Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Bike fitting

Gebruikersavatar
eruumpol
Forum-lid
Berichten: 268
Lid geworden op: 07 aug 2006 11:55

Gebruikersavatar eruumpol 29 sep 2011 21:29

Chris Brands (fietsmeting.nl) werkte voor mij perfect!
Cannondale Systemsix Ultegra Di2
Kona Private Jake

Gebruikersavatar
Trainslim.nu
Forum-lid
Berichten: 92
Lid geworden op: 26 jul 2011 10:33
Locatie: Amsterdam
Contact

Gebruikersavatar Trainslim.nu 03 okt 2011 11:56

amclassic-fan schreef:De efficiëntie wordt met BG-fit nooit optimaal, je wordt door 't systeem altijd zeer rechtop op de fiets gezet. Op 't oog werkt nog altijd gewoon prima, mits iemand maar verstand van zaken heeft. 1 van de heren fysio's die je goed op de fiets kunnen zetten gaf aan 1 van de forumleden toe dat de camera er eigenlijk voor de sier stond, omdat hij 'm niet gebruikte.
Het is wel hét middel om onderzoek te doen naar ideale fietshoudingen. Het is imo dé methode om hoeken te meten tussen lichaamsdelen. Dat niet iedereen daar onderzoek naar doet, laat staan er iets mee doet, wil niet zeggen dat het onzin is.... ;)
Bewegingswetenschapper, inspanningsfysioloog maar vooral: liefhebber! :)

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 03 okt 2011 13:37

Vanzelfsprekend is mij dat bekend, maar zolang er geen fatsoenlijk onderbouwing is waarom bepaalde hoeken per sé x of y moeten zijn heeft 't ook geen zin om iemand precies op hoek x en y op z'n fiets te zetten.

Overigens zijn er tegenwoordig wel alternatieve voor camera's die praktischer zijn met fietsen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
Trainslim.nu
Forum-lid
Berichten: 92
Lid geworden op: 26 jul 2011 10:33
Locatie: Amsterdam
Contact

Gebruikersavatar Trainslim.nu 03 okt 2011 14:33

amclassic-fan schreef:Vanzelfsprekend is mij dat bekend, ....
Ik neem alleen niet aan dat dat voor iedereen die dit topic leest vanzelfsprekend is! ;)
amclassic-fan schreef: ...maar zolang er geen fatsoenlijk onderbouwing is waarom bepaalde hoeken per sé x of y moeten zijn heeft 't ook geen zin om iemand precies op hoek x en y op z'n fiets te zetten.
Helemaal mee eens! Alleen begreep ik dat Guido Vroemen daar mee bezig is?

Maar ik ben het verder met je eens, dat een camera er ongetwijfeld veel zal staan voor 'de sier', maw je moet er wel wat mee doen. Ik heb laatst een voorbeeld gezien waarop een kniehoek werd 'gemeten' bij de knie die niet zichtbaar was voor de camera! :roll: :cry:
Bewegingswetenschapper, inspanningsfysioloog maar vooral: liefhebber! :)

troelala
Forum-lid
Berichten: 22
Lid geworden op: 16 jun 2011 20:01
Locatie: tussen de palen

troelala 15 jan 2019 09:46

leuke discussie, maar er zit ook wel wat (bewegings)wetenschap in de metingen. In dit artikel staat hoe je dat zelf goed kunt doen.

Eerst je plaatjes netjes onder de bal van de voet, als je daarna hiermee aan de slag gaat, ben je al een heel eind.
pijn is zwakte die het lichaam verlaat

HarryuitHilversum
Forum-lid
Berichten: 733
Lid geworden op: 29 jan 2016 09:05

HarryuitHilversum 15 jan 2019 09:57

Ik denk dat een bikefitting bij knieklachten zeker heel nuttig kan zijn. Hij zal je schoenplaatjes en zadelpositie perfect instellen. Zelf heb ik een goede ervaring bij Anno. Die zit in Bussum bij Allezi.

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8453
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 15 jan 2019 11:43

HarryuitHilversum schreef: 15 jan 2019 09:57 Ik denk dat een bikefitting bij knieklachten zeker heel nuttig kan zijn. Hij zal je schoenplaatjes en zadelpositie perfect instellen. Zelf heb ik een goede ervaring bij Anno. Die zit in Bussum bij Allezi.
Mijn ervaring is dat het zadel te laag staat bij knieklachten en bij hamstringklachten wanneer het zadel te hoog staat.
Finetunen heb ik gedaan na de meting(en).
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

Plaats reactie