Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Trainers

dogma69
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 okt 2005 21:36

dogma69 10 okt 2005 21:39

Wie kent hier mss van adressen goede trainers(liefst regio Limburg)

MVG
DogmA

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 12 okt 2005 02:11

Quoten: Origineel geplaatst door DogmA69 op 10 Oktober 2005

Wie kent hier mss van adressen goede trainers(liefst regio Limburg)MVGDogmA


Nederlands of Vlaams Limburg?
Mail me eens: pieter_deneve@yahoo.com
 
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

jannak
Forum-lid
Berichten: 127
Lid geworden op: 01 feb 2005 22:05

jannak 14 okt 2005 23:08

Ik denk dat ik mezelf dan ook wel mag presenteren. Kijk eens op www.bikesandbrains.nl
 
http://www.houseofcycling.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 15 okt 2005 01:56

Quoten: Origineel geplaatst door jan nak op 14 Oktober 2005

Ik denk dat ik mezelf dan ook wel mag presenteren. Kijk eens op www.bikesandbrains.nl


Wat ik op je website zie is een hele mooie aanzet, waarbij je -heel belangrijk- nadruk legt op schema "op maat" en persoonlijke begeleiding. De beste trainingsschema's zijn immers niets waard als er geen rekening gehouden wordt met de atleet: opvolging (wat intensief werk vraagt) is dus de clue!
 
Als ik zo vrij mag zijn volgende opmerkingen te plaatsen:
- je vermeldt nergens je eigen kwalificaties: ben je bv. licenciaat LO of haal je je ervaring elders? Hoe lang ben je al als trainer actief en is dit beroepshalve of in bijberoep? Dit zou ik vooral voor de mentale begeleiding willen weten; ik hecht zeer veel belang aan mental coaching (een onderschat aspect van topsport in België), maar dit moet gebeuren door bevoegde personen.
- het ontbreken van een duidelijke prijszetting vind ik vervelend. Zelf ben ik geen voorstander van het soort trainers waarbij je verschillende niveaus van begeleiding hebt: gaande van een niveau met 1 keer contact per week (al dan niet met bijsturing) tot dagelijkse opvolging. Ik vind: ofwel begeleidt je een atleet helemaal niet ofwel begeleidt je hem goed... geen half werk. Mijn trainer is 100% beschikbaar (ik mail of bel hem vaak meerdere keren daags, en ga ook vaak even langs) en dat aan nog niet de helft van de prijs van uw maximumbedrag (maar prijszetting is vrij en misschien heeft u wel meer kwalificaties voor te leggen of is uw begeleiding kwalitatiever, dus daarover kan ik me niet zozeer uitspreken).
 
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

jannak
Forum-lid
Berichten: 127
Lid geworden op: 01 feb 2005 22:05

jannak 15 okt 2005 11:33

Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 14 Oktober 2005


Quoten: Origineel geplaatst door jan nak op 14 Oktober 2005

Ik denk dat ik mezelf dan ook wel mag presenteren. Kijk eens op www.bikesandbrains.nl


Wat ik op je website zie is een hele mooie aanzet, waarbij je -heel belangrijk- nadruk legt op schema "op maat" en persoonlijke begeleiding. De beste trainingsschema's zijn immers niets waard als er geen rekening gehouden wordt met de atleet: opvolging (wat intensief werk vraagt) is dus de clue!
 
Als ik zo vrij mag zijn volgende opmerkingen te plaatsen:
- je vermeldt nergens je eigen kwalificaties: ben je bv. licenciaat LO of haal je je ervaring elders? Hoe lang ben je al als trainer actief en is dit beroepshalve of in bijberoep? Dit zou ik vooral voor de mentale begeleiding willen weten; ik hecht zeer veel belang aan mental coaching (een onderschat aspect van topsport in België), maar dit moet gebeuren door bevoegde personen.
- het ontbreken van een duidelijke prijszetting vind ik vervelend. Zelf ben ik geen voorstander van het soort trainers waarbij je verschillende niveaus van begeleiding hebt: gaande van een niveau met 1 keer contact per week (al dan niet met bijsturing) tot dagelijkse opvolging. Ik vind: ofwel begeleidt je een atleet helemaal niet ofwel begeleidt je hem goed... geen half werk. Mijn trainer is 100% beschikbaar (ik mail of bel hem vaak meerdere keren daags, en ga ook vaak even langs) en dat aan nog niet de helft van de prijs van uw maximumbedrag (maar prijszetting is vrij en misschien heeft u wel meer kwalificaties voor te leggen of is uw begeleiding kwalitatiever, dus daarover kan ik me niet zozeer uitspreken).
 


Als je al een trainer hebt er gewoon bij blijven. Zeker als hij maar de helft rekent van mijn maximum!
 
http://www.houseofcycling.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 15 okt 2005 13:21

Quoten: Origineel geplaatst door jan nak op 15 Oktober 2005

Als je al een trainer hebt er gewoon bij blijven. Zeker als hij maar de helft rekent van mijn maximum!


Was ook niet van plan van trainer te wijzigen. Maar ik ben gewoon heel geïnteresseerd in wie en wat er allemaal beweegt op dat vlak. Wat op jouw website staat is veelbelovend, getuigt van juiste visie...
 
