Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

HOESTEN

rustige
Forum-lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 dec 2011 09:24

rustige 09 dec 2011 09:48

Ik heb last van licht hoesten, ik kan echter goed mee met mijn fietsmakkers (veldtoertochten) tijdens het fietsen heb ik nauwelijks last van het hoesten.
Ik ben naar huisarts geweest en de arts denkt dat het aan smogg toestanden te wijten is, en raad mij aan wat kalmer aan te doen, wat ik dan ook van plan ben. Toch vraag ik mij af of er mensen zijn die ook last hebben van lichtte hoest en wat zij daar tegen doen.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27461
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 09 dec 2011 10:04

Irritatie van de longen. Kan smog zijn, of een lichte ontsteking. Het is absoluut niet verstandig om te gaan sporten. Het beste is een week of 2 absolute rust te houden. Ik heb er enige weken geleden ook last van gehad en was zo slim om WEL door te sporten. Resultaat: bloedsmaak in mijn mond, veel gepiep en gekraak in de longen; diagnose: lichte longontsteking. Na een weekje antibiotica was ik weer de oude, maar voorkomen is beter dan genezen!

Focus
Forum-lid
Berichten: 735
Lid geworden op: 21 aug 2011 21:48
Locatie: Krimpenerwaard
Contact

Focus 09 dec 2011 12:54

Heb je toch een weekje mee uitgespaard op deze manier :D

Gebruikersavatar
depoldertoerist
Forum-lid
Berichten: 1745
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
Locatie: Waddinxveen
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 09 dec 2011 15:11

Hoe lang heb je al last van dat hoesten? is onlangs gekomen of heb je het al langere tijd? Smog vind ik nou niet echt aannemelijk in deze tijd van het jaar.
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

hero
Forum-lid
Berichten: 267
Lid geworden op: 14 jun 2007 15:17

hero 09 dec 2011 21:01