Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Ervaringen Tacx

l.a.n.c.e.
Forum-lid
Berichten: 129
Lid geworden op: 31 okt 2005 18:03

l.a.n.c.e. 11 nov 2005 19:52

Quoten: Origineel geplaatst door Wesley op 11 November 2005

Ik zou de spelletjes kopen , lijkt me ook wel leuk om te doen je moet dan echter wel weer een upgrade kopen om het te kunnen. Maar die video's zijn ook wel leuk, kan je virtueel diverse bergen beklimmen enz. en wordt het zwaarder gemaakt als het steiler wordt enz.


Wat is het verschil dan met die spelletjes??Dat je met anderen rijd ofzo??Kan je ook zien wat je hartslag en je trapfrequentie is op het beeldscherm??

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 11 nov 2005 20:10

Dit jaar heb ik ook de tijd niet meer op een groot deel van de winter overdag doordeweeks te trainen. Dus ik zal ik meer op de tacx gaan zitten. Ik ga eens uitproberen of ik 2 uur duurtraining vol kan houden als ik laptop voor me neus zet en een film ga kijken tijdens het fietsen. Want met enkel radio was ik het na een uur zo spuugzat en de hele winter blokken en interval training gaan doen lijkt me ook niet echt de ideale trainingsopbouw
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
wesley
Forum-lid
Berichten: 1450
Lid geworden op: 06 nov 2005 19:19

Gebruikersavatar wesley 11 nov 2005 20:27

Quote: Origineel geplaatst door L.A.N.C.E. op 11 November 2005
Quoten: Origineel geplaatst door Wesley op 11 November 2005Ik zou de spelletjes kopen , lijkt me ook wel leuk om te doen je moet dan echter wel weer een upgrade kopen om het te kunnen. Maar die video's zijn ook wel leuk, kan je virtueel diverse bergen beklimmen enz. en wordt het zwaarder gemaakt als het steiler wordt enz.Wat is het verschil dan met die spelletjes??Dat je met anderen rijd ofzo??Kan je ook zien wat je hartslag en je trapfrequentie is op het beeldscherm??



Met die spelletjes kan je virtueel tegen de computer wedstrijden rijden, dus bijv. klassiekers, of op de baan. Ik weet niet of je ook je hartslag en trapfrequentie kan zien, zou je eens op de site van Tacx moeten uitzoeken.

l.a.n.c.e.
Forum-lid
Berichten: 129
Lid geworden op: 31 okt 2005 18:03

l.a.n.c.e. 11 nov 2005 21:42

Quoten: Origineel geplaatst door Wesley op 11 November 2005


Quote: Origineel geplaatst door L.A.N.C.E. op 11 November 2005


Quoten: Origineel geplaatst door Wesley op 11 November 2005

Ik zou de spelletjes kopen , lijkt me ook wel leuk om te doen je moet dan echter wel weer een upgrade kopen om het te kunnen. Maar die video's zijn ook wel leuk, kan je virtueel diverse bergen beklimmen enz. en wordt het zwaarder gemaakt als het steiler wordt enz.


Wat is het verschil dan met die spelletjes??Dat je met anderen rijd ofzo??Kan je ook zien wat je hartslag en je trapfrequentie is op het beeldscherm??

Met die spelletjes kan je virtueel tegen de computer wedstrijden rijden, dus bijv. klassiekers, of op de baan. Ik weet niet of je ook je hartslag en trapfrequentie kan zien, zou je eens op de site van Tacx moeten uitzoeken.


Ohw das wel gaaf!! ehh..heb je dan wel niveau's anders win ik nooit!         Dat ga ik idd ff doen!!
 

Gebruikersavatar
wesley
Forum-lid
Berichten: 1450
Lid geworden op: 06 nov 2005 19:19

Gebruikersavatar wesley 11 nov 2005 21:45

Hebt het al even voor je gedaan:

Functies tijdens het fietsen
Tijdens het fietsen in de virtuele wereld (een van de hierboven genoemde terreinen) is de volgende trainingsinfo beschikbaar:
- Snelheid
- Cadans
- Vermogen
- Hartslag
- Afstand
- Tijd
- Positie renners: the positie van de opponenten wordt weergegeven in een staafdiagram onderin het beeld.
- Windkracht en windrichting
- Kaart waarop de positie van de renner in het terrein wordt weergegeven.

