Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Ervaringen Webtrainer

aristos
Forum-lid
Berichten: 576
Lid geworden op: 13 apr 2009 12:09

aristos 03 sep 2012 20:28

Afgelopen jaar heb ik een schitterend jaar gehad met aardig wat kilometers (nu 7000km), mooie tochten (3Ballons, Maratona), voorzichtig wat wedstrijdjes (Sportklasse) en vooral veel plezier. Nu heb ik wel het gevoel dat mijn progressie begint te stagneren. Graag wil ik volgend jaar nog wel wat stappen maken. Daarom zat ik eraan te denken om van februari tot en met juli 6 maanden bij webtrainer.nl mijn trainingsschema's te laten maken.

Ik train vaak in mijn eentje en merk dat ik moeite heb om dan echt hard te trainen, dat lukt me overigens moeiteloos tijdens wedstrijdjes en weekendjes. De trainingsschema's lijken me dan een goede houvast om mijn solo-traininkjes kwalitatief wat beter te maken.

Zijn er mensen met ervaringen van webtrainer.nl en zo ja, hoe is dat bevallen?
Canyon Aeroad 9.0 | Canyon Grand Canyon AL 29'er 7.9 | Principia 700 Limited Edition Number 05

inkiepinkie
Forum-lid
Berichten: 82
Lid geworden op: 03 feb 2006 15:40
Locatie: Dordrecht

inkiepinkie 03 sep 2012 21:23

Ja. Ik.
Ik ben door de schema's van mijn webtrainer coach echt een stuk harder gaan fietsen. Voor die tijd maakte ik vooral veel kilometers, maar ik deed altijd maar wat. Persoonlijk kan ik heel goed met het schema omgaan, maar ik weet ook dat het niet voor iedereen werkt. Discipline om het schema te volgen is belangrijk. Natuurlijk mag je best wel eens afwijken of niet trainen. Maar je betaalt er ook voor, dus zonde om te veel af te wijken. Ik vind vooral de variatie in de trainingen erg leuk: duur, interval, kracht, cadans, weerstandstraining....
Ik vraag me wel af het een periode van 6 maanden echt veel zin heeft. Je krijgt een coach toegewezen en die heeft ook tijd nodig om jou te leren kennen. Hij leert je kennen door je feedback na training en af en toe persoonlijk contact.

aristos
Forum-lid
Berichten: 576
Lid geworden op: 13 apr 2009 12:09

aristos 03 sep 2012 21:58

Dank voor je opmerkingen. Die 6 maanden is nog redelijk flexibel. 6 maanden (of dus iets meer) x 60 euro valt nog wel mee gezien het geld dat ik uitgeef aan fietsen/wielen etc.
Canyon Aeroad 9.0 | Canyon Grand Canyon AL 29'er 7.9 | Principia 700 Limited Edition Number 05

lunitic
Forum-lid
Berichten: 349
Lid geworden op: 05 sep 2008 21:41

lunitic 17 sep 2012 21:29

Iemand wel eens een fietsmeting laten doen bij webtrainer? Ik ben benieuwd naar de ervaringen....

Plaats reactie