Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Wat drinken & eten tijdens racefietsen?

patj
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 03 jul 2005 18:31

patj 03 jul 2005 18:49

Eejj allemaal;                                                                                            nieuw iemand hierzo
Maaruh heb een vraag : wat is nou goed en goedkoop om te eten en drinken tijdens het racefietsen? gewoon water en dextro energie of .... ?

pegaso650
Forum-lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 28 mei 2005 17:42

pegaso650 03 jul 2005 19:57

Ligt eraan hoever ik ga fietsen, onder de 80 km gewoon water en mocht ik honger krijgen gewoon een pakje sultana en of een mueslireep.
Met warm weer wel een bidon met dortsleser en boven de 80km neem ik meestal energiedrank mee.
Bij de kruidvat hebben ze goedkope energiedrank het kost 1 euro en je kunt er 4,5 liter energiedrank mee maken. Het is al vloeibaar, je moet het alleen verdunnen. Het smaakt wel heel zoet (een beetje naar AA alleen dan goedkoper.
De duurdere voedinggels en sportrepen zijn nog niet aan me besteed, zolang het mueslirepen en sultana´s ook goed gaat. Krentebollen zijn trouwens ook lekker!
- Target Tiagra 2005<br>
- Specialized Rockhopper<br>
- Aprilia Pegaso 650 type 3<br>

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 03 jul 2005 19:57

Ik doe zelf altijd één bidon met Isostar, één bidon met gewoon water en nep-Sultana's van de Aldi in de achterzakken.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

bike_add1ct
Forum-lid
Berichten: 3324
Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33

bike_add1ct 03 jul 2005 21:09

Ontbijtkoek is qua samenstelling de perfecte sportvoeding, en uiterst betaalbaar. Zakken volstouwen dus!

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 03 jul 2005 21:18

Quoten: Origineel geplaatst door bike_add1ct op 03 Juli 2005

Ontbijtkoek is qua samenstelling de perfecte sportvoeding, en uiterst betaalbaar. Zakken volstouwen dus!


En bij de AH te koop onder inkoopsprijs!
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

whocares
Forum-lid
Berichten: 2889
Lid geworden op: 25 feb 2005 19:28

whocares 03 jul 2005 23:18

Als ik ga fietsen ( zondags met de club ) , dan eet ik na gelang de lengte:

thuis:
2 croissantjes
1 krentenbol

1 banaan ( onderweg )
2 bidons ( a 0,65 ltr ) water

Neem voor onderweg extra mee :

Mueslirepen / sportrepen / ontbijtkoekrepen / krentenbollen
Maar dat hangt dus af van de lengte en de omstandigheden van de rit.
Onderweg leggen we meestal ook ergens aan , cafe waar ze vlaai hebben.

Op een zaterdag kun je altijd nog wel in een supermarkt terecht voor extra dingen.

Vroeger nam ik wel van die sportdranken mee in de bidons , maar nu zelden. Hooguit aanmaaklimonade met een multivitaminebruistablet erin aangelengd met water op woensdagen.
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.

wiljan
Forum-lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 01 dec 2004 18:49

wiljan 03 jul 2005 23:39

Ik neem altijd de Fruitrepen van de AH mee, die zijn wat makkelijker weg te werken dan de Sultana's (minder droog). Ook neem ik voor de wat langere ritten Noten Krenten koek mee van Peijnenburg. Noten en krenten schijnen erg goed voor je te zijn, vandaar.
Wat drinken betreft neem ik meestal alleen water mee en eventueel nog een bidon met een beetje limonade siroop, daarop wat water en een theelepel zout om het drinken te stimuleren.
Groetjes Wiljan
http://home.wanadoo.nl/wvanderwoude/Index.html" onclick="window.open(this.href);return false;

ben1951
Forum-lid
Berichten: 33
Lid geworden op: 17 jan 2005 13:49

ben1951 03 jul 2005 23:51

goedendag,voor het fietsen maak ik altijd een bordje Brinta met drie schepjes suiker,en een aantal energiekoejes van Lidl of Aldi een bidon water,goed voor 100km
 
 

sjembek
Forum-lid
Berichten: 58
Lid geworden op: 23 jun 2005 01:08

sjembek 04 jul 2005 11:10

Van het weekend ben ik erachter gekomen hoe goed  pasta eigenlijk is.
Ik ben op vrijdagmiddag al gaan eten (zou vrijdagavond gaan) pasta met ei en paramasaanse kaas. Vervolgens ben ik niet gegaan (trainingsmaatje kon niet... had een kater) Hebben we zaterdag om 11:00 afgesproken. Zaterdag om 9:30 weer lekker veel pasta gegeten, vervolgens had ik nergens last van, (wel nog 2 bananen en 2 sultanas en 1 andere m&m's reep)  ondanks mij tocht van 3 uur op (voor mijn doen) hoog vermogen (160-170 bpm)
Normaal krijg ik al na een tocht van 1,5 uur een slecht 'hongerig' gevoel, maar nu had ik nergens last van.
Oftwel: PASTA + kaas + ei !!!! SUPERBE !!!!
As a final touch god created the Dutch!

patj
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 03 jul 2005 18:31

patj 04 jul 2005 13:54

Jawh ik zelf neem meestal snelle jelles mee,dat zijn friese kruidenkoeken & van de kruidvat drinken die ajax en feyenoord enz ook drinke.. het heet energade volgens mij weet niej zkkr ...
maaruh ik hoorduh van iemand dat ie dextro's neemd dat dat ook helpt.. Dus denk vraag ff wat de meeste nou eten..
Ik doe trouwens maar 1 uurtj fietsen meestal.. ongeveer 38 km dus voor mij (ben net begonnen met racefietsen)

_pfw_
Forum-lid
Berichten: 1164
Lid geworden op: 01 aug 2004 16:18

_pfw_ 04 jul 2005 13:59

Quoten: Origineel geplaatst door Patj op 04 Juli 2005


Jawh ik zelf neem meestal snelle jelles mee,dat zijn friese kruidenkoeken & van de kruidvat drinken die ajax en feyenoord enz ook drinke.. het heet energade volgens mij weet niej zkkr ...
maaruh ik hoorduh van iemand dat ie dextro's neemd dat dat ook helpt.. Dus denk vraag ff wat de meeste nou eten..
Ik doe trouwens maar 1 uurtj fietsen meestal.. ongeveer 38 km dus voor mij (ben net begonnen met racefietsen)


Bij een uurtje fietsen hoef je eigenlijk niet te eten, een of twee bidons water is meestal wel voldoende.
Pas bij langere tochten, >2uur moet je aan eten gaan denken.
(je rijdt die 38 km toch niet in een uur )

patj
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 03 jul 2005 18:31

patj 05 jul 2005 20:29

 wel
haha jawh is dat heel weinig dan? ben net begonnen met racefietsen hoor ..

Plaats reactie