Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Doping-Lance armstrong

lazo
Forum-lid
Berichten: 776
Lid geworden op: 10 jan 2006 10:30

lazo 04 feb 2006 11:38

Skiër Bode Miller beschuldigt Lance Armstrong van dopinggebruik
 
 
http://www.hln.be/hln/cch/det/art_163814.html
Waar rook is ,is ook vuur !!!

_pfw_
Forum-lid
Berichten: 1164
Lid geworden op: 01 aug 2004 16:18

_pfw_ 04 feb 2006 11:44

Quoten: Origineel geplaatst door lazo op 04 Februari 2006



Waar rook is ,is ook vuur !!!


O ja, tuurlijk  Zo kan je een hoop onzin geruchten de wereld in helpen. Op gegeven moment wordt het dan vanzelf waarheid...
 

ritselke
Forum-lid
Berichten: 64
Lid geworden op: 30 okt 2005 12:57

ritselke 04 feb 2006 14:29

Pffff, Miller zat waarschijnlijk weer es boven z'n theewater toen ie dat zei zeker ?  Best niet te veel aandacht schenken aan wat die kerel zegt.

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 04 feb 2006 14:32

Quoten: Origineel geplaatst door lazo op 04 Februari 2006

...Waar rook is ,is ook vuur !!!


Lees zelf het artikel, denk kritisch na en zie dat de beweringen van die man nergens op slaan.
Dat mensen als jij effectief denken "waar rook is, is vuur" vind ik zo nodig nog erger. Herinner je je het verhaal van het schandaal in Noord-Frankrijk waar een onderzoeksrechter het relaas van 1 vrouw volgde en een heel pak verdachten vastzette op verdenking van kindermisbruik. De schande die de hele gemeenschap over deze mensen uitsprak leidde ertoe dat 1 van hen zelfmoord pleegde, dat er echtscheidingen kwamen, dat een totaal ontredderde zoon in een crimineel milieu terecht kwam... en dat allemaal door wat later leugens bleken, zo gaf die vrouw toe. Onherstelbare schade die zich dag in dag uit laat voelen.
Nu, ik weet wel waarom ik "waar rook is, is vuur" een verderfelijke gedachte van kortzichtige mensen vind, en waarom ik rotsvast vasthoudt aan "onschuldig tot bewijs van het tegendeel".
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

rtimeepic
Forum-lid
Berichten: 300
Lid geworden op: 07 apr 2005 23:53

rtimeepic 04 feb 2006 14:50

Quoten: Origineel geplaatst door lazo op 04 Februari 2006


Skiër Bode Miller beschuldigt Lance Armstrong van dopinggebruik
 
 
http://www.hln.be/hln/cch/det/art_163814.html
Waar rook is ,is ook vuur !!!


Bij vuur altijd 112 brandweer bellen. Als het vuur gedoofd is hoef je niet meer te bellen.
Noem mij eens 1 5malig tour de France winnar die nooit is betrapt op doping ? ik ken er maar 1 zijn naam is LA ! Niet betrapt is onschuldig !
van een beetje wind is nog niemand kapot gegaan.....

mac94
Forum-lid
Berichten: 195
Lid geworden op: 14 aug 2005 10:41

mac94 04 feb 2006 17:25

Skiër Bode Miller beschuldigt Lance Armstrong van dopinggebruik
Waar is die beschuldiging op gebaseerd? Waarom is dit nieuws? Ik zie überhaupt geen rook, laat staan vuur.
 
http://www.waarrookisisvuur.nl/
Se non e vero, e ben trovato.

lazo
Forum-lid
Berichten: 776
Lid geworden op: 10 jan 2006 10:30

lazo 04 feb 2006 20:03

Quoten: Origineel geplaatst door Mac94 op 04 Februari 2006


Skiër Bode Miller beschuldigt Lance Armstrong van dopinggebruik
Waar is die beschuldiging op gebaseerd? Waarom is dit nieuws? Ik zie überhaupt geen rook, laat staan vuur.
 
http://www.waarrookisisvuur.nl/

          Da is al de zoveelste die hem beschuldigd,het kan toch nie zijn dat al die mensen hem zomaar beschuldigen.Waar rook is,is ook vuur is een gezegde maw. als er ergens constant over gepraat word dan zal er wel iets van waar zijn.

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 04 feb 2006 21:31

Quoten: Origineel geplaatst door lazo op 04 Februari 2006

Da is al de zoveelste die hem beschuldigd,het kan toch nie zijn dat al die mensen hem zomaar beschuldigen.Waar rook is,is ook vuur is een gezegde maw. als er ergens constant over gepraat word dan zal er wel iets van waar zijn.


