Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Trainings App

rammie
Forum-lid
Berichten: 51
Lid geworden op: 01 jul 2009 13:01

rammie 28 aug 2011 21:26

Heeft er hier al iemand ervaring met een goeie trainings app, zoals iBiker en dergelijke?

Het schijnt dat je met een gps en hartslagmeter je route, stats en zones bij moet kunnen houden, lijkt me wel handig!
Als je een rondje gaat fietsen, heb je altijd voor driekwart wind tegen...

mennovaneijk
Forum-lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 13 aug 2011 14:26

mennovaneijk 29 aug 2011 14:21

ik gebruik sportstracker. geen zones, maar je kunt hem combineren met een hartslagmeter.

fietsvriend
Forum-lid
Berichten: 783
Lid geworden op: 15 okt 2008 23:17

fietsvriend 29 aug 2011 15:03

Ik heb Bike Brain geprobeerd en gebruik sinds deze week Run Keeper. Daarop kun je allerlei verschillende sporten bijhouden, onder andere mtb-en en fietsen. Zit -voor zover ik dat nu doorheb- geen hartslag bij. Wel mooi grafiek van de hoogte. Als er tips zijn voor een betere, hou ik me aanbevolen. Er is zoveel op de markt, dat ik geen idee wat de beste is.
Michiel

izzibram
Forum-lid
Berichten: 114
Lid geworden op: 25 aug 2010 17:29

izzibram 29 aug 2011 15:20

Ik gebruik Endomondo. Hier kun je ook een hartslag meter (bluetooth richting je smart foon) mee koppelen. De website werkt ook heel fijn. Gratis uiteraard
Race: Scott Addict 10 2021
Cx: Focus Mares AL 105 2017
MTB: Focus Raven 8.7 2021

catscanner
Forum-lid
Berichten: 139
Lid geworden op: 23 sep 2010 22:14
Locatie: 's Hertogenbosch
Contact

catscanner 06 sep 2011 12:01

Voor welk besturingssysteem zoek je een app?
Mijn Alpe d'HuZes Facebookpagina: Facebook.com/Jordy-van-Baal-fietst-Alpe-Dhuzes-2014. Like & Share!
Fiets jij ook voor het goede doel? Kijk snel hier.

fietsvriend
Forum-lid
Berichten: 783
Lid geworden op: 15 okt 2008 23:17

fietsvriend 12 sep 2011 16:42

Voor een iPhone.
Michiel

rammie
Forum-lid
Berichten: 51
Lid geworden op: 01 jul 2009 13:01

rammie 15 sep 2011 19:51

De iBiker accessoires zijn behoorlijk duur, dat is wel jammer: http://fitness-shop.digifit.com/fitness-sensors.asp" onclick="window.open(this.href);return false;
Pakt niet mijn Polar hartslag...
Als je een rondje gaat fietsen, heb je altijd voor driekwart wind tegen...

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8939
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 15 sep 2011 20:02

Voor de iphone kun je een ANT+ ontvanger kopen (wahoo fitness). Daarmee zou je, naast bijvoorbeeld een snelheids of cadanssensor op je fiets, ook een HF band moeten kunnen ontavangen op je iphone
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

marsman
Forum-lid
Berichten: 2365
Lid geworden op: 23 nov 2008 13:05
Locatie: Midden NL

marsman 19 sep 2011 09:28

Over het algemeen zijn de apps waarbij je een hartslagmeter e.d. kunt gebruiken erg schaars, en die er zijn (Nike+, iBiker e.d) zijn duur en zeer beperkt.

Ik gebruik Runkeeper. Dat is gratis en heeft de meest uitgebreide functies, maar er is veel vergelijkbaar spul.
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

raphael
Forum-lid
Berichten: 775
Lid geworden op: 01 sep 2005 22:12

raphael 20 sep 2011 19:13

Heb recent ook Endomonde geinstalleerd. Duurde even voordat het werkte, want je moet blijkbaar 'lock device' aanklikken, ach ja ;)
zondag hele DtD ermee gereden. profiel op site ziet er mooi uit: track, snelheid en hoogte. Nu nog een bluetooth hartslag en - cadance meter en we zijn compleet.
Al die koppelingen tussen de social media vind ik wel grappig. Directe uplink naar twitter en zo.
zo te zien kan je er ook weer een gpx van maken

ben wel benieuwd naar verdien model van endomondo :) alleen die paar reclames? of verkopen ze de clientbase? (waarschijnlijk wel)

Gebruikersavatar
cannae
Forum-lid
Berichten: 445
Lid geworden op: 04 dec 2010 09:58

Gebruikersavatar cannae 05 okt 2011 20:17

Ik gebruik ook endomondo het is een prettige app alleen ik heb al 2 keer gehad dat hij de gereden route niet registreerde behalve de trainingstijd. Mijn oplossing is om te controleren of hij wel een goed signaal heeft voor ik start waarna ik mijn Samsung Galaxy ongelockt in terug de case duw voor hij in de achterzak verdwijnt wat lijkt te werken. Het is achteraf wel irritant wanneer je erachter komt dat route niet is vastgelegd dus nu controleer ik na 5 minuten of hij wel draait.

Voor mijn trainingsregistratie gebruik ik de App niet het is meer om met collega's onderling te vergelijken hoe "goed" je het doet, een beetje strijd over personal bests is wel leuk. Voor mijn echte trainingsregistratie gebruik ik Polar trainingsoftware omdat hierin ook de tacx en spinning trainingen in kunnen endomondo werkt dan niet omdat je stilstaat.

Verder is de accuratesse van de gereden en gemeten route sterk afhankelijk voor het type telefoon mijn collega heeft een I-phone die de route beter bij houdt dan mijn Galaxy. De afstand tussen de meetpunten op mijn toestel is gewoon groter en minder accuraat, de accuratesse is natuurlijk afhankelijk ik van de GPS chipset waarmee de telefoon is uitgerust de afstand tussen de meetpunt lijkt ook hardware bepaald omdat ik het niet in de settings kan wijzigen.
enjoy the ride

Gebruikersavatar
Tibor
Forum-lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 11 jul 2011 19:41

Gebruikersavatar Tibor 05 okt 2011 20:42

Ik gebruik Strava, hier kan je stukken van je parcours (segmenten) vastleggen er vergelijken met jezelf en andere rijders die dit stuk hebben gereden! Ook alle beklimmingen van bekende en onbekende cols kun je vergelijken, hierbij wordt geheel automatisch je tijd in een klassement bijgehouden, en kun je strijden voor een KOM ( King of the Mountain).

Plaats reactie