Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

maagproblemen na rit

mooiehugo
Forum-lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 29 jun 2005 13:39

mooiehugo 25 jul 2005 16:37

In juni heb ik de 200km van de Jan Janssenclassic gereden en gisteren een snelle toertocht in Driebergen (met voor en nafietsen 185 km). Beide keren heb ik de dag erna flink last van mijn maag (naast de normale vermoeidheidsverschijnselen). Het gevoel is lastig te omschrijven, maar dat de maag flink van streek is dekt de lading wel. Tijdens de ritten drink ik voldoende (sportdrank en water), eet ik voldoende (born repen, ontbijtkoek en in Wageningen tussendoor ook nog een lekker punt appeltaart). Ik probeer ervoor te zorgen dat ik 1 gram koolhydraten per kg lichaamsgewicht per uur binnenkrijg. Desondanks zit ik op het eind toch wel kapot, maar dat ligt denk ik meer aan de afstand, het weer, de heuveltjes en het wellicht te voortvarend starten.
Heeft iemand dezelfde ervaringen, of liever nog, een oplossing???
don\'t imitate

kobus
Forum-lid
Berichten: 64
Lid geworden op: 26 nov 2004 12:58

kobus 25 jul 2005 22:16

Mogelijk andere sportdrank proberen. Ook de afstand kan het probleem zijn of heb je ook last bij andere afstanden.

mooiehugo
Forum-lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 29 jun 2005 13:39

mooiehugo 26 jul 2005 11:08

Bij kortere afstanden heb ik geen last, dus het zal idd wel een vorm van kapot zitten zijn (ver en dan toch te hard). De sportdrank gebruik ik al jaren en tijdens de rit heb ik geen last. Het is puur de dag erna. 
don\'t imitate

Plaats reactie