Wat mij betreft is dit maar een sporter die graag wat in de aandacht komt. Die skiër staat mijlenver van Armstrong en de wielerwereld verwijderd, en doet maar wat gratuite uitspraken. Enig verschil met jou, lazo, is dat hij om een of andere reden belangrijk genoeg is om te interviewen en Armstrong groot genoeg is om gaarne te viseren. Hij beweert dan nog dat "een dopingzondaar alleen kan bestraft worden als hij bewust doping neemt"... wtf? Bewijst dit niet genoeg dat deze man niet weet waarover hij spreekt?
Voorts toon jij, lazo, behoorlijk onkritisch te zijn, ja, zelfs heel dom te redenen!!"als er ergens constant over gepraat word dan zal er wel iets van waar zijn"  Is mijn bovenstaand voorbeeld niet genoeg hét bewijs dat dit niet waar is/hoeft te zijn??!Ik ken hier een paar dorpen verder een man die door de politie geboeid is weggedragen en lang beschuldigd geweest is van verkrachting. Daar is veel over geroddeld geweest en bepaalde mensen (ja, roddelwijftypes zoals jij die een gerucht/bewering als een quasi-waarheid beschouwen) geloofden dat maar al te graag. Uiteindelijk heeft men nul bewijzen tegen de man gevonden en denkt men dat de klaagster hem een loer wou draaien omwille van een bepaalde wrok.
Durf toch eens kritisch zijn. Dat kost echt niet zoveel moeite hoor en je hoeft er echt niet zo slim voor te zijn!
 
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

schmo
Forum-lid
Berichten: 736
Lid geworden op: 12 feb 2005 12:47

schmo 04 feb 2006 23:13

Quote: Origineel geplaatst door R Time / Epic op 04 Februari 2006

Niet betrapt is onschuldig !


Oh boy!

whocares
Forum-lid
Berichten: 2889
Lid geworden op: 25 feb 2005 19:28

whocares 05 feb 2006 08:07

Ik vond dit artikeltje on-line:

Miller on drugs

Thursday, 13 October 2005

World Cup champion, Bode Miller, has questioned why some performance-enhancing drugs are illegal, saying they might improve the safety of tired skiers. He believes an endurance-boosting drug such as erythropoietin (EPO) could keep oxygen flowing to the brain of a skier battling fatigue on courses where speeds of 150 kph can be reached.

"I'm surprised it's illegal," said Miller, 27, an Olympic medal favorite, in an interview posted last week on the Ski Racing Magazine Web site. "Because in our sport, it would be pretty minimal health risks, and it would actually make it safer for the athletes, because you'd have less chance of making a mistake at the bottom and killing yourself."

"Bode is renowned for making off-the-wall-type statements. That he now sees himself as qualified to comment on regulations about doping is interesting, to say the least," said FIS secretary general Sarah Lewis.
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.

lazo
Forum-lid
Berichten: 776
Lid geworden op: 10 jan 2006 10:30

lazo 05 feb 2006 10:15

Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 04 Februari 2006


Quoten: Origineel geplaatst door lazo op 04 Februari 2006

Da is al de zoveelste die hem beschuldigd,het kan toch nie zijn dat al die mensen hem zomaar beschuldigen.Waar rook is,is ook vuur is een gezegde maw. als er ergens constant over gepraat word dan zal er wel iets van waar zijn.


Wat mij betreft is dit maar een sporter die graag wat in de aandacht komt. Die skiër staat mijlenver van Armstrong en de wielerwereld verwijderd, en doet maar wat gratuite uitspraken. Enig verschil met jou, lazo, is dat hij om een of andere reden belangrijk genoeg is om te interviewen en Armstrong groot genoeg is om gaarne te viseren. Hij beweert dan nog dat "een dopingzondaar alleen kan bestraft worden als hij bewust doping neemt"... wtf? Bewijst dit niet genoeg dat deze man niet weet waarover hij spreekt?
Voorts toon jij, lazo, behoorlijk onkritisch te zijn, ja, zelfs heel dom te redenen!!"als er ergens constant over gepraat word dan zal er wel iets van waar zijn"  Is mijn bovenstaand voorbeeld niet genoeg hét bewijs dat dit niet waar is/hoeft te zijn??!Ik ken hier een paar dorpen verder een man die door de politie geboeid is weggedragen en lang beschuldigd geweest is van verkrachting. Daar is veel over geroddeld geweest en bepaalde mensen (ja, roddelwijftypes zoals jij die een gerucht/bewering als een quasi-waarheid beschouwen) geloofden dat maar al te graag. Uiteindelijk heeft men nul bewijzen tegen de man gevonden en denkt men dat de klaagster hem een loer wou draaien omwille van een bepaalde wrok.
Durf toch eens kritisch zijn. Dat kost echt niet zoveel moeite hoor en je hoeft er echt niet zo slim voor te zijn!
 

        Ik zit nie in die wereld van het wielrennen dus ik ken er ook nie echt zoveel van,ik ben gewoon één van de zoveel miljoenen mensen die deze gedachte over het wielrennen hebben,dat wil niet zeggen dat ik geen bewondering heb voor armstrong en andere topsporters,ondanks doping of géén doping(dat zal nooit iemand met 100% zekerheid weten).Maar der is zoveel verteld rond epo....,veel atleten zijn toch al betrapt(ook toppers)waardoor je zo een beeld krijgt.Trouwens wat is doping,als je zo een dopinglijst ziet,mag een profwielrenner niks meer eten of drinken zonder naar de ingrendienten te kijken.Koffie is zelfs doping!Is het niet mogelijk dat toppers als lance armstrong....ver vooruit zijn ivm prestatiebevorderende middelen,die niet op de dopinglijst staan!

Plaats reactie