Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Eten tijdens fietsen

Gebruikersavatar
Trainslim.nu
Forum-lid
Berichten: 92
Lid geworden op: 26 jul 2011 10:33
Locatie: Amsterdam
Contact

Gebruikersavatar Trainslim.nu 10 jan 2012 12:36

rogiertcanyon schreef:Dank jullie voor de tips!

@trainslim.nu: Wat is veel drinken bij de gelletjes? Is dat aan te geven per gel?
Zeker een halve liter per gelletje! Het is zo geconcentreerd spul, dat het genoeg water nodig heeft! Gebruik dan ook water en geen sportdrank, want daar lost minder gel in op! ;) Mijn eigen strategie was een gelletje in een keer naar binnen werken, dan een halve bidon er direct achteraan, in de mond al verdunnen, doorslikken en de rest van de bidon leegdrinken.

Maar inderdaad: Berg op, zoveel mogelijk sportdrank drinken om koolhydraten binnen te krijgen. En gebruik de afdaling om het te verteren.

Verder mee eens: Snickers = vet en veel suiker. Dit werkt kort en verteerd niet best.
Bewegingswetenschapper, inspanningsfysioloog maar vooral: liefhebber! :)

rogiertcanyon
Forum-lid
Berichten: 38
Lid geworden op: 24 jul 2011 17:12

rogiertcanyon 10 jan 2012 13:16

Repen in je broekspijp is inderdaad een goeie. Nooit aan gedacht. Maar tijdens alpe niet echt nodig. Rustig boven eten en en drinken. En naar beneden rustig (mag niet harder dan 45 km/u geloof ik) verteren.

jdek
Forum-lid
Berichten: 48
Lid geworden op: 12 mei 2010 22:58

jdek 10 jan 2012 15:59

superrose schreef:een snicker tijdens het fietsen? Dat is vragen om problemen
Ben er zes keer de Alpe d'Huez mee opgefietst zonder problemen. Ik trek het niet met alleen Gelletjes.

Nogmaals voor iedereen is het anders Je moet kijken wat voor jou werkt.

Gebruikersavatar
Trainslim.nu
Forum-lid
Berichten: 92
Lid geworden op: 26 jul 2011 10:33
Locatie: Amsterdam
Contact

Gebruikersavatar Trainslim.nu 10 jan 2012 16:10

jdek schreef:
superrose schreef:een snicker tijdens het fietsen? Dat is vragen om problemen
Ben er zes keer de Alpe d'Huez mee opgefietst zonder problemen. Ik trek het niet met alleen Gelletjes.

Nogmaals voor iedereen is het anders Je moet kijken wat voor jou werkt.
Mee eens! Maar Snickers zitten vol met dingen die je niet wil hebben tijdens het fietsen en directe suikers. De duur er van is kort en het is een vergissing als men denkt dat het een vervanging is van iets met veel koolhydraten...

Ik 'mis altijd iets' als ik mensen die willen afvallen een snicker zie eten tijdens het sporten...
Bewegingswetenschapper, inspanningsfysioloog maar vooral: liefhebber! :)

Gebruikersavatar
JeanineL
Forum-lid
Berichten: 138
Lid geworden op: 14 dec 2011 12:05
Locatie: Leiderdorp
Contact

Gebruikersavatar JeanineL 10 jan 2012 16:52

Een ploeggenootje van mij zweert bij de (nep)Marsen en Twixen in 'n wedstrijd of bij een zware training. Geen Snickers dan, maar toch ook wel een chocoreep. Zij vindt 't beter helpen dan die sportrepen...
La Laudy fietst en schrijft
--------------------------------------------------------------------------------
http://www.jeaninelaudy.nl
http://www.twitter.com/jeaninelaudy

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 10 jan 2012 17:19

neos schreef:Ik gebruik sinds vorig jaar de pakjes appelmoes =53 kcal per portie is tenminste niet zo mierenzoet en 6 pakjes voor €1,10.
Deze haal ik bij Aldi :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Energiegel bevat dan ook pakweg 4x zoveel KH als appelmoes.
Dus als je het lekker vindt moet je vooral appelmoes slurpen tijdens het fietsen, maar op het randje van een hongerklop zal het je weinig helpen. ;)
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 10 jan 2012 17:37

JeanineL schreef:Een ploeggenootje van mij zweert bij de (nep)Marsen en Twixen in 'n wedstrijd of bij een zware training. Geen Snickers dan, maar toch ook wel een chocoreep. Zij vindt 't beter helpen dan die sportrepen...
Tja, maar wat zegt dat nu eigenlijk? Jij smeer ook je benen in met rotzooi en denkt dat je spieren warm worden...
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

rogiertcanyon
Forum-lid
Berichten: 38
Lid geworden op: 24 jul 2011 17:12

rogiertcanyon 11 jan 2012 08:49

slepen met potjes appelmoes lijkt me niet echt handig! In ieder geval heb ik een hoop tips gehad waarvoor dank. Uitkomsten laat ik zeker weten

neos
Forum-lid
Berichten: 1523
Lid geworden op: 18 apr 2005 22:41

neos 11 jan 2012 10:25

rogiertcanyon schreef:slepen met potjes appelmoes lijkt me niet echt handig! In ieder geval heb ik een hoop tips gehad waarvoor dank. Uitkomsten laat ik zeker weten
Nee joh :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: het zit in handzame pakjes ,die je in je mond leeg knijpt ( hetzelfde als de gelletjes )
cornelli racing cycles Uden

samiran
Forum-lid
Berichten: 80
Lid geworden op: 13 aug 2011 14:00

samiran 13 jan 2012 13:36

Ik ben via een artikel in Runnersworld op producten van teff-meel gekomen. Atleten uit Marokko en Ethiopie zijn er mee opgegroeid. Brood of pannenkoeken. Ik heb het een keer geprobeerd met pannenkoeken (mix verkrijgbaar bij de Tuinen) voor een duurloop van 17K. Beviel uitsteken en ik had het idee dat lang op krachten bleef.
op wikipedia staat dit:"......Het grote succes van de Ethiopische atleten Haile Gebrselassie en Kenenisa Bekele wordt door henzelf mede toegeschreven aan teff. Onderzoek heeft aangetoond dat teff buitengewoon veel langzaam verteerbare koolhydraten bevat en erg veel ijzer, dat in tegenstelling tot ijzer uit andere granen goed wordt opgenomen in het lichaam[bron?]. Deze eigenschappen maken dat teff geschikt is als voeding voor duursporters"

Rerainmaker
Forum-lid
Berichten: 83
Lid geworden op: 26 jan 2012 21:03

Rerainmaker 30 jan 2012 22:41

Kijk eens op: http://www.sis-sportvoeding.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; werk nu een jaar met deze producten (variatie van ) en ben zeer te spreken erover!

Plaats reactie