Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Herstel gecompliceerde bovenbeen breuk

rene-canyon
Forum-lid
Berichten: 347
Lid geworden op: 06 apr 2010 21:11

rene-canyon 11 nov 2019 10:53

Ik heb 3 maanden geleden de gamma nagel laten verwijderen.
Ochtend operatie, en smiddag al weer naar huis.
Dit 2 jaar na mijn bovenbeen en bekken breuken.
Uitermate goed bevallen en een bevrijd gevoel.
Ik ben vrij tenger, en heb niet heel veel vet op de billen.
Daardoor bleef ik de koppen van beide pennen voelen.
Ook met slapen voelde het gewoon niet fijn.
Ik zat 4 weken na de operatie al weer op de racefiets, dus voor mij een goede beslissing.

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5891
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 11 nov 2019 10:59

Ik had maar een zo'n gamma nagel ooit in mijn linkerheup, En die is er ook uitgegaan, om precies dezelfde reden. De kop van de gamma nagel zat tegen mijn bilspier aan te wringen. Gevolg was dat alles waarmee ik kracht moest zetten met mijn bilspier pijn deed. Gewoon fietsen kon wel, maar een brug opsprinten was pijnlijk. Ook een trap oprennen was pijnlijk en zelfs een sok aantrekken, staande op een been, was pijnlijk.
Live fast; die young. mijn blog

Gebruikersavatar
ibooij
Forum-lid
Berichten: 381
Lid geworden op: 28 dec 2006 09:52

Gebruikersavatar ibooij 11 nov 2019 11:18

Bedankt voor jullie snelle reactie!

Ik ga de komende maanden goed in de gaten houden hoe het gevoel gaat zijn. Voorlopig kan ik er nog niks over zeggen natuurlijk. Ik loop nu nog niet recht, maar dat heeft nu meer te maken met het feit dat de breuken nog niet hele geheeld zijn en dat ik nog spieren moet opbouwen.

Voor m'n gevoel zou ik de boel er liever uit hebben zodra dat kan, bijvoorbeeld over ongeveer een jaar.

rene-canyon
Forum-lid
Berichten: 347
Lid geworden op: 06 apr 2010 21:11

rene-canyon 11 nov 2019 12:17

Je zal ongetwijfeld ook andere ervaringen op Internet hebben gelezen.
Dit zijn hoofdzakelijk natuurlijk de slechtere, waardoor jezelf begint te twijfelen.
Wellicht zal je dokter wel degelijk een gegronde reden hebben om het niet te doen.
Goed om dit even te bespreken.
Het enige waar ik naar 2 jaar nog steeds last van heb, is stramheid bij langdurig zitten.
Alsof je spieren even moeten wennen als je weer gaat lopen.
Gelukkig is veel fietsen een perfect hulp middel om dit tegen te gaan.

Gebruikersavatar
ibooij
Forum-lid
Berichten: 381
Lid geworden op: 28 dec 2006 09:52

Gebruikersavatar ibooij 11 nov 2019 13:55

Uiteraard vind je op internet meer slechte dan goede ervaringen inderdaad, goed punt.
Ik heb 10 jaar geleden m'n scheenbeen gebroken en er toen ook een pen in gekregen. Daarvan had ik vrij veel last van m'n knie. Na verwijderen van die pen was dat opgelost. Die ervaring beïnvloedt natuurlijk ook mijn gevoel in dit geval.

Ik wacht gewoon maar af hoe het gevoel of een half jaar ofzo is. Tot die tijd heb ik nog genoeg werk voor de boeg om gewoon te revalideren en weer (lekker) te gaan fietsen.

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1753
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 04 dec 2019 13:35

Zo ik kan vanaf de bank met Ipad op schoot weer een duit in het zakje doen,
Afgelopen maandag is na precies 6,5 jaar het ijzerwerk toch verwijderd en ging niet zonder slag of stoot. Ipv de 45 min. was er zo’n 70 min. nodig om me te bevrijden Van het vakwerk dat in Koblenz is geplaatst na ongeval in Rhens bij MTB marathon..
De boel zat aardig vast en chirurg haalde zelf collega er bij en moest ook nog met röntgen gezocht worden naar stukje ijzerdraad.
In ieder geval weer een ritssluiting die bijna net zo groot is als de ritssluiting bij het aan het aanbrengen.
Maandagavond chirurg gesproken en op de vraag wanneer ik kon Zwiften begon hij over vastbinden van deze jongen voor 2 weken. Zonder gekheid, de impact lijkt groter te zijn dan we vooraf dachten. Dus even 2 weken afzien tot ook de krammen verwijderd zijn.
Hopelijk dan been voldoende geslonken dat ik dezelfde avond na verwijderen krammen voorzichtig weer wat kan draaien.
Hieronder de meeste spullen die er heel uit kwamen, mooie souvenir zullen we maar zeggen
8692793B-DBC0-4D56-821F-3974B255A3CE.jpeg
Als ik richting de kerst weer beetje kan trappen, ben ik al blij en dan nog genoeg tijd om half maart fatsoenlijk de bergen op te komen in Gran Canaria (dat natuurlijk gewoon geboekt)...........
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

Gebruikersavatar
Slowracer
Forum-lid
Berichten: 1011
Lid geworden op: 13 sep 2011 15:21
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Gebruikersavatar Slowracer 11 feb 2022 14:21

Iemand ervaring met een stoelfiets/minibike als revalidatiemiddel na bovenbeen breuk? Ik denk erover iets dergelijks aan te schaffen, maar ben benieuwd naar ervaringen (indien hier aanwezig)
minibike.jpg
minibike.jpg (9.83 KiB) 1228 keer bekeken
Zeer geleidelijk weer een beetje Slowracer

http://www.gaul.nl

Plaats reactie