Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Tendinitis

neos
Forum-lid
Berichten: 1523
Lid geworden op: 18 apr 2005 22:41

neos 07 mar 2006 21:01

Nou ik moet je vertellen dat ik deze blessure ook gehad heb tijdens mijn atletiek leven.
Na verschillende kwakzalvers kwam ik terecht bij een fysio in Nijmegen deze heeft me van de kwaal af geholpen. Hij begon met 1 week rust en daarna heeeeeel rustig 1 min joggen en 5 min wandelen 5x herhalen later bouwde hij het uit met telkens 1 min meer .Vaak was het moeilijk om toch niet meer en sneller te gaan.Ook mocht ik geen rekoefeningen doen omdat ik dan de pees teveel iriteerde. ik heb hier wel 3 maanden over gedaan  maar daarna is de blessure  niet meer teruggekomen  en ik kwam doordat ik pijnloos kon trainen op een hoger niveau . Dus het is zeker de moeite waard om het te proberen.
Sterkte en geduld ist eine schone zaak
PS de fysio was Jan Burg  bij atleten in regio Nijmegen bekent
cornelli racing cycles Uden

lazo
Forum-lid
Berichten: 776
Lid geworden op: 10 jan 2006 10:30

lazo 08 mar 2006 09:06

Quoten: Origineel geplaatst door Dionyssus op 07 Maart 2006


Ik heb momenteel tendinitis aan mijn achillespees. Het is nu aan de betere hand. Ik ben laatst bij de dokter geweest en die zie dat ik een week moest rusten, Flexium gel aanbrengen en hij gaf me ook een inspuiting (geen Cortisone!!) Vroeger was het een soort gekraak zoals je sneeuw samenknijpt. Nu is de pijn iets gezakt naar mijn hielbeen. Ook het gekraak is gestopt.
Mijn vraag aan jullie is: wat zijn jullie ervaringen met dit soort kwetsuren? Moet ik volledig stoppen met trainen of voortdoen zoals ik bezig ben: rusten en Flexium aanbrengen? (Want op deze manier voel ik toch progressie) Enige tips voor een vlotter herstel, ken je een goede zalf....


          Ik heb verleden jaar hetzelfde gehad en heb  ongeveer een maand geen sport gedaan, dikwijls naar de kinesist geweest.Nadien heb ik er nooit geen last niemeer van gehad.Zo een blessures komen meestal door verkeerd trainen denk ik.Ik deed toen veel krachttraining en lopen op heuvelachtig gebied en fietsen.Dikwijls  dacht ik dat het genezen was na een week rust bijv. maar nadien kwam die pijn terug.Dus volgens mij is het beste gewoon genoeg rust.Zalfjes en andre zaken al wel iets doen maar denk nie dat het herstel zoveel beinvloeden.

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5689
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 08 mar 2006 10:01

 bij achillespeesblessures is rusten en volledig laten genezen de boodschap. Deze blessure wordt snel chronisch indien niet goed verzorgd.
Tegenwoordig wordt echter volledige rust meestal niet meer als beste remedie gezien. Een zeer licht oefenprogramma bvb een 10-tal minuutjes losfietsen of een minuutje of 5 wandelen kan heilzaam zijn, maar dit kan je beter eerst bespreken met je dokter of kinesist!.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

motta
Forum-lid
Berichten: 475
Lid geworden op: 21 jan 2005 21:19

motta 08 mar 2006 16:07

Er bestaan nu pleisters met onstekingswerende medicatie, is misschien beter dan Flexium.
Als de tendinitis ontstaan is door het sporten zou ik toch voldoende rust nemen.
Motta
Motta

pantani
Forum-lid
Berichten: 1255
Lid geworden op: 07 jan 2006 15:10

pantani 08 mar 2006 22:22

ik zie het totaal niet zitten met mijn knie!gerust en pijnstillers genomen!maar heb nu al 2dagen stekende pijnen en is niet te houden!en dokters houden mij aan het lijntje,ben het beu!ondertussen terug 4kilo erbij!dag mooie voorbereiding!
il magnifico

eddymerckxbike
Forum-lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 29 jul 2004 01:36

eddymerckxbike 09 mar 2006 00:48

Dit klopt ja, nu zijn er veel fysiotherapeuten die nu zeggen dat licht bewegen beter is dan helemaal rust nemen. Maar je moet wat er al genoemd staat heel rustig aan doen. Vaak denk je van; ik heb er toch nog geen last van , dus kan ik nog wel 10 minuten doorgaan. Maar dan ga je het juist forceren. Als je helemaal rust neemt, gaat de lokale belastbaarheid achteruit, en is het na de rust periode moeijlijk om hierna weer opeens een fietstocht te maken zonder negatieve gevolgen. De tip is dus, heel rustig opbouwen, rustiger dan je zelf denkt dat je moet opbouwen. En dat steeds weer beetje bij beetje uitbreiden.

Plaats reactie