Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

fietsen in de kou

Gebruikersavatar
litespeed
Forum-lid
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32

Gebruikersavatar litespeed 31 jan 2012 19:18

Getver... ;)

Gebruikersavatar
steven250
Forum-lid
Berichten: 1088
Lid geworden op: 06 mei 2006 16:42
Locatie: Deventer

Gebruikersavatar steven250 31 jan 2012 20:34

steven250 schreef:
RRon schreef:
steven250 schreef:Ik probeer zo veel mogelijk gewoon door te fietsen, laagjes dragen is het devies. Ik heb een lange fietsbroek van Agu met windtex (maar zonder zeem)en die draag ik over een lange fietsbroek van Castelli met zeem en dan houd ik de benen wel warm. Daarnaast een winterjas met daaronder 2 lagen, tevens heeft deze jas zo'n stuk binnenvoeringl bij de handen waar je je duim door heen steekt, dan kan het niet tochten.
Ik worstel alleen nog met koude voeten, maar ik verwacht een deze dagen mijn Northwave Fahrenheit GTX winterschoenen, dus hopelijk is dat dan ook opgelost. Met een paar Sealskin sokken en dikke overschoenen moet ik die toch warm kunnen houden.

Drinken is altijd nog het lastigste, een koude/bevroren bidon is niet fijn, maar de tip van vorig jaar werkt het beste: Zet 1 bidon op je fiets en 1 onder je jas op je rug. En als je die regelmatig wisselt kan je de drink gewoon warm houden dmv je lichaamswarmte :)

Die heb ik ook besteld de 24ste in Engeland en hoop ze ook binnen een paar dagen te ontvangen en uit te proberen, koude voeten heb ik een hekel aan!! ;)
Ik heb ze binnen :) 24-01 besteld, 26-1 verstuurd

Ben benieuwd hoe ze gaan bevallen
Ik heb ze gelijk even getest, kon het ondanks de hele lage temperaturen niet laten. Heb bij een gevoelstemperatuur van -12 meer dan een uur buiten gefietst in het donker en had geen centje pijn :) Overigens droeg ik er wel 2 paar overschoenen overheen, want bij deze temperaturen durf ik geen risico's te nemen
Afbeelding
Volg mij via mijn Bike planner blog of via Strava

Gebruikersavatar
rhino7
Forum-lid
Berichten: 1052
Lid geworden op: 08 dec 2011 11:50
Locatie: 0251

Gebruikersavatar rhino7 01 feb 2012 06:57

Laat me fiets de komende dagen wel binnen staan.
Ik ga maar een paar lange wandelroutes plannen van een uurtje of 5 (doen we in ieder geval nog wat).
Ook halverwege de berg kun je mooi uitzicht hebben

marcvmegroot
Forum-lid
Berichten: 1385
Lid geworden op: 11 feb 2007 11:36
Locatie: Arnemuiden

marcvmegroot 01 feb 2012 10:53

Doe gewoon woon-werk fietsen 40 km v.v.
Inderdaad meerdere laagjes is het devies. Thermosokken, Thermolange onderbroek over de korte fietsbroek. Daarover Rogelli Langebroek met windstopper.
Zweetshirt, daarover fietstrui met lange mouw. Hierover heen nog een Fietsjack met windstopper.
Aan de handjes Skihandschoenen met Thinsulate uit de Hema.
Over het hoofd een helmmuts uit de Kartsport (heb ik nog over gehouden van personeelsuitje) Helmpje op. Geheel afsluiten met een sjaal.
Zo fiets ik al 15 jaar winter en zomer. Soms wat fris, maar is zeer goed te doen.
people are strange when you\'re a stranger

http://www.marcvmegroot.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 01 feb 2012 10:59

In de zomer lijkt het me niet echt fris ;)
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

marcvmegroot
Forum-lid
Berichten: 1385
Lid geworden op: 11 feb 2007 11:36
Locatie: Arnemuiden

marcvmegroot 01 feb 2012 12:06

amclassic-fan schreef:In de zomer lijkt het me niet echt fris ;)
Soms wel :lol:
people are strange when you\'re a stranger

http://www.marcvmegroot.com" onclick="window.open(this.href);return false;

dogestyle
Forum-lid
Berichten: 512
Lid geworden op: 26 mei 2006 16:54

dogestyle 01 feb 2012 12:54

Had gisteren een lange duurtraining (150km) gepland, ondanks de kou en plaatselijke gladheid goed kunnen volbrengen. Een paar praktische problemen: weinig gedronken door bevriezende sportdrank in de bidonnen, daardoor laatste uren volgens mij wat meer vermoeid. Het ledigen van de neus bij het dragen van een balaclava, veel coordinatie gevraagd! Verder prachtig weer...

