Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Fiets kapot

beukje
Forum-lid
Berichten: 319
Lid geworden op: 15 feb 2005 12:16

beukje 15 aug 2005 13:27

Wat doen jullie als je onderweg pech met de fiets krijgt en je kunt niet verder fietsen? Stel je bent 100 km van huis en alleen. Ik heb wel altijd een mobieltje bij me maar dat wil nog niet zeggen dat ik mijn vrouw mij op kan halen. Een taxi bellen? Met de bus? Naar de fietsenmaker op zondag? Lopen lijkt mij geen optie. Hebben jullie wel eens in zo'n situatie gezeten?
Beter alleen op de fiets dan eenzaam op de tandem.

fast4ward
Forum-lid
Berichten: 245
Lid geworden op: 24 sep 2004 16:10
Locatie: Gendt

fast4ward 15 aug 2005 15:17

Je moet je vrouw maar beter africhten. Of de mijne is gewoon lief! want die komt me wel ophalen hoor als ik bel.
Meestal train ik met een maatje, dus dat wordt dan aanhangen.
En anders moeten alle fietsers elkaar maar steunen. Als ik een fietser tegenkom met pech mag hij bij mij aanhangen hoor. Of als ik met de auto ben krijgt diegene een lift.
M@zzel

jmstyle
Forum-lid
Berichten: 94
Lid geworden op: 15 jul 2005 17:03

jmstyle 15 aug 2005 15:58

Quoten: Origineel geplaatst door Fast4ward op 15 Augustus 2005


Je moet je vrouw maar beter africhten. Of de mijne is gewoon lief! want die komt me wel ophalen hoor als ik bel.
Meestal train ik met een maatje, dus dat wordt dan aanhangen.
En anders moeten alle fietsers elkaar maar steunen. Als ik een fietser tegenkom met pech mag hij bij mij aanhangen hoor. Of als ik met de auto ben krijgt diegene een lift.

Als je 100 KM van huis bent ga je echt niet iemand 100 KM meeslepen.

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4356
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 15 aug 2005 21:14

Openbaar vervoer! of anwb die horen er toch ook te zijn voor de fietsers. Weet nog dat een tv programma een aantal jaar geleden nog gebeld had voor een lekke band op de fiets en die kwamen ze keurig maken.

jeroen79
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 sep 2004 23:53

jeroen79 19 aug 2005 20:04

Heb het ooit meegemaakt dat de snelspanner van het achterwiel brak en de dichtsbijzijnde fietsenmaker was zo'n 10 km verder.... Dit was op een plaats waar bijna geen verkeer was, maar toen er enkele minuten later een auto passeerde, stopte die om te vragen wat er aan de hand was en die heeft mij vervolgens spontaan een lift gegeven naar de fietsenmaker. Of die andere keer toen mijn achterderailleur in mijn wiel was geslagen... Toen ik bij het eerste café stopte om te telefoneren, bood iemand mij spontaan een lift aan naar mijn huis (30 km). Als je zoiets meemaakt, weet je zelf ook maar al te goed welk plezier je iemand anders doet als je hem uit de nood kan helpen. Ik zou net hetzelfde doen als ik iemand tegenkom met pech.

wiljan
Forum-lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 01 dec 2004 18:49

wiljan 19 aug 2005 20:46

Ik liep vorig jaar in Zwitserland na een 2e lekke band richting mijn auto terug, wat zeker nog 50 km was over een drukke pas. Na 5 minuten kwam er een busje voorbij met daarop de grote letters BMC. Deze stopte iets verder op deze meneer had een bus vol met binnenbandjes. Voor ik wist wat er allemaal gebeurde had deze meneer de band zelfs voor me vervangen. Toen ik hem wou betalen werd dit resoluut geweigerd, als ik maar beloofde voortaan een BMC te kopen ipv Gazelle. Iets wat ik graag gedaan had maar BMC's zijn me net iets te duur !
Ofwel als fietsers onder elkaar moeten we elkaar toch kunnen helpen, zeker als je geen vriendin hebt om je op te halen.
http://home.wanadoo.nl/wvanderwoude/Index.html" onclick="window.open(this.href);return false;

kobus
Forum-lid
Berichten: 64
Lid geworden op: 26 nov 2004 12:58

kobus 19 aug 2005 21:15

Vorig jaar een wielrenner met een lekke band geholpen ergens op de veluwe. Hij zei lid van een wielerclub uit Ede te zijn. Hij was die avond al 2x eerder lek gereden. Het was al wat laat die avond, dus ik mijn binnenband, bandenlichters en minipomp afgestaan. Vervolgens afgesproken dat hij mijn spullen de volgende dag zou afleveren bij mijn FM.
Helaas... nog steeds niets ingeleverd. Moraal; mijn vertrouwen ook in de fietsende medemens is iets afgenomen.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 19 aug 2005 23:34

Als je weet op wat voor een fiets hij reedt dan zal ik wel ff verhaal gaan halen. Je hoort dat soort vreselijk onbeschofte dingen veel te vaak.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Plaats reactie