Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

HOESTEN

rustige
Forum-lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 dec 2011 09:24

rustige 09 dec 2011 09:48

Ik heb last van licht hoesten, ik kan echter goed mee met mijn fietsmakkers (veldtoertochten) tijdens het fietsen heb ik nauwelijks last van het hoesten.
Ik ben naar huisarts geweest en de arts denkt dat het aan smogg toestanden te wijten is, en raad mij aan wat kalmer aan te doen, wat ik dan ook van plan ben. Toch vraag ik mij af of er mensen zijn die ook last hebben van lichtte hoest en wat zij daar tegen doen.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27461
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 09 dec 2011 10:04

Irritatie van de longen. Kan smog zijn, of een lichte ontsteking. Het is absoluut niet verstandig om te gaan sporten. Het beste is een week of 2 absolute rust te houden. Ik heb er enige weken geleden ook last van gehad en was zo slim om WEL door te sporten. Resultaat: bloedsmaak in mijn mond, veel gepiep en gekraak in de longen; diagnose: lichte longontsteking. Na een weekje antibiotica was ik weer de oude, maar voorkomen is beter dan genezen!

Focus
Forum-lid
Berichten: 735
Lid geworden op: 21 aug 2011 21:48
Locatie: Krimpenerwaard
Contact

Focus 09 dec 2011 12:54

Heb je toch een weekje mee uitgespaard op deze manier :D

Gebruikersavatar
depoldertoerist
Forum-lid
Berichten: 1745
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
Locatie: Waddinxveen
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 09 dec 2011 15:11

Hoe lang heb je al last van dat hoesten? is onlangs gekomen of heb je het al langere tijd? Smog vind ik nou niet echt aannemelijk in deze tijd van het jaar.
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

hero
Forum-lid
Berichten: 267
Lid geworden op: 14 jun 2007 15:17

hero 09 dec 2011 21:01

Heb helaas ook gevoelige luchtwegen en daarom zeker 2x per jaar last van hoest / benauwdheid die over kan gaan in bronchitis tot een (lichte) longontsteking aan toe. Uitlokkende factoren zijn koude lucht en mist, pollen in het voorjaar en chloor. Uiteraard speelt een mindere weerstand ook een rol. Het beste is om inderdaad niet te fietsen en de hoest over te laten gaan om erger te voorkomen. Het probleem bij mij is dat het wel eens lang duurt voordat het over gaat, soms weken. De fiets laten staan is dan het beste maar niet makkelijk...

ottorongo
Forum-lid
Berichten: 2514
Lid geworden op: 27 aug 2011 00:58
Locatie: België

ottorongo 11 dec 2011 01:53

IK SUKKEL AL EEN HELE TIJD MET HOEST EEN DROGE EN SCHURENDE KJEEL.eerste bezoek dokter gaf mij antibiotica, vervolgens na ongv.2 à 3 weken beterschap. Weer op de fiets en enkele keren geen verslechtering ondanks thuiskomst bij 7/8°.Plots toch weer hervallen na een rit of drie en maar weer antibiotica, hetzlfde verhaal een geen fiets, Nu derde keer en drie weken weer niet op de fiets gezeten. Ik zou het ook niet kunnen wegens te slappe lichaamsgesteldheid. Ja ook nog cortisone genomen tussendoor. zelfs èèn week en corti en anabl genomen zonder dat de dokter het wist en dit scheen wel een sneller herstel te bewerkstelliggen. Heb nu in ongeveer 3/4 maanden ten hoogst een 3 à 4 tal uitstappen gedaan Ik vrees dat de conditie ver weg zal zijn en daar heb ik wel de pest in maar wiet heeft deze rustpeiode me wel goed gedaan met het oog op volgend seisoen

marcelca
Forum-lid
Berichten: 153
Lid geworden op: 09 jun 2011 15:37
Locatie: Almere

marcelca 11 dec 2011 06:16

Liep al bijna een maand te hoesten, vooral in de nacht, overdag weinig last van..

Sporten ging redelijk, alleen met mijn zwemtrainingen werd ik benauwd, je bent hier natuurlijk niet helemaal vrij om te ademen wanneer je wilt

Van de week toch maar besloten om langs de huisarts te gaan, deze heeft gemeten, geklopt en geluisterd maar kon niets vinden maar heeft me voor de zekerheid wel doorgestuurd naar het ziekenhuis voor een thoraxfoto ( long ) en bloedonderzoek, uit het bloedonderzoek blijkt dat ik een lichte verhoging in de ontstekingswaarde heb en op de foto is ook een kleine schaduwplek te zien wat ook duid op een ontsteking,.............. conclusie: een lichte longontsteking en heb nu een 10 daagse antibiotica kuur ( nu net 2 dagen mee bezig )

Plaats reactie