Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Sprint trainen

Rerainmaker
Forum-lid
Berichten: 83
Lid geworden op: 26 jan 2012 21:03

Rerainmaker 03 mar 2013 21:46

Zoals vele zeggen, veel doen! Ieder heeft zo zijn favoriet. Zelf begin ik vaak tegen een viaduct of iets anders op, en na een paar series en serie rust eindig ik met een paar sprintjes heuvel af om hoger te komen dan je topsnelheid op het vlakke.

rubencornelisse
Forum-lid
Berichten: 98
Lid geworden op: 11 jan 2007 22:45

rubencornelisse 11 mar 2013 10:23

Wat ik wel eens doe om de sprint te trainen:
Achter de brommer trainen dan een paar blokjes doen waar de brommer vanaf 35 optrekt naar +- 50
Achter de brommer (en op den duur motor) rijden is nog niet zo'n gek idee als ik dit filmpje van Farrar bekijk:
http://www.youtube.com/watch?v=KVkpKjacIZs" onclick="window.open(this.href);return false;

Grt,
Ruben

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5689
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 11 mar 2013 10:57

wat ik nog niet gehoord heb is je beensnelheid trainen! Sprinten is meer dan "hard stoempen", vergelijk het met het type Boonen en Cavendish: Cavendish paart aan zijn enorme kracht ook een ongelooflijke beensnelheid en is dan ook een pak sneller dan Boonen.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

bve
Forum-lid
Berichten: 1170
Lid geworden op: 13 jan 2011 18:09

bve 11 mar 2013 18:20

fiedoo schreef:wat ik nog niet gehoord heb is je beensnelheid trainen! Sprinten is meer dan "hard stoempen", vergelijk het met het type Boonen en Cavendish: Cavendish paart aan zijn enorme kracht ook een ongelooflijke beensnelheid en is dan ook een pak sneller dan Boonen.
Aanvulling: Bekijk eens hoe aerodynamisch Cavendish sprint. Heel anders dan Boonen en menig andere sprinter.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12661
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 12 mar 2013 22:11

Ja die houding inderdaad hij hangt er gewoon voor. Het zou interessant zijn de wattages te weten.
Beentempo is voor iedereen anders. Kijk even naar tony martin en cancellara als er tussen die beelden wordt geschakeld denk je altijd dat het een slomo van tony is. Daar zitten gewoon 15/20 slagen tussen.

Plaats reactie