Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Ervaringen Tacx

Gebruikersavatar
wesley
Forum-lid
Berichten: 1450
Lid geworden op: 06 nov 2005 19:19

Gebruikersavatar wesley 03 jan 2006 11:54

Je hebt een geluiddempende mat van Tacx zelf. Je moet hem onder je Tacx leggen en dan zou die het geluid moeten dempen. Of het werkt..geen idee.
Deze:

neos
Forum-lid
Berichten: 1523
Lid geworden op: 18 apr 2005 22:41

neos 03 jan 2006 21:56

Ik leg er een rubberen mat onder en de fiets blijft op de plaats ( dus deze glijd niet naar voren).
cornelli racing cycles Uden

kikker
Forum-lid
Berichten: 66
Lid geworden op: 03 jan 2006 11:49

kikker 04 jan 2006 15:42

Ik dacht meer in de richting van stukken ondervloer ofzo....
Die tacx mat kost 60 euro en heeft wat mij betreft z'n nut nog niet bewezen.

heleboel
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 jan 2006 13:43

heleboel 04 jan 2006 22:47

Ik heb de tacx flow en die bevalt erg goed. Ik heb wel 1 probleem: als ik een dvd kijk op mijn laptop en die staat te dicht bij, dan slaat de hartslagmeter van de tacx op hol. De polar hartslagmeter blijft het wel goed doen. Zijn er nog anderen met deze ervaring?

rene1
Forum-lid
Berichten: 2099
Lid geworden op: 12 sep 2005 01:11

rene1 04 jan 2006 23:01

Jawel, mijn (gecodeerde) polar band geeft alleen een juiste waarde op de tacz flow als ik er onbelast bij sta, zodra ik wat ga doen  schiet hij naar 200+. Nog niet slecht eigenlijk want het is een gecodeerde band; die hoeft niet opgevangen te worden door de Tacz flow computer. Ik gebruik trouwens zo'n belachelijk dure zweet band om het frame te beschermen, hierbovenop klip ik met wat kleine lijmklemmetjes mijn polar zodat de snelheidssensor van het achterwiel de polar bereikt en ik er toch de hartslag nog op af kan lezen.

stayer
Forum-lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 04 jan 2006 22:55

stayer 07 jan 2006 14:22

Ik heb pas de Swing gekocht bij Mammoet voor 149 euri. Ik gebruik een goedkoop matje voor onder mijn fiets, dit om het zweet op te vangen. Onder de Tacx leg ik 2 stukken groen "board" die je ook gebruikt als ondervloer bij het leggen van laminaat (voor weinig bij bv Praxis). Verder heb ik een oude bidon aan de bovenkant opengesneden voor de afstandsbediening van de tv en de dvd-speler. Nadeel van een filmpje kijken en het volgen van een trainingsschema is dat je bijna je schema vergeet. Wat een luxe problemen allemaal! In ieder geval het bevalt prima zo.
Nu nog goede trainingsschema's vinden (andere dan op de Tacx-site) en een formule vinden voor het berekenen van het vermogen.

stayer
Forum-lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 04 jan 2006 22:55

stayer 07 jan 2006 14:28

Quote: Origineel geplaatst door L.A.N.C.E. op 06 December 2005
Quoten: Origineel geplaatst door SpEric op 28 November 2005Quoten: Origineel geplaatst door L.A.N.C.E. op 12 November 2005 Quoten: Origineel geplaatst door Wesley op 12 November 2005 Haha . Bedankt he!!

Maar ga je hem nu kopen met de race-functie of toch maar niet? Ja ik vind het belangerijk om die functies te hebben, dus ik ga hem kopen!
En al gekocht >? ik zit ook te twijfelen aangezien mij abbonement waarschijnlijk 2 keer duurder wordt vd sportschool. in 2 jaar heb ik het er dan wel uit... dus wat zijn je ervaringen ondertussen ?
Ik vind het super..ik zat ook te twijfelen tussen een goede taxc binnen trainer of verder gaan met de sportschool. Alleen toen ik de tarieven voor 2006 zag schrok ik echt!!Ik ben erg positief, je kan goed op hartslag enzo trainer. Ik vind het leuk om een schermpje te hebben waarop je kan zien waar je bent. Voor mij helpt dat echt, want ik vind binnentrainen normaal echt saai..en dus doe ik het weinig..(aii, slecht van me)Maar hierdoor vind ik het leuk..alleen moet ik ff weten hoe ik beetje goedkoop aan andere parcoursen kom


Je hebt helemaal gelijk vwb de tarieven, het is soms abnormaal.
Nu kan je ook beter en selectiever/gerichter trainen dan op de sportschool waar je toch afhankelijk ben van je instructeur. Misschien kan je de dvd's met parcoursen wel kopieren van anderen voor eigen gebruik. Scheelt in de kosten, misschien kunnen we middels dit forum dat wel regelen. Kopietje voor eigen gebruik zullen we maar zeggen. We moeten ons niet storen aan enkele fatsoensrakkers.

stayer
Forum-lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 04 jan 2006 22:55

stayer 07 jan 2006 14:33

Kent iemand sites met interessante trainingsschema's en conditietesten?
Ik ben nog niet zoveel trainingsinformatie voor binnen tegengekomen. Het liefst gebruik ik schema's/testen met gebruikmaking van hartslagmeting.
Alvast bedankt

d.d.
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 okt 2005 20:30

d.d. 07 jan 2006 19:24

Op de site van Tacx vind je informatie over trainen met Tacx

d.d.
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 okt 2005 20:30

d.d. 07 jan 2006 19:26

Ook op www.zitvlees.nl vind je veel informatie

stayer
Forum-lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 04 jan 2006 22:55

stayer 08 jan 2006 18:12

Quote: Origineel geplaatst door fiedoo op 08 December 2005
voor wie slechts over een tacx basic beschikt: neem ritten op van TV tijdens het seizoen en speel deze af in de winter terwijl je rijdt! ( met de tacx basic kun je dan manueel zwaarder of lichter schakelen naargelang het parcours en rijdt je samen met de renners op tv).

Leuk idee fiedoo, zal daar dit jaar eens aan denken. De saaie stukken slaan we over of juist niet, dat ligt aan de conditie. De eindsprint zal ook niet eenvoudig zijn!

stayer
Forum-lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 04 jan 2006 22:55

stayer 08 jan 2006 18:15

Quote: Origineel geplaatst door D.D. op 07 Januari 2006
Ook op www.zitvlees.nl vind je veel informatie




Bedankt D.D. ik heb net naar deze site gekeken en ziet er goed uit. Duidelijk en nuttig, ik haal de info hier wel vandaan.

Plaats reactie