Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Hoe trapfrequentie rainen

kromenek
Forum-lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 okt 2005 23:19

kromenek 07 okt 2005 23:45

Hallo forumleden,
Ik ben een beginnende fietser en weet eigenlijk niet hoe te beginnen met trainen.
Mijn doel is lekker mee te kunnen fietsen met een toerclub die op een zondag ochtend een 100 KM wegtrapt.
Ik fiets nu een week of zes. Ik train  2 a 3 keer per week en rij dan 60 tot 90 minuten. Mijn computertje zegt dan dat ik een gemiddelde rij van een ongeveer 27 km/uur ( ligt aan de wind). Ik rij met een verzet wisselend tussen 52/21 , 52/19 en 52/16.
In het begin was ik 'bek af' maar nu gaat het al beter. ik heb geteld, een minuut lang, en gemiddeld zit ik tussen de 75 en 80 rpm.
Is deze rpm te laag? zo ja hoe krijg ik de rpm's omhoog?
Als ik 52/21 rijd is het net of ik te weining tegendruk heb van de pedalen en schud ik alle kanten op op mijn fiets, wat kan ik hier tegen doen?
Weke gem. snelheid moet je kunnen fietsen ( in een solo training) om met een toerclub mee te kunnen rijden? Ik begrijp dat je in een groep makkelijker een hoger gemiddelde kunt fietsen.
Ik hoop dat er wat mensen zijn die mij opweg kunnen helpen met nuttige info en eventuele trainingschema's.
Heb ook een Tacx Cycle Force One gekocht, train binnen in geval van slecht weer.
Al vast bedankt,
Groetjes,
Eric.
 

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 08 okt 2005 00:53

liever niet dubbelposten om verwarring te verkomen, ik hang hier een slotje op.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Plaats reactie