Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Herbalife

tom.driesmans
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 nov 2012 22:09

tom.driesmans 13 nov 2012 22:13

Heeft er iemand ervaring met Herbalife?
Kan je hier op een gezonde manier van afslanken?
En wat als je op je steef gewicht bent kan je dit dan ook houden?
Tom

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5537
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 13 nov 2012 22:24

Geen ervaring met Herbalife. Maar afvallen doe je door meer te bewegen en je voedingspatroon op een gezonde wijze aanpassen zodanig dat het langdurig vol te houden is en uiteindelijk onderdeel wordt van je leefwijze (gedrag). Er zijn geen wondermiddelen, als het onderdeel wordt van een aangepast gedrag dan heb je geen moeite meer met het houden van je streefgewicht.
What makes the boat go faster?

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 13 nov 2012 22:35

In het boek van Tyler Hamilton heb ik gelezen dat je na een loeizware training gewoon een fles water moet drinken en een slaappil nemen, zodat je in slaap valt en dus niet kunt gaan snaaien.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

henkv
Forum-lid
Berichten: 1384
Lid geworden op: 27 dec 2006 19:15
Locatie: Annecy (FR)
Contact

henkv 14 nov 2012 11:01

Ja, je beurs valt er goed van af :). Koppelverkoopconstructie met veel marketing.

Koop een klein weegschaaltje, print een calorietabel, kijk en noteer wat er door het mondje gaat. Bewustwording van wat je eet is de 1é stap om duurzaam af te vallen.
Mijn trainingen op bikeplanner.com

bve
Forum-lid
Berichten: 1170
Lid geworden op: 13 jan 2011 18:09

bve 14 nov 2012 12:16

liviolivius geeft je de beste tip. Je eetpatroon (langzaam) wijzigen en meer bewegen. Kleine dingetjes zoals hoofdzakelijk water drinken ipv fris zijn de makkelijke aanpassingen in je eetpatroon die ervoor zorgen dat je ongemerkt minder binnenkrijgt dan dat je verbrandt. De tip van Tyler Hamilton zou ik niet volgen.

marsman
Forum-lid
Berichten: 2338
Lid geworden op: 23 nov 2008 13:05
Locatie: Midden NL

marsman 14 nov 2012 20:01

Herbalife bestaat al jaren en is de Tupperware onder de afslankproducten. Duur, een mega uitgekiend marketingplan waarbij je via vrienden, famlilie ed je verplicht voelt om iets te kopen wat je eigenlijk niet nodig hebt. Natuurlijk werkt het, maar dat doet gewoon gezond eten en bewegen minstens net zo goed.
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27462
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 14 nov 2012 20:19

Verkapt piramidespel.

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2724
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 15 nov 2012 10:28

tom.driesmans schreef:Heeft er iemand ervaring met Herbalife?
Kan je hier op een gezonde manier van afslanken?
En wat als je op je steef gewicht bent kan je dit dan ook houden?
Tom
Ik kan mij herinneren dat Bjarne Riis een van de successtories was van Herbalife in mid 90's. Hij was zo afgevallen met behulp van herbalife dat hij in staat was nu zelfs de allerbeste klimmers te declasseren. ... huh huh..... Bjarne stond stijf van de hematrocriet: monsieur 60% :)

Voor de liefhebbers heb ik nog een link weten te vinden: http://www.colibrisa.com/images/RiisSpreadwCRlr.jpg

Persoonlijk denk ik niet dat Herbalife het je veel gaat helpen zonder rigoreus EPO regime ;)
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 15 nov 2012 15:00

mrcoffee schreef:Ik kan mij herinneren dat Bjarne Riis een van de successtories was van Herbalife in mid 90's. Hij was zo afgevallen met behulp van herbalife dat hij in staat was nu zelfs de allerbeste klimmers te declasseren.
Typisch gevalletje van een vervuild voedingssupplement. :mrgreen:
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

Gebruikersavatar
jakkel
Forum-lid
Berichten: 2260
Lid geworden op: 05 dec 2008 13:33

Gebruikersavatar jakkel 16 nov 2012 15:43

Zoals hier al enkele keren vermeld is. Gewoon je eetpatroon aanpassen en wat minder eten. Ik heb van nature geen neiging tot zwaarlijvigheid. Toch vanaf ongeveer m'n 35ste kwamen er elke winter net iets meer kilo's op de weegschaal staan dan voordien, die ik er op den duur niet meer voldoende afkreeg in de zomer. Twee winters terug 82 kg voor 1m 78. Toen heb ik beslist er echt iets aan te gaan doen. Ik heb vooral m'n eetgewoonten aangepast. Iets minder brood met gezonder beleg. Geen choco, salami en salade's meer (kip-curry toestanden enzomeer...). En nog één lapje kaas per dag. Mijn beleg bestaat nu hoofdzakelijk uit kalkoenfilet, kipfilet, paardenvlees,... en af en toe confituur . Alles wat mager is zeg maar. Vorige winter zat ik op 77 kg. En afgelopen zomer (eind augustus meer bepaald) even op 69 kg. En dat enkel en alleen door m'n beleg aan te passen en net iets minder te eten. Ik moet ook wel toegeven dat ik iets meer km's met de fiets afleg tegenover twee/drie jaar terug. Momenteel zit ik op een gezonde 71/72 kg.

Gevarieerd niet te vet eten en voldoende beweging, vooral lange duurtrainingen op lage hartslag zijn ideaal, zijn de beste weg naar een vermindering van je lichaamsgewicht. En ze kosten je eigenlijk niets. Herbalife is dikke commercie!

Gebruikersavatar
Arno357
Forum-lid
Berichten: 1199
Lid geworden op: 21 aug 2012 21:54
Locatie: 's-Hertogenbosch

Gebruikersavatar Arno357 16 nov 2012 19:37

een tip : blijf ver weg van Herbalife Het is zoals eerder opgemerkt gewoon een verkapt pyramidespel . Je zet alleen niet direct geld in maar koopt hiervoor producten ( vrij prijzige, semiwetenschappelijk getoetste "wonder"middelen, het zijn gewoon voedings-suplementen, dus elke claim hoeft niet onderbouwt te worden.). Om "korting "te verkrijgen moet je de producten verkopen of verkopers ( die dan weer bij jouw inkopen ) werven, hierdoor stijg je dan in de hierarchie, waardoor je weer goedkoper inkoopt etc etc.

De tip van gezondere levensstijl is de beste , zie hierboven.

MVG Arno

pierre92
Forum-lid
Berichten: 577
Lid geworden op: 10 jan 2009 20:00

pierre92 22 nov 2012 08:52

http://www.ergogenics.org/vetzucht25.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ergogenics.org/supplement165.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ergogenics.org/nog-meer-meld ... alife.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik zeg niks.
fietsen, da\'s mijn verzetje!

Plaats reactie