Snappie.

Nu ben ik wel benieuwd, ga je 'm nemen; ja of nee. En waarom zou je een prik willen?

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2724
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 11 okt 2010 11:42

Ik krijg ieder jaar een oproep van de huisarts om die griepprik te halen. Een paar jaar geleden heb ik eenmalig atrium fibrilatie gehad en daarna nooit meer maar nu heb ik dat label op mij voorhoofd en krijg ik iedere jaar een oproep.

Heb het griepvaccin de afgelopen 2 jaar ook laten prikken. Zere arm, en je hebt de dag van prikken niet echt zin om er eens even volle bak tegen aan te trainen. Verders geen griep gehad, wel verkouden ;) Trouwens die mexicaanse griepprik heb ik niet genomen.


Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

ukkie
Forum-lid
Berichten: 75
Lid geworden op: 13 dec 2006 01:53

ukkie 11 okt 2010 13:40

[quote="Moustache"]Van kou en "zonder jas naar buiten gaan" als het fris is wordt je niet ziek of verkouden!!
Ziek en verkouden wordt je van een virus, niet van frisse buitenlucht. [/quote]

En dat stimuleer je niet door je te warm of te koud te kleden?

Gebruikersavatar
spin
Forum-lid
Berichten: 366
Lid geworden op: 02 jul 2007 16:19

Gebruikersavatar spin 11 okt 2010 14:00

Je wordt ziek in de winter omdat je dan gezellig knus met z'n allen op een kluitje binnen gaat zitten en elkaar aansteekt. Niet door de kou.

Ik neem geen griepprik want ik heb nog nooit van m'n leven griep gehad.
Inderdaad noemen veel mensen het al griep als ze koorts hebben en verkouden zijn. Echte griep is wel wat heftiger, maar dat heb ik dus nog nooit gehad, dus zie geen reden er iets tegen te ondernemen. En als ik het toch een keer krijg, tsja, jammer dan. Ik ben geen risicogroep dus ik zal het vast wel overleven.

diogenes
Forum-lid
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 jan 2005 12:32

diogenes 11 okt 2010 14:00

>Van kou en "zonder jas naar buiten gaan" als het fris is wordt je niet ziek of verkouden!
Dat is niet helemaal waar: als je slijmvliezen afkoelen, dan hebben virussen meer kans.


>Je wordt ziek in de winter omdat je dan gezellig knus met z'n allen op een kluitje binnen gaat zitten en elkaar aansteekt.
Of omdat je in een groepje fietst en iedereen zijn neus snuit vanaf de fiets, waardoor je door wolken snot rijdt.
Velgenfluisteraar

Florezido

em
Forum-lid
Berichten: 1336
Lid geworden op: 12 aug 2008 14:22
Locatie: Den Haag

em 11 okt 2010 14:01

[quote="Bever"]Even off-topic. Ben laatst in een spijker gaan staan en moest een hepatitis-prik halen. Dat deed toch wel even pijn twee van die prikken in mijn gespierde dijen ;)[/quote]

Tetanusprik waarschijnlijk. Is inderdaad een k-prik waar je de dagen erna nog flink last van hebt. DTP is nog zo'n vervelende vaccinatie. Die van de "gewone" griepprik heb ik nooit last van.

diogenes
Forum-lid
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 jan 2005 12:32

diogenes 11 okt 2010 14:28

Tetanusprik heb ik ook nog nooit iets van gemerkt.
Velgenfluisteraar

Florezido

sparko
Forum-lid
Berichten: 318
Lid geworden op: 27 apr 2005 11:51

sparko 11 okt 2010 14:40

jaren lang griepprik gekregen vanwege astma. Tot ik een paar jaar geleden geen oproep meer kreeg. Ik had nooit ergens last van als ik hem kreeg. Vaak genoeg rechtstreeks vanaf de huisarts (waar ik de griepprik kreeg) doorgereden naar een training, geen enkel merkbaar effect.

Ook nog nooit echt griep gehad, zowel met prik als zonder. Alleen chronische verkoudheden.

moustache
Forum-lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 15 jun 2007 16:39

moustache 11 okt 2010 14:45

[quote="Diogenes"]>Van kou en "zonder jas naar buiten gaan" als het fris is wordt je niet ziek of verkouden!
Dat is niet helemaal waar: als je slijmvliezen afkoelen, dan hebben virussen meer kans.[/quote]

Dus waar word je dan ziek van? Van de kou of van dat virus?
Ziek word je van een virus niet van koude lucht.

lvgh
Forum-lid HC
Berichten: 4755
Lid geworden op: 21 aug 2006 14:21

lvgh 11 okt 2010 15:11

[quote="Moustache"][quote="Diogenes"]>Van kou en "zonder jas naar buiten gaan" als het fris is wordt je niet ziek of verkouden!
Dat is niet helemaal waar: als je slijmvliezen afkoelen, dan hebben virussen meer kans.[/quote]

Dus waar word je dan ziek van? Van de kou of van dat virus?
Ziek word je van een virus niet van koude lucht.[/quote]
Als je een snelweg oversteekt en aangereden wordt, wat is dan de kern van het probleem: dat daar een auto reed die niet meer kon remmen of dat je de weg overstak? ;) Ik hoor in zo'n geval nooit iemand zeggen: "Je gaat niet dood van de weg oversteken maar van auto's die tegen je aan rijden!"

eelcoz

eelcoz 11 okt 2010 15:16

Volgens mij begrijpt iedereen elkaar hier prima, dit is gewoon muggenziften.

Griep wordt veroorzaakt door een virus, dat meer kans krijgt door kou. Hoe ingewikkeld kun je een discussie maken?

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8926
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 11 okt 2010 15:21

Vorig jaar een prik tegen de Mexicaanse griep gehaald (net vader geworden en wilde mijn dochtertje niet blootstellen aan de griep, dus gezorgd dat ik 'em zelf niet kon krijgen). Achteraf gezien heb ik me een beetje gek laten maken door de hype (als pas papa ben je daar wat gevoeliger voor blijkt)
Normaal gezien zou ik nooit een griepprik halen, vind het onzin voor mezelf aangezien ik niet tot een risicogroep behoor. H

Had trouwens alleen een stijve arm, verder geen last van gehad.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Plaats reactie