Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Klimmen

rolandt
Forum-lid
Berichten: 1744
Lid geworden op: 06 jun 2005 15:07

rolandt 22 aug 2005 17:45

Bedankt, die ga ik binnenkort zeker eens fietsen. Was er laatst wel dichtbij dus, heb toen de Oude Holleweg enzo gedaan, en de Zevenheuvelenweg...

ruben88
Forum-lid
Berichten: 135
Lid geworden op: 07 aug 2005 14:54

ruben88 14 mar 2006 21:57

Quoten: Origineel geplaatst door Rolandt op 22 Augustus 2005


Bedankt, die ga ik binnenkort zeker eens fietsen. Was er laatst wel dichtbij dus, heb toen de Oude Holleweg enzo gedaan, en de Zevenheuvelenweg...

Deze klim staat ook wel bekend als "Tivoli" in mijn omgeving. Zo heet het park dat bovenaan deze klim te vinden is. Een prachtige klim trouwens met in het midden een herstel moment bij de parkeerplaatsen. Als het einde in zicht is kan er altijd mooi gesprint worden!

ruben88
Forum-lid
Berichten: 135
Lid geworden op: 07 aug 2005 14:54

ruben88 14 mar 2006 21:58

Quoten: Origineel geplaatst door Rolandt op 22 Augustus 2005


Bedankt, die ga ik binnenkort zeker eens fietsen. Was er laatst wel dichtbij dus, heb toen de Oude Holleweg enzo gedaan, en de Zevenheuvelenweg...

Maar ik zie (nu pas)dat het topic al oud is.. Heb je het al eens gereden?

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5683
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 15 mar 2006 08:44

Een klim van enkele 100m lang kun je op volle kracht proberen te nemen ( 't hangt af van je conditie), bij een klim van meer dan 1 km lengte is hem volle snelheid beginnen, je snelheid of aantal omwentelingen zolang mogelijk hoog houden maar voordat je gaat verzuren je eigen tempo en ritme beginnen rijden. Langere klims vat je best aan met onmiddelijk een lang vol te houden tempo te rijden. ( 't is natuurlijk allemaal relatief: wat wil je bereiken: wil je koersen, gewoon boven geraken, zo snel mogelijk boven geraken, je zo weinig mogelijk vermoeien, enz.....).
Een trukje die ik vroeger toepaste toen we met vrienden af en toe onder elkaar koersten was enkele meters voor de top een paar tandjes groter en demarreren , lukte altijd om weg te rijden.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

swind
Forum-lid
Berichten: 461
Lid geworden op: 30 okt 2005 20:14

swind 15 mar 2006 21:24

Quoten: Origineel geplaatst door Ruben88 op 14 Maart 2006


Quoten: Origineel geplaatst door Rolandt op 22 Augustus 2005


Bedankt, die ga ik binnenkort zeker eens fietsen. Was er laatst wel dichtbij dus, heb toen de Oude Holleweg enzo gedaan, en de Zevenheuvelenweg...

Maar ik zie (nu pas)dat het topic al oud is.. Heb je het al eens gereden?

Als ik het goed heb, heeft Rolandt deze weg op 12 maart jongstleden nog gereden.
Als ie gaar is kom ik terug

ruben88
Forum-lid
Berichten: 135
Lid geworden op: 07 aug 2005 14:54

ruben88 16 mar 2006 15:38

Quoten: Origineel geplaatst door swind op 15 Maart 2006


Quoten: Origineel geplaatst door Ruben88 op 14 Maart 2006


Quoten: Origineel geplaatst door Rolandt op 22 Augustus 2005


Bedankt, die ga ik binnenkort zeker eens fietsen. Was er laatst wel dichtbij dus, heb toen de Oude Holleweg enzo gedaan, en de Zevenheuvelenweg...

Maar ik zie (nu pas)dat het topic al oud is.. Heb je het al eens gereden?

Als ik het goed heb, heeft Rolandt deze weg op 12 maart jongstleden nog gereden.

Ow okeee!! Dus je kent m goed.. Bevalt ie ook goed?Ik kwam er gisteren nog in de buurt..

swind
Forum-lid
Berichten: 461
Lid geworden op: 30 okt 2005 20:14

swind 16 mar 2006 19:51

Quoten: Origineel geplaatst door Ruben88 op 16 Maart 2006


Quoten: Origineel geplaatst door swind op 15 Maart 2006


Quoten: Origineel geplaatst door Ruben88 op 14 Maart 2006


Quoten: Origineel geplaatst door Rolandt op 22 Augustus 2005


Bedankt, die ga ik binnenkort zeker eens fietsen. Was er laatst wel dichtbij dus, heb toen de Oude Holleweg enzo gedaan, en de Zevenheuvelenweg...

