Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Wat doet de gemiddelde racefietser in de winter ......

marcelca
Forum-lid
Berichten: 153
Lid geworden op: 09 jun 2011 15:37
Locatie: Almere

marcelca 04 dec 2011 17:20

- 3 x in de week wedstrijdzwemtraining ( doe ik ook in de zomer )
- 2 x in de week hardlopen ( in de zomer meer maar dan wissel ik dit af met fietsen
- mountainbiken
- racefiets op de tacx ( VR, maar meestal een intervalprogrammatje afwerken, lekker veel schakelen, of een hartslagtraining )

kortom trainen voor triathlon

verder:

computeren, gitaar spelen, tv kijken en mijn vrouw vervelen

Gebruikersavatar
rufio
Forum-lid
Berichten: 1127
Lid geworden op: 14 dec 2006 21:05

Gebruikersavatar rufio 04 dec 2011 18:29

tom de groot schreef:Is spinnen eigelijk niet een goede manier om cadans te verhogen?
Jazeker, en het is zo ook goed te combineren met uurtje krachtraining ervoor, maar uurtje op +100 rpm kan wel saai zijn, tenzij je leuke afleiding hebt ;)

Maar ik gebruik liever de Tacx: vind de Spinning fiets nooit echt lekker zitten en je kan niet snel switchen tussen veel en weinig weerstand.

Gebruikersavatar
plantagenet
Forum-lid
Berichten: 2227
Lid geworden op: 20 apr 2008 00:08
Locatie: Purmerend

Gebruikersavatar plantagenet 04 dec 2011 23:25

Ik fiets door in de winter, sowieso de woon-werk ritjes op de racefiets of op een MTB (die ik net 2 maanden heb). De mTB wil ik vooral gebruiken voor die keren dat er kans op gladheid is of als er sneeuw ligt. Bij erg mooi winterweer pak ik nog wel extra kilometers buiten de woon-werk ritten. Verder af en toe wat trainingsuurtjes op de Tacx, met name om bloktrainingen (interval) te doen.
Andere sporten doe ik niet.
Weer of geen weer....één van twee is er altijd

rubencornelisse
Forum-lid
Berichten: 98
Lid geworden op: 11 jan 2007 22:45

rubencornelisse 05 dec 2011 13:52

kitesurfen hele jaar, krachttraining en sinds kort weer boksen.
Woon werk verkeer wil ik weer gaan oppakken, is 30 km vanaf huis.
Ik zal hiermee niet harder gaan fietsen, maar een variëteit aan sporten houd het wel afwisselend en je lichaam blijft in balans doordat alles getraind wordt.

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5891
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 05 dec 2011 14:12

hoogte stage baar Nepal!

Tenminste, daar ben ik de afgelopen 3 weken geweest. Het heeft niets met wielrennen te maken maar wandelen in de Himalaya is ook een vorm van sport. En het nut om op 5000+ meter hoog te wandelen zal technisch gezien geen enkel zichtbaar effect hebben op mijn trainings vooruitgang. Dat zal me even niet zo boeien. Ik heb wel de hoogste berg van de wereld gezien :)
Afbeelding
Live fast; die young. mijn blog

marcelca
Forum-lid
Berichten: 153
Lid geworden op: 09 jun 2011 15:37
Locatie: Almere

marcelca 06 dec 2011 16:23

rubencornelisse schreef:kitesurfen hele jaar, krachttraining en sinds kort weer boksen.
Woon werk verkeer wil ik weer gaan oppakken, is 30 km vanaf huis.
Ik zal hiermee niet harder gaan fietsen, maar een variëteit aan sporten houd het wel afwisselend en je lichaam blijft in balans doordat alles getraind wordt.
He dat is grappig, ik had een er niet bijgezet maar ik kitesurf ook, nu al een jaar of 10, echt vanaf het begin dat het in nederland is...

Ben wel iets meer mooiweerkiter geworden, vroeger ging ik ook het water op als je met goed fatsoen niet langer als 10 minuten op het water kan blijven van de kou, nu houd ik afhankelijk van de wind een minimale temperatuur aan van een graad of 8

rubencornelisse
Forum-lid
Berichten: 98
Lid geworden op: 11 jan 2007 22:45

rubencornelisse 06 dec 2011 16:58

Ben wel iets meer mooiweerkiter geworden, vroeger ging ik ook het water op als je met goed fatsoen niet langer als 10 minuten op het water kan blijven van de kou, nu houd ik afhankelijk van de wind een minimale temperatuur aan van een graad of 8
Ik moet zeggen met een cap, schoentjes en handschoenen is het nog best uit te houden . Maar vanaf de lente met een zonnetje erbij is een stuk beter.
10 jaar is al een lange staat van dienst idd, volgens mij waren het toen vooral de windsurfers die begonnen met kiten..

farelli
Forum-lid
Berichten: 2603
Lid geworden op: 24 feb 2010 22:14

farelli 06 dec 2011 20:25

rob74 schreef:Nepal!

Afbeelding
Kicken. 8-)
Kom, we gaan de fietsjes voeren
http://fabiofarelli.blogspot.com

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37642
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 07 dec 2011 09:32

rob74 schreef:hoogte stage naar Nepal!
Toevallig!!! Niet de hoogste berg, wel een 8000-er: Annapurna South, 2 weken geleden 8-)

Afbeelding
Less is bore

rotterdammer77
Forum-lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 02 okt 2011 16:37

rotterdammer77 16 dec 2011 21:47

De sportschool in een paar keer doordweeks na het werk want na 5 uur in the dark fietsen ben ik geen fan van ..
Alleen in het weekend de racefiets op zolang het droog is buiten..en kou wordt je hard van :D

Gebruikersavatar
SuperBull
Forum-lid
Berichten: 22
Lid geworden op: 28 jul 2011 22:30

Gebruikersavatar SuperBull 16 dec 2011 22:47

Sinds een maand een Giant gekocht en gewoon fietsen daar is die voor gekocht kan alleen in het weekend vanochtend nog Halsteren-Rilland-Bergen op zoom-Halsteren +/- 60 km gedaan zit nu op 200 km en dat na 18 jaar niet fietsen. Oh ja tevens gestopt met roken van een pakje p/d naar 0 en gaat prima.

PS mocht iemand een keer meekreunen ben geintereseerd maar conditie is bagger.

Mvg Peter

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5683
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 16 dec 2011 22:56

momenteel zwaar verkouden thuis zitten en mij wat opwarmen aan de foto's van daniel1975 in de Himalaya!
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Plaats reactie