Greetz

Focus
Forum-lid
Berichten: 735
Lid geworden op: 21 aug 2011 21:48
Locatie: Krimpenerwaard
Contact

Focus 01 feb 2012 14:34

dogestyle schreef:Had gisteren een lange duurtraining (150km) gepland, ondanks de kou en plaatselijke gladheid goed kunnen volbrengen. Een paar praktische problemen: weinig gedronken door bevriezende sportdrank in de bidonnen, daardoor laatste uren volgens mij wat meer vermoeid. Het ledigen van de neus bij het dragen van een balaclava, veel coordinatie gevraagd! Verder prachtig weer...

Greetz
150km sub zero.... Respect hoor! :shock:

tommymang
Forum-lid
Berichten: 117
Lid geworden op: 22 jul 2009 11:59

tommymang 01 feb 2012 14:39

Geen probleem met fietsen in de kou, BEHALVE als mijn handen koud worden... zo pijnlijk! ;-)

Gebruikersavatar
plantagenet
Forum-lid
Berichten: 2227
Lid geworden op: 20 apr 2008 00:08
Locatie: Purmerend

Gebruikersavatar plantagenet 01 feb 2012 21:35

tommymang schreef:Geen probleem met fietsen in de kou, BEHALVE als mijn handen koud worden... zo pijnlijk! ;-)
Exact bij mij. Koude handen, ik wordt daar echt niet goed van. Ik heb wat dat betreft nog steeds niet de perfecte handschoen gevonden. Van de week zelfs geprobeerd met twee handschoenen over elkaar te fietesen. Geen succes, het aantrekken niet en de extra isolerende werking viel ook tegen.
Verders valt er goed te kleden op dit soort temperaturen, hoewel het fietsen allemaal wel wat 'stroperig' aanvoelt...maar goed met NO5 schuin tegen is het nou eenmaal niet anders.
Weer of geen weer....één van twee is er altijd

Gebruikersavatar
depoldertoerist
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
Locatie: Waddinxveen
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 01 feb 2012 22:34

plantagenet schreef:
tommymang schreef:Geen probleem met fietsen in de kou, BEHALVE als mijn handen koud worden... zo pijnlijk! ;-)
Exact bij mij. Koude handen, ik wordt daar echt niet goed van. Ik heb wat dat betreft nog steeds niet de perfecte handschoen gevonden. Van de week zelfs geprobeerd met twee handschoenen over elkaar te fietesen. Geen succes, het aantrekken niet en de extra isolerende werking viel ook tegen.
Verders valt er goed te kleden op dit soort temperaturen, hoewel het fietsen allemaal wel wat 'stroperig' aanvoelt...maar goed met NO5 schuin tegen is het nou eenmaal niet anders.
Hier nog 1

Vorig jaar heb ik neopreen handschoenen gekocht van Bioracer. die zijn wel goed. Maar ook nu een beetje aan het einde van hun leven. Die handschoenen isoleren echt heel goed, inderdaad net als een wetsuit. voorin blijven je vingers dan wel koud, maar als je met je handen beweegt dan merk je al snel dat ook daar wat warme lucht komt te zitten. Toch..morgen doe ik er wel een extra paar handschoenen overheen. :-)
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

Gebruikersavatar
Jeroen Vermeeren
Forum-lid
Berichten: 89
Lid geworden op: 07 aug 2011 21:47
Locatie: Rotterdam
Contact

Gebruikersavatar Jeroen Vermeeren 02 feb 2012 00:28

ik heb zelf t/m zondag nog gefietst, maar vind het nu te fris worden. True, op kou kan je je kleden, maar houd er wel rekening mee dat als je lek rijdt en je bandje moet wisselen met al dat gepiel eromheen, dat dit echt geen pretje is met deze temp!!!

Plaats reactie