Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Doelen voor 2012?

hans darmstronger
Forum-lid
Berichten: 58
Lid geworden op: 19 jun 2011 16:31

hans darmstronger 04 jan 2012 14:36

Wel:
- een keer de kaap van de 200 k ronden (vorig jaar tot 180 geraakt)
- weekje alpen in juni
- lekker lange tochten in de zomervakantie (drome), met ventoux en vercors (beide op een uurtje rijden)
- en tot slot: de velomediane: (1) dit keer zonder pech en dus op mijn waarde (2) uitrijden in (3) zilver
- en als algemeen doel: weer wat strakker in het vel, leuk aan het zwembad en goed voor de gezondheid!

HD

Gebruikersavatar
ever
Forum-lid
Berichten: 1340
Lid geworden op: 28 jan 2008 17:21

Gebruikersavatar ever 06 jan 2012 15:09

In zijn algemeenheid: vaker op de fiets naar het werk. Eerste echte doel is de Giro Sardegna (etappe-cyclo van een week op Sardinie 22-29 april). Vorig jaar in de laatste etappe nipt de 8e plaats in mijn klasse in het klassement verspeeld en 9e geworden. Het zou leuk zijn als dat dit jaar beter gaat. Ergens in juni/juli is het plan ook nog een cyclo te gaan rijden. En als het lukt eind augustus nog weer een piekje in de vorm te creeren dan zou het mooi zijn om nu eindelijk het goud in de Criq (Velomediane) te halen dat ik in 2008 op zes seconden gemist heb door een krampaanval in de laatste kilometer...

bleek
Forum-lid
Berichten: 463
Lid geworden op: 26 sep 2009 15:12

bleek 07 jan 2012 14:26

Iets meer trainingsuren per week maken om de achtste triathlon onder het uur te krijgen en de sprint onder de 1:03. Blessurevrij blijven staat op 1, da's toch wel het hoofddoel.

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 07 jan 2012 15:34

Actieve fiets doelen:
Zelf een perfecte Parijs-Roubaix teaser organiseren (is vol!) en rijden
Kasseien vreten ("mini PR" van Jan Delabie)
Jean Stablinski Randonee
Parijs-Roubaix
Retro Ronde van Vlaanderen (laatste 2 jaar wel een verval :oops: )
L'Eroica
6 BIG's (klimbrevet) met m'n dochter
10 nieuwe BIG's voor mezelf
San Marino trip met Italiaanse vrienden
Stukje L'Eroica met m'n dochter
Appenijnen toer met Italiaanse vrienden

Verder als voorbereiding voor PR en L'Eroica een aantal toertochten in de buurt van Oudenaarde.

Passieve fietsdoelen:
Bezoek aan Gios Torino (leuk om ze weer te zien)
Start Milaan-San Remo en doorkomst Poggio
Fotomeeting organiseren tijdens PR voor Espoirs
Aantal top artikelen op m'n PR Blog
Gios Torino Super Record 77 Paris Roubaix opbouwen
Deze fiets vervolgens perfect op de foto zetten.
M'n onderdelen bakjes eens uitzoeken

Met uitzondering van het laatste doel zijn ze allemaal haalbaar. Dat van die onderdelen bakjes is sinds ik hier woon ieder jaar al een goed voornemen :lol:

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27536
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 07 jan 2012 15:49

Laat ik daar dan even iets tegenover zetten :D

- zo weinig mogelijk over klinkers of kasseien rijden in 2012
- een klinkervrije route vinden van Hooghalen naar Tynaarlo (tot nu 10 pogingen, zonder succes)

eelcoz

eelcoz 07 jan 2012 17:18

havana schreef:Laat ik daar dan even iets tegenover zetten :D

- zo weinig mogelijk over klinkers of kasseien rijden in 2012
- een klinkervrije route vinden van Hooghalen naar Tynaarlo (tot nu 10 pogingen, zonder succes)
Ik weet niet precies hoe die 10 pogingen eruit hebben gezien, maar via Norg en Smilde moet het volgens mij mogelijk zijn. Dat is niet bepaalde de kortste route, maar ik denk dat je sowieso niet de illusie moet hebben dat het via de Drentsche Aa gaat lukken. Volgens mij is de klinker daar namelijk uitgevonden.

Gebruikersavatar
Hermantk
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 jun 2011 13:29
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar Hermantk 07 jan 2012 23:40

- Ik begin komend seizoen met wedstrijden in de sportklasse. Dat hoop ik goed te doen, zodat ik halverwege het jaar naar de amateurs kan.
- In Les Trois Ballons bij de top 200 eindigen. Ik heb geen richttijd, omdat ik vorig jaar met emmers pech na 80km af moest stappen (was toen op weg naar top 300 klassering).
- 12000 trainingskilometers

sram60
Forum-lid
Berichten: 138
Lid geworden op: 22 feb 2010 20:46

sram60 08 jan 2012 11:23

Van 21 tot en met 26 mei naar de Alpen met een goede maat van me..
Edwin van de Velde

divk
Forum-lid
Berichten: 94
Lid geworden op: 12 feb 2006 13:30

divk 08 jan 2012 11:29

Mijn doel voor 2012 is om weer leuk mee te kunnen fietsen met de club
Dit omdat ik in 2010 te horen kreeg dat ik minder moest gaan fietsen.
Doordat ik een aantal echt vervelende ziektes heb.
Nu wordt ik daarin bijgestaan door onder andere een Bewegingswetenschapper.
Maar mijjn gevoel zegt dat dit gaat lukken

sjursjen
Forum-lid
Berichten: 25
Lid geworden op: 17 jun 2011 20:06

sjursjen 09 jan 2012 21:23

De komende tijd veel trainingskilometers maken en dit jaar voor het eerst een toertocht (Hel van het Mergelland) fietsen en wellicht in het najaar LBL. In ieder geval voor het eerst een heel jaar fietsen!

Gebruikersavatar
superrose
Forum-lid
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 sep 2009 00:36
Locatie: Amsterdam totdat ik terug de provincie in ga
Contact

Gebruikersavatar superrose 09 jan 2012 21:55

Voor mij zijn er een paar doelen, allereerst revalidatie, ik heb begin december een enkel operatie gehad. Ik ben bezig met die enkel te mobiliseren en terug kracht in het been te krijgen.
Daarna terug op de fiets, nu train ik thuis op de trainer, tussen 40 minuten en een uur, dan gaat meestal mijn been tegen spartelen. Dat bouw ik rustig op en wil als het een keer mooi weer is buiten op de weg. Dan wil ik zo snel als mogelijk terug wedstrijdjes proberen. Ik zal wel lossen maar het ritme is goed om te hebben. Halverwege de zomer wil ik echt hard werken om goed fit en sterk te worden en dan wil ik deze winter wedstrijdjes in het veld proberen.

Eigenlijk zal ik in het voorjaar vooral ontspannen toeren, want ik hoef even niets en na 6 maanden stilstaan is het een goede manier om mijn basis terug op orde te krijgen.
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 09 jan 2012 22:37

Balans vinden tussen werk en sport, beetje vet kwijtraken, beetje spiermassa winnen, minstens 4 (lange) weekenden Limburg/Ardennen, en misschien een paar keer leuk vlammen, al was het maar op 53/15 de Ruiterberg op als niemand kijkt. NKSS goed rijden lijkt me ook leuk.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

Plaats reactie