Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

gescheurde kuitspier - fietsen?

Lady Aspin
Forum-lid
Berichten: 53
Lid geworden op: 20 jan 2012 21:07

Lady Aspin 01 mei 2012 21:58

zojuist bij een potje zaalvoetbal een zeer onaangename steek in mijn kuit. Ik verwacht dat de diagnose zweepslag zal zijn.

Morgen naar de dokter en de fysio.

Iemand ervaring met fietsen en een scheurtje in de kuitspier?

Lady Aspin
Forum-lid
Berichten: 53
Lid geworden op: 20 jan 2012 21:07

Lady Aspin 02 mei 2012 10:31

:? diagnose: zweepslag.

Morgenmiddag afspraak bij fysiotherapeut
Prognose herstel 2 tot 6 weken.

Ik ben benieuwd of ik over 3,5 weken kan fietsen bij het Gardameer :?

kilometervreter
Forum-lid
Berichten: 800
Lid geworden op: 11 jan 2007 09:59

kilometervreter 02 mei 2012 11:02

Heb in februari een zweepslag opgelopen bij het hardlopen. Ik kon een week vrijwel niet gewoon lopen. Inmiddels meer dan 12 weken verden en hardlopen gaat nog steeds niet. Fietsen kon na twee weken weer. Aanzetten is nog steeds een probleem. Geen idee hoe het in de bergen zal gaan.

Gebruikersavatar
razenderoeland
Forum-lid
Berichten: 1313
Lid geworden op: 28 jul 2006 21:30
Locatie: Dronryp

Gebruikersavatar razenderoeland 02 mei 2012 14:52

Dat wordt lopen met een verhoging onder je hak, en heel kalm aan met fietsen. Zeker in het begin niet hard aanzetten.
Hoe sterk is de eenzame fietser...

hans darmstronger
Forum-lid
Berichten: 58
Lid geworden op: 19 jun 2011 16:31

hans darmstronger 02 mei 2012 20:11

Hey,
ik kan je daar goede hoop geven. Heb al vaker voetbalblessures gehad in de vorm van spierletsel en fietsen lukt doorgaans vrij snel. Afhankelijk van de exacte plaats soms zelfs na een paar dagen. Meteen de koppenberg of de Ventoux moet je natuurlijk niet verwachten, maar je kunt bezig zijn.
hd

Gebruikersavatar
jpp
Forum-lid
Berichten: 645
Lid geworden op: 28 feb 2009 16:14
Locatie: Velp Gld.
Contact

Gebruikersavatar jpp 16 apr 2018 15:01

Hoi,

Ik heb ruim een week geleden, bij het afstappen van de stadsfiets, een spierscheuring in mijn linkerkuit opgelopen.

Het herstel gaat langzaam. Ik kan inmiddels weer een beetje lopen en probeer wat oefeningen te doen (https://www.thuisarts.nl/zweepslag-van- ... g-van-kuit).

De prognose mijn huisarts is volledig herstel over zo'n 4 weken.

Zijn er onder jullie ervaringsdeskundigen met adviezen op het gebied van weer starten met fietsen op de racefiets? Alvast bedankt!
... más allá ...

bartg
Forum-lid
Berichten: 367
Lid geworden op: 21 apr 2011 12:19

bartg 16 apr 2018 15:28

Heb vorig najaar een spierscheur in mijn rechter kuit opgelopen. Fietsen zonder serieuze belasting (op de hometrainer) ging na minder dan een week. Dokter raadde dit ook aan wegens herstel bevorderend, net als lichte stretchoefeningen.
Op de racefiets was een ander paar mouwen, heb ik ondervonden. Je zet al gauw wat meer kracht en losklikken uit de (Look) pedalen ging in het begin nauwelijks. Maar na iets meer dan 3 weken was het leed al weer bijna verleden tijd ...
EM EMX3 C SR - EM Eeklo70 SRAM 1X - EM Corsa C NR - Bianchi MegaPro Athena - Holdsworth Mistral

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 17 apr 2018 11:00

De arts zal waarschijnlijk zeggen dat fietsen mag, maar het mag geen pijn doen op de gekwetste plek. Oppassen bij het uitklikken van de voet uit het pedaal. Als dat pijnlijk is eventueel tijdelijk een plat pedaal erop zetten.

Gebruikersavatar
jpp
Forum-lid
Berichten: 645
Lid geworden op: 28 feb 2009 16:14
Locatie: Velp Gld.
Contact

Gebruikersavatar jpp 24 apr 2018 20:08

Lopen gaat inmiddels weer redelijk. Mijn fysiotherapeut, ook een wielrenner, gaf aan dat fietsen een prima therapie is. Rustig aan opbouwen. Fietsen doe ik vooralsnog alleen op de stadsfiets: stukken van maximaal 10-15 km. Dat gaat goed. Donderdag heb ik weer een afspraak met de fysio en ga ik bespreken wanneer ik weer met het echte werk kan beginnen.
... más allá ...

Plaats reactie