Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Trainen met Tacx Multiplayer

JurgenFGD
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 dec 2011 19:19

JurgenFGD 04 dec 2011 19:36

Ben NET nieuw op dit forum, dacht dat ik het antwoord van mijn vraag hier al wel konden vinden, maar zie het nergens.

Gezien de winter overweeg ik een tacx met multiplayer aan te schaffen. Heb nu een gewone tacx maar dat is lastig vol te houden//enorm saai! Gezien de hele dure aanschafprijs zou het zonde zijn als dit tegen gaat vallen. Ik twijfel dus enorm of ik er nu wel of niet een zal aanschaffen. Ook begrijp ik dat je per jaar een licentie moet aanschaffen. (kosten p/j??)

Benieuwd naar jullie ervaringen!!!! Positief//Negatief? Ben benieuwd!

Gr Jurgen

remmiedepemmie
Forum-lid
Berichten: 815
Lid geworden op: 01 feb 2011 14:40

remmiedepemmie 04 dec 2011 21:40

Welke Tacx heb je nu en wat verwacht je van een multiplayer versie? Gaat het je om het virtual reality deel, of wil je daadwerkelijk online tegen anderen rijden?

MarmotteCyclo.NL
Forum-lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 10 nov 2011 20:44
Locatie: Tilburg
Contact

MarmotteCyclo.NL 05 dec 2011 20:45

Is idd afhankelijk van wat je ervan verwacht.
Virtual reality van een Tacx Fortius is bijv al erg gaaf trainen.

Multiplayer heb ik hierop nog niet gedaan, maar weet wel dat je daar extra voor moet betalen, volgens mij in een abonnementsvorm.

bas
Forum-lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 18 jun 2007 21:52

bas 05 dec 2011 20:55

Ik rijd al een paar winters op een Fortius (geen Multiplayer). Bevalt prima. Vorig jaar twee weken kerstvakantie; lag er een pak sneeuw. Grrr, dan maar naar binnen. Soms wel 2 uur achtereen op zolder gezeten. Dat houd ik zonder laptop voor me echt niet vol. (20 min max?!?).

De real life video's zijn top. Ik rijd regelmatig de Galibier op. Soms volle bak, soms tegen gereduceerde hellingspercentages (50% of 25% van de werkelijk stijging.) Hoef je je niet elke keer het apelazerus te fietsen. Al je ritten worden opgeslagen, dus je kunt tegen jezelf fietsen. Dat is weer een extra motivatie om op je fiets te bliven zitten.
Met de Catalyst kun je je eigen intervaltrainingen samenstellen, leuk voor je blok-training.

Kortom, als het 's winters regent of sneeuwt, fiets ik op zolder...
The sky is the limit

sram60
Forum-lid
Berichten: 138
Lid geworden op: 22 feb 2010 20:46

sram60 05 dec 2011 22:03

Beste,

Ik heb zelf een Tacx I - Magic en ben daar erg blij mee. Vanavond bijvoorbeeld nog Col de la Colombière gedaan en als je er klaar mee bent geeft het je een goed gevoel.
De dvd's zoals hier boven ook al vernoemd worden zijn idd de moeite waard om te doen. Je komt er ook sterk de winter mee uit en je loopt stappen voor op iemand
die niets in de winter doet. Zelf heb ik nog nooit online gereden tegen andere mensen, en gebruik mijn Tacx alleen maar met gebruik van Real Life dvd's.
Suc6 ermee.
Edwin van de Velde

peter1981
Forum-lid
Berichten: 3135
Lid geworden op: 27 feb 2010 00:39
Locatie: Heerlen

peter1981 06 dec 2011 13:39

Sinds kort heb ik een flow multiplayer , alleen heb ik er nog niet echt veel gebruik van gemaakt.
Wel heb ik gemerkt dat het iets makkelijker uit te houden is dan een gewone tacx.
Na een uur heb ik dan ook wel genoeg van de trainer.
Vanavond ga ik eens een ergovideo proberen kijken hoe dat bevalt de VR videos zijn wel aardig tot nu toe
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike

Gebruikersavatar
soloist
Forum-lid
Berichten: 810
Lid geworden op: 18 nov 2005 16:40

Gebruikersavatar soloist 06 dec 2011 15:12

De jaarlijkse licentie betaal je alleen als je gebruik wilt maken van de multiplayer-optie, waarbij je realtime tegen anderen kunt rijden. M.i. voegt dit niet veel toe, zit vol kinderziekten en wordt ook niet erg veel gebruik van gemaakt. Als je zoiets wilt zou je beter Netathlon kunnen gebruiken, is veel beter uitgekristalliseerd en wordt ook wereldwijd meer gebruik van gemaakt. (kost wel weer eenmalige aanschaf van de software).
Maar dat online rijden zul je heus niet missen. Je kunt ritten van anderen downloaden en er dan offline tegen rijden (in VR maar ook in de real life video's). En je kunt dus ook tegen vorige ritten van jezelf rijden.
Ik doe het al jaren en het verveelt eigenlijk nooit.
Afbeelding

hm2694
Forum-lid
Berichten: 751
Lid geworden op: 16 jun 2007 09:38
Locatie: Westland

hm2694 06 dec 2011 19:19

Ik heb recentelijk een Flow MP gekocht (met stuurframe) ik moet eerlijk zeggen het is het mee 100 % meegevallen. Beetje zelf rijden maar soms ook gewoon een dvd meerijden of via google earth programma volgen.

Ik vind het een aanvulling op mijn MTB die ik nu gebruik en in de zomer zal ik hem niet zo vaak gebruiken maar gelet op de wintermaanden en natte maanden vanaf oktober tot maart zeker een uitkomst.

Het aspect van saai vind ik niet heel groot. Je kan genoeg ritten downloaden waardoor je de trainingen makkelijke 1 a 2 uur vol kan houden.

Succes.

Mijn flow mp kosten 349,--
Ik fiets dus ik besta!
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd!
Waar een berg is een weg omhoog te fietsen!
Race: Jan Janssen Blade met Sram Force.
MTB: Jan Janssen Jan Fenix met Decore SLX

JurgenFGD
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 dec 2011 19:19

JurgenFGD 07 dec 2011 19:20

dank voor jullie reacties! word nu toch wel enthousiast dus ga er denk ik 1 aanschaffen!
ben benieuwd,

Gr Jurgen

cheizberd
Forum-lid
Berichten: 54
Lid geworden op: 08 apr 2009 10:51

cheizberd 07 dec 2011 20:31

Lees ook hier: http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php?f=25&t=46378" onclick="window.open(this.href);return false;

MarmotteCyclo.NL
Forum-lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 10 nov 2011 20:44
Locatie: Tilburg
Contact

MarmotteCyclo.NL 07 dec 2011 20:32

@Jurgen,

Ben benieuwd wat je ervan vindt, laat maar ff weten op het forum als je wilt.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37681
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 21 dec 2011 08:09

Is het verstandig om een Flow of Vortex te kopen en dan een losse pc upgrade erbij? Als je de Flow multiplayer kiest (goedkoopste optie) kun je niet zonder pc de tacx gebruiken.
Werkt een losse pc upgrade net zo goed?
Less is bore

Plaats reactie