Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Overbelasting patellapees

Gebruikersavatar
Einstein
Forum-lid HC
Berichten: 4386
Lid geworden op: 01 jun 2004 15:06
Locatie: Zuidholland

Gebruikersavatar Einstein 03 jun 2020 23:17

alstro schreef: 03 jun 2020 20:04
Einstein schreef: 03 jun 2020 06:39 Heb je dat tape al geprobeert en je hamstring gestrekt voor je ging fietsen?
Tape heb ik idd gehad. dat verlicht idd wel een stuk,
Zoals ik eerder had beschreven in het begin van dit topic heb ik diverste fysios en fietsmetingen gedaan zonder succes.

Het gaat erom dat je knie, in dit geval de patellapees, zo lijnrecht blijft zonder dat deze schuurt langs het botje.
Je zegt dat het tape werkte al was het een beetje. Je moet dus leren tapen. Het moet op de juiste plek komen te zitten en ook hoe je deze aanbrengt. Zie hieronder.
Daarnaast is het belangrijk dat de plaatjes goed staan. Ze mogen niet versleten zijn. Schoenplaatjes met een breed vlak heb je nodig zoals die van Shimano spd sl.

https://www.youtube.com/watch?v=WKHs2G9dgm0
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

Gebruikersavatar
alstro
Forum-lid
Berichten: 870
Lid geworden op: 19 dec 2004 17:25
Locatie: vollenhove

Gebruikersavatar alstro 08 jun 2020 21:46

NuitKor schreef: 02 jun 2020 23:43
alstro schreef: 02 jun 2020 23:07
Einstein schreef: 21 feb 2019 15:48

Hoeft niet zo rampzalig te zijn. Ik heb het een en ander gedaan en na een lange tijd kwam ik erachter dat een tapepje de oplossing is.
Ik ben er nog steeds niet van af, vorig jaar zomer was ik er zo goed als vanaf. Maar in najaar me verstapt en was het weer terug. Nu weer 6 maanden verder en stapje voor stapje gaat het weer beter. Rustig fietsen gaat goed. Maar uurtje flink trainen zit er niet meer in.
Deze week MRI om te kijken wat nu de oorzaak is. Je wordt er een beetje depri van na 1 1/2 jaar gekloot.
Waar zit precies de pijn?
Aan de voorkant net beetje rechts in de midden. Zit echt van binnen ook. Tijdens fietsen niet echt last. Als ik intensief fiets krijg ik uitstraling naar mijn spieren. Bovenbeen en kuitbeen spier wordt stijf. Rustig fietsen kan ik wel goed. Ook 4-5 uur. Als ik te gek doe krijg ik beetje zeurend gevoel in knie en stijve spieren uitstraling naar kuitspier en bovenbeen spier.

Plaats reactie