Maar ik zie (nu pas)dat het topic al oud is.. Heb je het al eens gereden?

Als ik het goed heb, heeft Rolandt deze weg op 12 maart jongstleden nog gereden.

Ow okeee!! Dus je kent m goed.. Bevalt ie ook goed?Ik kwam er gisteren nog in de buurt..

Rolandt ken ik niet zo goed, alleen van het forum. De heuvel naar Tivoli ken ik wel goed, het is best een leuke klim. In die omgeving kun je best een leuk rondje maken. Het is net supersteil maar wel vrij lang voor nederlandse begrippen, ik dacht zoiets van 2.1 kilometer. En sinds ze vorig jaar de weg hebben vernieuwd en het fietspad duidelijker hebben aangegeven fiets het nog een stuk fijner.
Als ie gaar is kom ik terug

ruben88
Forum-lid
Berichten: 135
Lid geworden op: 07 aug 2005 14:54

ruben88 17 mar 2006 10:36





Quoten: Ow okeee!! Dus je kent m goed.. Bevalt ie ook goed?Ik kwam er gisteren nog in de buurt..

Rolandt ken ik niet zo goed, alleen van het forum. De heuvel naar Tivoli ken ik wel goed, het is best een leuke klim. In die omgeving kun je best een leuk rondje maken. Het is net supersteil maar wel vrij lang voor nederlandse begrippen, ik dacht zoiets van 2.1 kilometer. En sinds ze vorig jaar de weg hebben vernieuwd en het fietspad duidelijker hebben aangegeven fiets het nog een stuk fijner.


Nou ik vind het er wel glad uitzien, dat nieuwe! Maar het is idd wel duidelijker.. De zevenheuvelenweg is een goede weg voor intervaltraining, maar mijn voorkeur gaat toch uit naar Tivoli. Heerlijk slopend..
De van Randwijkweg even verderop vind ik ook mooi, die zit ook bij de 80 km-route van de Pukkeltocht als ik me niet vergis.

rolandt
Forum-lid
Berichten: 1744
Lid geworden op: 06 jun 2005 15:07

rolandt 17 mar 2006 11:44

Quoten: Origineel geplaatst door Ruben88 op 14 Maart 2006


Quoten: Origineel geplaatst door Rolandt op 22 Augustus 2005


Bedankt, die ga ik binnenkort zeker eens fietsen. Was er laatst wel dichtbij dus, heb toen de Oude Holleweg enzo gedaan, en de Zevenheuvelenweg...

Maar ik zie (nu pas)dat het topic al oud is.. Heb je het al eens gereden?

Swind heeft gelijk, afgelopen zondag hebben wij hier rondgereden. De Oude Kleefsebaan mag er zijn, niet echt stijl maar wel leuk om z'n lengte.Zie ook het verslag hier:http://www.fiets.nl/forum/display_topic ... age=74Edit: ik ook duizend

zoekdezeep
Forum-lid
Berichten: 33
Lid geworden op: 05 okt 2004 23:35

zoekdezeep 01 mei 2006 00:40

Leuk rondje : vanuit Berg en Dal Zevenheuvelenweg fietsen, aan het einde klein eindje Groesbeek in, linksaf Wylerbaan (onlangs opnieuw geasfalteerd, biljartlaken!!!) richting Kranenburg (Dld), Oude Kleefsebaan op (Tivoli) terug naar Berg en Dal en vervolgens om het af te maken Randwijkweg omlaag (pas op: smerig bochtje) en dan via de oude Holleweg weer omhoog. Ongeveer een km of 25... Leuk als je heuveltjes wil trainen 2 of 3 rondjes wat je wil...
Toevallig vanmorgen nog gedaan...
Ompa til du dør

zoekdezeep
Forum-lid
Berichten: 33
Lid geworden op: 05 okt 2004 23:35

zoekdezeep 01 mei 2006 00:41

Beklimming Tivoli duurt ongeveer 5 min, gemeten vanaf de parkeerplaats beneden...
Ompa til du dør

Plaats reactie