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

coulthard
Forum-lid
Berichten: 803
Lid geworden op: 07 okt 2004 17:41

coulthard 15 okt 2005 14:56

Ja idd. te weinig informatie op de website.
Wie hebben jullie zoal begeleid?Waar moet ik op rekenen met een dergelijk schema? Ik zou graag wat meer willen weten over die visie van trainen van jullie. Niet alleen zeggen ''wij doen het fysieke en het mentale'' dat is te weinig.
Verder wel een mooi verzorgde website, waar ik wel een soort van gevoel van ''rust'' van krijg.Maar iets meer (specifieke) informatie kan geen kwaad
Trainen met je hoofd
Fietsen met je hart
Afzien met je ziel

jannak
Forum-lid
Berichten: 127
Lid geworden op: 01 feb 2005 22:05

jannak 15 okt 2005 20:07

Quoten: Origineel geplaatst door coulthard op 15 Oktober 2005


Ja idd. te weinig informatie op de website.
Wie hebben jullie zoal begeleid?Waar moet ik op rekenen met een dergelijk schema? Ik zou graag wat meer willen weten over die visie van trainen van jullie. Niet alleen zeggen ''wij doen het fysieke en het mentale'' dat is te weinig.
Verder wel een mooi verzorgde website, waar ik wel een soort van gevoel van ''rust'' van krijg.Maar iets meer (specifieke) informatie kan geen kwaad


Wat mij betreft, en ik denk dat ik daar als eigenaar/coach recht op heb, is het genoeg. Er staat een email adres, telefoonnummer etc. bij. Iemand die nieuwsgierig is en informatie wil die reageert wel, denk ik zo. Die krijgt alle relevante informatie die HIJ/ZIJ nodig heeft. Op een forum reageren wie of wat we begeleiden is naar mijn idee niet de juiste plek.
Nog een tip: het is absoluut niet belangrijk wie of wat een trainer/coach begeleid. De bedoeling is dat JIJ er baat bij hebt. Dat krijg je door te reageren op de site en zo komen we tot een aantal gesprekken (per telefoon/persoonlijk/email). Daarna beslissen we allebei of het klikt.
Chris Carmichael heeft Lance Armstrong begeleid (en nog), mountainbiker Bas Peters kon absoluut niet overweg met Carmichael en is na 8 maanden begeleiding gestopt. Daaruit blijkt, naar mij idee, dat het geen nut heeft wie wie traint. Je kiest een trainer omdat je vertrouwen in hem hebt, je goed voelt bij zijn schema's, niet omdat hij een beroemde wielrenner traint. Zelfde geldt voor voorbeelden en spiegelingen, nooit een voorbeeld aan iemand nemen, nooit een held maken van een coureur. Zorg liever dat je je eigen held wordt! 
http://www.houseofcycling.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

jimbo
Forum-lid
Berichten: 590
Lid geworden op: 12 sep 2005 22:22

jimbo 15 okt 2005 21:57

IK vindt dat je eigenlijk nogal gepikeerd reageerd. Meestal worden mensen die een (willekeurig) forum gebruiken om hun produkt te promoten genadeloos neergesabeld. De jongens nemen de moeite om de site te bekijken (hoewel ze het zelf niet nodig hebben)en geven daar,naar mijn mening, opbouwende kritiek op.

Als je dat vervelend vindt moet je hem niet plaatsen.
CC, agr 100; limo 100

jannak
Forum-lid
Berichten: 127
Lid geworden op: 01 feb 2005 22:05

jannak 15 okt 2005 23:42

Quoten: Origineel geplaatst door jimbo op 15 Oktober 2005

IK vindt dat je eigenlijk nogal gepikeerd reageerd. Meestal worden mensen die een (willekeurig) forum gebruiken om hun produkt te promoten genadeloos neergesabeld. De jongens nemen de moeite om de site te bekijken (hoewel ze het zelf niet nodig hebben)en geven daar,naar mijn mening, opbouwende kritiek op. Als je dat vervelend vindt moet je hem niet plaatsen.

http://www.houseofcycling.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

jannak
Forum-lid
Berichten: 127
Lid geworden op: 01 feb 2005 22:05

jannak 15 okt 2005 23:49

Quoten: Origineel geplaatst door jan nak op 15 Oktober 2005


Quoten: Origineel geplaatst door jimbo op 15 Oktober 2005

IK vindt dat je eigenlijk nogal gepikeerd reageerd. Meestal worden mensen die een (willekeurig) forum gebruiken om hun produkt te promoten genadeloos neergesabeld. De jongens nemen de moeite om de site te bekijken (hoewel ze het zelf niet nodig hebben)en geven daar,naar mijn mening, opbouwende kritiek op. Als je dat vervelend vindt moet je hem niet plaatsen.




(Sorry van de blancopost boven, klikte iets te snel)
Reageer ik gepikeerd? Naar mijn idee antwoord ik normaal op de vragen die worden gesteld. Produkten promoten? Als er iemand vraagt om een trainer in de regio Limburg denk ik dat ik wel mag reageren als ik daar woon en trainer/coach ben, toch?
Opbouwende kritiek is inderdaad prima, en vervelend vind ik dat dus absoluut niet.
http://www.houseofcycling.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie