Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Lichaam 'kapot' door te hoge hartslag?

dickygiovanni
Forum-lid
Berichten: 1791
Lid geworden op: 04 aug 2010 01:20

dickygiovanni 31 dec 2010 12:19

Wat ACF zegt is natuurlijk waar, een ritmestoornis a la Tachycardia heeft natuurlijk niks met dit geval (hoge hartslag bij inspanning) te maken..

franskem
Forum-lid
Berichten: 260
Lid geworden op: 18 nov 2008 10:17

franskem 31 dec 2010 14:52

[quote="Amclassic-fan"]Ik weet niet waar jij je informatie vandaan haalt, maar het klopt echt niet. Ik heb een vermoeden dat je op Wikipedia Nederland zit te kijken en daar staat het erg slecht op.

Tachycardia is een vorm van hartritmeSTOORNISSEN waarbij het hart een sterk verhoogde hartslag heeft. Maar als een willekeurig forumlid de trap een paar keer oprent en een hartslag van 150 heeft, dan is er dus echt geen spraken van tachycardia.

Een hartslag van 216 is echt niet bijzonder voor een 15 jarige. Dat is gewoon een kwestie van aanleg. Ik heb zelf een vrij lage hartslag en het gebeurd regelmatig dat ploeggenoten in een koers een gemiddelde hartslag hebben die hoger is dan mijn hartslag. Hartslagen kan je dus alleen met jezelf vergelijken.[/quote]

Opleiding tot IC-verpleegkundige

eelcoz

eelcoz 31 dec 2010 15:02

[quote="franskem"]hartslagen boven 100 slagen heet tachycardie!
Zo heb je ook bradycardie dat en dan slaat je hart minder dan 60.
De TS zelf probeert de link te leggen met z'n griep verschijnselen en met vage rugklachten rechts.
Mijn opmerking ging alleen over de opmerking dat de TS regelematig hartlsagen bove 200 heeft tijdens een spinningles.[/quote]

Toevallig weet ik dat een rusthartslag boven de 100 bij gezonde mensen een naampje heeft in de medische wetenschap. Hoe het heet en of het als een probleem wordt gezien, weet ik niet. Ik heb daar verder geen verstand van. Misschien ben je daar mee in de war?

Daarnaast, de TS heeft het over een hartslag bij zware inspanning van boven de 200, niet over deze hartslag in rust. Toen ik 15 was, haalde ik met gemak hartslagen tussen de 205 en 210. Dat is echt heel normaal bij zware inspanning.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 31 dec 2010 17:31

[quote="franskem"]Opleiding tot IC-verpleegkundige
[/quote]

Zou ik het betreffende hoofdstuk nog eens een keer opnieuw lezen ;)
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

johanandijk
Forum-lid
Berichten: 457
Lid geworden op: 10 mar 2009 20:04
Locatie: Andijk

johanandijk 31 dec 2010 21:40

@ Amclassic-fan


We zitten hier met

*een cardioloog
*arts assistent
*twee ccu verpleegundige
*Een ambulancebemanning

We zijn het allen met de icu pleeg io eens een ''tachycardie'' is een hartslag boven de 100 slagen.

Ook als je de trap op en af rent is het een tachycardie een snel kloppend hart

trainen als een beest vreten als een dykwerker. http://www.twitter.com/jjberga" onclick="window.open(this.href);return false;

materialist
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 05 sep 2010 12:12

materialist 01 jan 2011 14:01

Hoe gaat het met juulh?
Is het vanzelf over gegaan? Ben je naar een arts geweest en wat zei die?
Do kin der mar druk mei weze

pierre92
Forum-lid
Berichten: 577
Lid geworden op: 10 jan 2009 20:00

pierre92 01 jan 2011 14:07

[quote="johanandijk"]@ Amclassic-fan


We zitten hier met

*een cardioloog
*arts assistent
*twee ccu verpleegundige
*Een ambulancebemanning

We zijn het allen met de icu pleeg io eens een ''tachycardie'' is een hartslag boven de 100 slagen.

Ook als je de trap op en af rent is het een tachycardie een snel kloppend hart

[/quote]

Maar zoals 'wij wetenschappers wel weten, is een argument op basis van autoriteit niet aanvaardbaar.....toch?
fietsen, da\'s mijn verzetje!

materialist
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 05 sep 2010 12:12

materialist 01 jan 2011 15:46

In Nederland wel op basis van het schoenmaker arrest wel. Opleiding is voldoende om iemand deskundigheid te bewijzen. Verder is intuïtie kennis en ervaring bepalend en de rechter heeft een kennisparadox dwz wordt niet geacht zelf te oordelen.

Usa. Op basis van het daubert kimro joiner arrest niet. De feiten, alle feiten en de peer reviewed methode is bepalend. A celebrity experts statement and opnion is no substitute for the facts. Helaas in nederland wel

Het ligt wat ingewikkelder geloof ik:-) Nu maar een jurist aan het woord want dat ben ik niet
Do kin der mar druk mei weze

eric59
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 14 feb 2011 11:02

eric59 28 feb 2011 20:25

ik had een hartslag van 220 nou het is echt super slecht ,ik heb een ICD hij ging af om mijn hart weer rustig te krijgen ,niet doen dus en ik zat gewoon op de bank, ben vandaag uit het ziekenhuis ontslagen

pierre92
Forum-lid
Berichten: 577
Lid geworden op: 10 jan 2009 20:00

pierre92 28 feb 2011 20:53

Da's dus iets anders dan een hartslag van 220 bij inspanning!
fietsen, da\'s mijn verzetje!

rene1
Forum-lid
Berichten: 2099
Lid geworden op: 12 sep 2005 01:11

rene1 01 mar 2011 11:03

[quote="johanandijk"]@ Amclassic-fan


We zitten hier met

*een cardioloog
*arts assistent
*twee ccu verpleegundige
*Een ambulancebemanning

We zijn het allen met de icu pleeg io eens een ''tachycardie'' is een hartslag boven de 100 slagen.

Ook als je de trap op en af rent is het een tachycardie een snel kloppend hart



[/quote]

En een anesthesie assistent (ikke, zei de gek)
Boven de 100 noem ik ook tachycardie.
Gezien de situatie niet pathalogisch dus ingrijpen niet noodzakelijk.

asdfghjkl
Forum-lid
Berichten: 69
Lid geworden op: 29 okt 2005 18:52

asdfghjkl 02 mar 2011 14:47

Een tachycardie wordt problematisch als de oorsprong niet in de sinusknoop ligt, maar door een ectopische prikkel. De locatie van die ectopische prikkel is weer bepalend voor het gevaar van de stoornis, een hoge hartslag op zichzelf is geen enkel probleem.

Plaats reactie