Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

WEBTRAINER

d@vitaman
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 jan 2005 22:33

d@vitaman 11 aug 2005 00:20

Hallo,
Ik overweeg een abonnoment van Webtrainer Sport te nemen. Ik vroeg me af of hier op het forum mensen aanwezig zijn die enige ervaring met Webtrainer hebben. Ik wielren en wil zowel wedstrijden als cyclo's als toertochten rijden. Wat zijn jullie praktijkervaringen? Werkt het echt of is het weggegooid geld? Voor wie is het geschikt en wat zijn nou de voordelen (en nadelen)?
Graag advies?
Groeten Davitaman

d@vitaman
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 jan 2005 22:33

d@vitaman 11 aug 2005 00:21

Oja, even vergeten te posten. Ik heb al enig inzicht in de trainingsleer en heb al een aantal jaar wielren ervaring.

arjan1
Forum-lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 04 jan 2005 18:26

arjan1 11 aug 2005 17:24

Even een aanvulling op het voorgaande. Ook ik ben geintereseerd in webtrainer. Wat ik zou willen weten is of  webtrainer een computer programma is of moet je gegevens opsturen.
 
Arjan

d@vitaman
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 jan 2005 22:33

d@vitaman 11 aug 2005 19:19

Ik vroeg mij trouwens ook nog af of je steeds maar kunt toewerken op 1 evenement of wedstrijd of dat je ook kunt toewerken naar een bepaalde periode waarin je wilt pieken
 

sjezer
Forum-lid
Berichten: 1149
Lid geworden op: 03 aug 2005 08:14

sjezer 19 aug 2005 20:56

Is afhankelijk van welk soort abonnement je "koopt". Als je het goedkoopste neemt, krijg je goede schema's, maar je kan geen persoonlijke vragen stellen. Voorbeeld: niet kunnen trainen ivm ziekte e.d. Het schema wordt wel aangepast, maar het is toch anders als je een eigen trainer hebt. Wat het pieken betreft, als je voor een evenement naar een piek werkt, ben je de week erna niet uit vorm. Over het algemeen kun je na je doel een hoog niveau aanhouden voor +/- 8 weken. Voorwaarde is wel dat je in die periode enkele pittige trainingen / wedstrijden rijdt.

Plaats reactie