Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Herstel gecompliceerde bovenbeen breuk

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5891
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 08 nov 2014 16:40

Leuk van dit soort ijzerwerk fotos. Deze zat ooit in mijn been. 207 gram aan chirurgisch staal. Het gehele ding is er uit gehaald omdat het bovenste gedeelte (=linker uiteinde van de de lange pen op de foto) zat te wringen tegen mijn bilspier. Ook ik liep met een kleine waggel. Net alsof ik te diep in het glaasje had gekeken.
Afbeelding
Live fast; die young. mijn blog

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1753
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 09 nov 2014 11:40

rob74 schreef:Leuk van dit soort ijzerwerk fotos. Deze zat ooit in mijn been. 207 gram aan chirurgisch staal. Het gehele ding is er uit gehaald omdat het bovenste gedeelte (=linker uiteinde van de de lange pen op de foto) zat te wringen tegen mijn bilspier. Ook ik liep met een kleine waggel. Net alsof ik te diep in het glaasje had gekeken.
Leuk niet echt echt woord, maar wel fijn dat het kan. Het loopje (waggelen) krijg ik ook geregeld te horen. Ga er van uit dat het met die diagonale pen verwijderen al over over is. Daar ism fysio aan werken komende tijd.
JM_H schreef:Hopelijk is dit inderdaad het laatste in deze serie Fred!
Inderdaad, ben er nu echt klaar mee. In 2 maanden 3 maal narcose wordt je ook niet vrolijk van
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 09 nov 2014 20:16

Blij voor jullie dat die schroeven en moeren uit jullie lichaam zijn. Het lijkt mij helemaal niks. Hebben ze die dingen trouwens niet van carbon? 8-) Om de sportieve fietser een beetje tegemoet te komen.
Veni. Vidi. Fietsie.

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1753
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 10 nov 2014 08:56

Heb ik me ook wel eens voor de gein afgevraagd. Technisch moet het mogelijk zijn, maar weet niet hoe een röntgenfoto er uit gaat zien.
Verder weet ik niet hoe het materiaal zich gedraagt bij inbrengen en verwijderen want daar wordt echt fors geweld bij gebruikt. Staan best wat sporen op de pen. :mrgreen:

Overigens nu 4 dagen verder en valt me bitter tegen want enorm stijf alles. Had veel minder pijn verwacht en ook niet een been waar een gemiddelde olifant jaloers op zou zijn. Tot aan de knie gewoon stuk dikker. Vanaf morgen eerste behandeling(en) bij de fysio en hoop dat ik richting weekend heel voorzichtig iets op de Tacx mag doen om de boel soepel te krijgen
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

Gebruikersavatar
rihodi
Forum-lid
Berichten: 185
Lid geworden op: 25 nov 2009 20:54

Gebruikersavatar rihodi 15 nov 2014 18:38

Fred,
Sterkte met het herstel, hopelijk is het inmiddels weer op de tacx te doen.

Ik zit nu zelf op 8 weken en mocht na 5.5 week 50% gaan belasten ik loop dus elke dag en inmiddels met 1 kruk . Zonder kruk duidelijk een waggel en op de trap voel ik een kracht tekort.

Wel fiets ik weer op de tacx na wat opbouwen inmiddels een uur, dat feestje heb ik dus gevierd!!
Komende woensd weer voor xray en hoop dat ik het 100% mag belasten ga dan ook de fysio bellen want ik wil wel gewoon kunnen lopen straks...

Later
Richard

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1753
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 16 nov 2014 14:28

Richard: Welkom in de club...................
Ik zie qua voortgang in de paar regels een zelfde patroon voor zover ik kan bepalen.
De waggelbeweging is het lastigste om die er uit te krijgen want bij belasting doet het zeer en je spieren kunnen met lopen de belasting niet goed opvangen. Daardoor ga je de boel proberen te ontlasten en daar is dan de waggel.
Netjes lopen is veel lastiger/zwaarder dan fietsen en heeft (veel) tijd nodig. Ik heb ook redelijk veel op loopband gedaan en dan kon mijn fysio en ik zelf mijn loopje is de weerspiegeling van de ramen goed zien.

Overigens mocht ik nu na een week na verwijderen van de pen voorzichtig weer op de Tacx, maar puur voor de beweging. Mag per dag nu even 15 minuten doen (pakweg 100 Watt en hf gem. zit dan rond de 105).
Plechtig beloofd aan fysio om me hier echt aan te houden en niet zoals 2 weken ervoor (tussen beide operaties) een rit van 100 en 150 km op de race doen.
Was na afloop best een "beetje" dik zoals hieronder:
Afbeelding

Toen echt schijt aan alles, want wist dat ik toch nog een keer onder het mes moest. Verstandig ? Nee. Leuk? Ja, lekker getrapt.

