Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Aantal vragen na sport-test!

stillekracht
Forum-lid
Berichten: 924
Lid geworden op: 02 dec 2008 22:48

stillekracht 22 aug 2012 06:40

Je omslagpunt voel je feilloos aan. Dan moet je wel weten hoe het voelt. Kenmerken zijn het moment dat je begint te hijgen en dat je benen vol lopen. Goed getraint kan je het rijden op omslagpunt circa een uur volhouden.

Je hartslag is moeilijk of niet te trainen, je vermogen bij een bepaalde hartslag wel.

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2726
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 22 aug 2012 10:56

Waar heb je sport-test gedaan en wat was het protocol? Je vermeldt wel alle waarden maar ik ben wat sceptisch tav de resultaten want die spreken elkaar gevoelsmatig een beetje tegen.
Je VO2max is relatief hoog, zeker voor een roker maar niet superhoog en je bent ook pas 23. Je omslagpunt vind ik erg laag zeker tov je gehaalde maximale hartslag.

Hou er wel rekening mee dat je na het stoppen met roken wel gaat aankomen. Je metabolisme wordt door het roken verhoogt en dat ga je merken als je stopt.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

sigurros88
Forum-lid
Berichten: 45
Lid geworden op: 01 mei 2012 19:12

sigurros88 23 aug 2012 14:15

In het sportmedisch centrum Sittard/geleen. Ja je fiets langzaam maar zeker tegen een muur op he.. Duurde ongeveer 15/20 minuten denk ik.

pierre92
Forum-lid
Berichten: 577
Lid geworden op: 10 jan 2009 20:00

pierre92 25 aug 2012 19:28

Een goede test duurt langer dan een half uur. Ik zou zeggen: staar je niet blind op getallen, want deze zeggen niet veel. Ga eerst eens 100 km fietsen met 30 gemiddeld. Als je dat zonder je mond te openen doet (zonder te eten ook), dan kun je stellen dat je talent hebt en dat de gevonden waardes
representatief zijn. Anders: ga plezier vinden in fietsen. Heb je dat over een jaar nog: ga je bezig houden met 'trainen'.
fietsen, da\'s mijn verzetje!

sigurros88
Forum-lid
Berichten: 45
Lid geworden op: 01 mei 2012 19:12

sigurros88 02 sep 2012 18:13

Vandaag ben ik na een aantral keren rustiger te fietsen (en hardlopen) weer eens een beetje gaan gasgeven.
Ik heb 2 uur boven mijn berekende omslagpunt gefietst (met avg +/-15 BPM denk ik). En in 2/3 weken krijg ik die niet met 10 slagen omhoog neem ik aan.

Lijkt erop dat ik mijn geld heb weg gegooid! Maar goed. Die 30 gem. is geen probleem (al helemaal niet vlak).
Achh ja. Ik blijf maar gewoon lekker fietsen en hardlopen!

Plaats reactie