Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

app

Sjako1966
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 dec 2011 12:28

Sjako1966 18 dec 2011 12:36

kan iemand mij helpen aan een app voor de Samsung Galaxy S2.
Zou daar de volgende functie`s in terug willen zien.
snelheid,gemiddelde snelheid,afstand,hoogte meters, callorieen, route en nog meer van dat.
Heb er wel een paar gevonden maar daar zie ik geen hoogte meters in terug.
Graag jullie ervaringen.

Gr. Sjaak.

lvgh
Forum-lid HC
Berichten: 4755
Lid geworden op: 21 aug 2006 14:21

lvgh 18 dec 2011 12:57

Welkom op het forum. Ik neem aan dat dat Android is? Ik gebruik altijd Run.GPS, is een uitstekend programmaatje waarmee je zelfs redelijk routes na kunt rijden als het wegennet niet al te ingewikkeld is.

psycho71
Forum-lid
Berichten: 354
Lid geworden op: 20 feb 2011 19:30
Locatie: Haarlem

psycho71 18 dec 2011 13:06

volgens mij zit dat wel in endomondo allemaal

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4354
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 18 dec 2011 15:36

Hoogtemeting gaat op de telefoon bijna altijd op basis van gps, zeker in een app. Deze hoogtemeting zal echter nooit zo goed zijn als op basis van een barometer. Mijn horloge heeft dat ook en daar heb ik bij onze vlakke straat al meer dan 10 hoogtemeters.

Gebruikersavatar
vantheman
Forum-lid
Berichten: 608
Lid geworden op: 29 aug 2009 14:29
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar vantheman 18 dec 2011 17:28

Ik heb zelf een iphone en daar bestaan zoveel navigatie apps (waarvan vele gratis) dat je door de bomen het bos niet meer ziet: garmin fit, gpsies+, strava, fietstijden.nl, nike+gps, runkeeper, imapmyride, mapmytracks etc. De meeste van deze apps zijn volgens mij ook voor android toestelen beschikbaar.
Ik heb niet al de genoemde apps uitgeprobeerd maar ik ben er nog geen tegengekomen met hoogtemeting.
In de gratis app gpsies+ kan je wel een kaartje met hoogteprofiel opvragen, welke je ook ziet als je je route maakt op de site http://www.gpsies.com" onclick="window.open(this.href);return false;.

marsman
Forum-lid
Berichten: 2374
Lid geworden op: 23 nov 2008 13:05
Locatie: Midden NL

marsman 18 dec 2011 20:26

scottwilko schreef:Hoogtemeting gaat op de telefoon bijna altijd op basis van gps, zeker in een app. Deze hoogtemeting zal echter nooit zo goed zijn als op basis van een barometer. Mijn horloge heeft dat ook en daar heb ik bij onze vlakke straat al meer dan 10 hoogtemeters.
Ik vind hoogtemeting via GPS juist een voordeel omdat hij dan de exacte kaartgegevens pakt.Het gaat dan alleen mis als de GPS even de draad kwijt is. Een barometer (zoals bijvoorbeeld in mijn Sigma ROX 9) is veel te veel afhankelijk van de weersomstandigheden en daardoor niet nauwkeurig.
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

marsman
Forum-lid
Berichten: 2374
Lid geworden op: 23 nov 2008 13:05
Locatie: Midden NL

marsman 18 dec 2011 20:27

Runkeeper is een fijne en gratis app met al je wensen daarin opgenomen + meer.
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

lvgh
Forum-lid HC
Berichten: 4755
Lid geworden op: 21 aug 2006 14:21

lvgh 18 dec 2011 22:48

marsman schreef:
scottwilko schreef:Hoogtemeting gaat op de telefoon bijna altijd op basis van gps, zeker in een app. Deze hoogtemeting zal echter nooit zo goed zijn als op basis van een barometer. Mijn horloge heeft dat ook en daar heb ik bij onze vlakke straat al meer dan 10 hoogtemeters.
Ik vind hoogtemeting via GPS juist een voordeel omdat hij dan de exacte kaartgegevens pakt.Het gaat dan alleen mis als de GPS even de draad kwijt is. Een barometer (zoals bijvoorbeeld in mijn Sigma ROX 9) is veel te veel afhankelijk van de weersomstandigheden en daardoor niet nauwkeurig.
GPS is toch nog onnauwkeuriger. Dat blijkt wel uit het feit dat allerlei sites (met natuurlijk verschillende algorithmen) op enorm uiteenlopende getallen komen voor dezelfde track. Volgens mij is de hoogtedata sowieso maar per 80m2 beschikbaar o.i.d., los daarvan is de GPS ontvanger in mobiele telefoons dusdanig slecht dat de tracks zelf vaak al rommelig zijn.

Plaats reactie