Nu een eventuele ontsteking niet "voeden" door intensieve trainingen en me goed laten begeleiden door Lijf & Visie in Soest waar de rode loper voor me ligt.............
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

Gebruikersavatar
rihodi
Forum-lid
Berichten: 185
Lid geworden op: 25 nov 2009 20:54

Gebruikersavatar rihodi 17 nov 2014 14:40

Pittige reactie van je been op de 150km tocht (kan me iets mij je gedachte voorstellen), dat moet irritatie van de spieren over het plaatje / pin geweest zijn... Blij voor je dat'ie er nu wel uit is en je weer op mag bouwen, rustig aan is toch einde seizoen, wat je nu niet doet kan je in Dec/Jan makkelijk goedmaken.

Daar hoop ik zelf ook een beetje op alhoewel ik niet verwacht begin volgend seizoen op het oude niveau te zijn, ben al eerder tevreden nu...

Eerst op naar de xray van woensdag..
Richard

geertjeb
Forum-lid
Berichten: 574
Lid geworden op: 24 mar 2011 00:35

geertjeb 11 dec 2014 17:35

rob74 schreef:Leuk van dit soort ijzerwerk fotos. Deze zat ooit in mijn been. 207 gram aan chirurgisch staal. Het gehele ding is er uit gehaald omdat het bovenste gedeelte (=linker uiteinde van de de lange pen op de foto) zat te wringen tegen mijn bilspier. Ook ik liep met een kleine waggel. Net alsof ik te diep in het glaasje had gekeken.
Afbeelding

Herkenbaar, bij mij steekt ie er ook 2,5cm uit aan de bovenkant. Nu wachten tot het bot aangegroeid is en dan gaat ie er bij mij ook uit.

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1753
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 30 dec 2014 15:19

Als ik iets onderschat heb, dan is het wel dit "herstel" van de operatie.
Ging uit van weekje of 3 rustig en dan weer vol belasten en normaal lopen.
Fietsen gaat op zich wel weer aardig, dit nu in kleine stapjes opgebouwd. Maar het lopen en staan op dat been is regelrecht "drama" te noemen.
Denk ook dat de chirurg veel en veel te optimistisch was op voorhand en nu 2 of 3 maal per week volop bezig bij de fysio om het lopen (opnieuw) onder controle te krijgen.
Lijkt weer op hetgeen na de breuk, toen was fietsen geen issue. Lopen toch stuk lastiger dan fietsen en lijkt soms meer op waggelen. Balen, maar ga nu uit van 3 maanden ipv 3 weken.

In ieder geval m'n zorgverzekering nog maar vlot even aangepast met extra uurtjes fysio, want anders blijft er geen geld over voor de fiets.............

http://www.mtb-sport.nl/update-na-exit-ijzerwerk/
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

Jac
Forum-lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 27 jul 2011 19:43
Locatie: Veenendaal

Jac 30 dec 2014 15:26

Sterkte met het herstel Fred en Richard.
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Blauw
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Grijs

geertjeb
Forum-lid
Berichten: 574
Lid geworden op: 24 mar 2011 00:35

geertjeb 05 jan 2015 15:21

Sterkte met het herstel Fred...kijk toch wat minder uit naar het verwijderen van die pin, maargoed zoals het nu voelt is ook niet fijn.

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1753
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 12 jan 2015 12:46

geertjeb schreef:Sterkte met het herstel Fred...kijk toch wat minder uit naar het verwijderen van die pin, maargoed zoals het nu voelt is ook niet fijn.
Soms lijken er "wonderen" te gebeuren, maar op vrijdag 2-1 fors getraind/geooefend bij fysio. Het weekend zo'n 10 uur op de fiets met zondag 5 uur op de MTB.
Sta maandagmorgen op en voor het eerst loop ik zonder pijntjes en sinds die tijd ook niet meer terug gekomen. Op dinsdag op de loopband eerst mijn 10 uur trainen "opbiechten" en soort van foei kreeg ik te horen, ze kennen me inmiddels.
Maar ook de opmerking/compliment "Ik heb je nog nooit zo goed zien lopen". Lijkt er op dat spieren ineens op de juiste plek gekomen zijn en ik loop veel en veel lekkerder.
Dus de problemen na verwijderen ook tijdelijk en laten zitten was zeker geen optie. Komende tijd bij fysio op kracht en ook stabiliteit (met de BOSU) en lijkt dit hoofdstuk ook goed te komen.
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

Plaats reactie