Dus je kan het wel zien.

l.a.n.c.e.
Forum-lid
Berichten: 129
Lid geworden op: 31 okt 2005 18:03

l.a.n.c.e. 11 nov 2005 23:10

Quoten: Origineel geplaatst door Wesley op 11 November 2005

Hebt het al even voor je gedaan:Functies tijdens het fietsenTijdens het fietsen in de virtuele wereld (een van de hierboven genoemde terreinen) is de volgende trainingsinfo beschikbaar:- Snelheid- Cadans- Vermogen- Hartslag- Afstand - Tijd- Positie renners: the positie van de opponenten wordt weergegeven in een staafdiagram onderin het beeld. - Windkracht en windrichting- Kaart waarop de positie van de renner in het terrein wordt weergegeven.Dus je kan het wel zien.

Wat moet ik zonder jou!! Je krijgt 5 euro van me..goed??Omdat je alles zo goed heb uitgezocht..hahaha

Gebruikersavatar
wesley
Forum-lid
Berichten: 1450
Lid geworden op: 06 nov 2005 19:19

Gebruikersavatar wesley 12 nov 2005 11:37

Haha . Bedankt he!!

Maar ga je hem nu kopen met de race-functie of toch maar niet?

l.a.n.c.e.
Forum-lid
Berichten: 129
Lid geworden op: 31 okt 2005 18:03

l.a.n.c.e. 12 nov 2005 12:41

Quoten: Origineel geplaatst door Wesley op 12 November 2005

Haha . Bedankt he!!Maar ga je hem nu kopen met de race-functie of toch maar niet?

Ja ik vind het belangerijk om die functies te hebben, dus ik ga hem kopen!

compdiver
Forum-lid
Berichten: 228
Lid geworden op: 25 aug 2005 13:02

compdiver 12 nov 2005 16:03

Quoten: Origineel geplaatst door rene1 op 09 November 2005


Ik heb een Flow, en ik geloof dat ik hier minimaal voor zou gaan. Het is leuk en motiverend om het vermogen in te kunnen stellen (zo zie je progressie) Op dit moment is bijv een van m'n trainingen als ik weinig tijd heb; 280 Wat instellen totdat ik een HR van 174 bereikt heb, als me dit een 1/2 uur lukt hoog ik het vermogen op totdat ik het weer een 1/2 uur vol houd etc.  Overigens begonnen op 180 Watt (174 is niet m'n max HR., maar ik voel me bij een hogere HR in de garage niet lekker meer op 't moment.)
Maarrrr, als ik meer geld had gehad had ik toch een i magic gekocht. Ik heb daar geen ervaring mee, maar lijkt me dat je daar toch wat meer afleiding hebt.

Ik heb ook de flow om op te traine...Vind hem gewoon super!
Mijn Canyon Ultimate CF

coulthard
Forum-lid
Berichten: 803
Lid geworden op: 07 okt 2004 17:41

coulthard 12 nov 2005 17:10

Ik heb een gewone tacx die bijna uit elkaar valt. Niks van de functies werken meer, sterker nog ik ben het computertje kwijt.Maar ik heb daarintegen wel een prachtig mooie dvd speler met dolbi. Kom net van de tacx en heb ''war of the worlds'' gekeken. Kom je zo 105 minuten door zonder dat je het merkt.Ik heb dan gewoon mijn hartslag meter op piepen staan voor als ik uit mijn zones ga. (zones liggen op tacx trouwens bij mij 5 slagen lager, i.v.m. met minder bewegen.) Want je hebt bij spannende stukken wel de neiging je benen stil te houden.Af en toe het tempo iets opschroeven gedurende 5-10 helpt ook zodat je niet vergeet dat je ook nog aan het trainen bent.
Film kijken echt een aanrader!
Trainen met je hoofd
Fietsen met je hart
Afzien met je ziel

Gebruikersavatar
wesley
Forum-lid
Berichten: 1450
Lid geworden op: 06 nov 2005 19:19

Gebruikersavatar wesley 12 nov 2005 21:04

Hmm.. Misschien dat ik dat ook wel is ga proberen, het maakt het een stuk leuker denk ik.

Bedankt voor de tip!!

l.a.n.c.e.
Forum-lid
Berichten: 129
Lid geworden op: 31 okt 2005 18:03

l.a.n.c.e. 13 nov 2005 01:37

Quoten: Origineel geplaatst door Wesley op 12 November 2005

Hmm.. Misschien dat ik dat ook wel is ga proberen, het maakt het een stuk leuker denk ik.Bedankt voor de tip!!

Helaas is mijn dolby en dvd-speler net overleden!! Trouwens goed idee..dan zet een oorlogsfilm op!! Want dan hoop je de kogels langs je heen schieten!! (zorgt er iig voor dat je snel wilt fietsen!!)

Plaats reactie