Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

slijm ophoesten begin training

eddymerckxbike
Forum-lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 29 jul 2004 01:36

eddymerckxbike 15 mar 2006 20:58

Ik heb altijd als ik begin met fietsen, dat ik het eerste half uur veel slijm ophoest, daarna wordt het minder maar het gaat niet over. Waar ligt dit aan? Eet en drink ik te zoet, is het een persoonsgebonden probleem of iets anders. Ik weet niet waar het aan ligt, al merk ik wel dat ik na wat energie drank (zoet) gedronken te hebben ook weer veel slijm op moet hoesten.
Wat is mijn probleem?

fietslicht
Forum-lid
Berichten: 125
Lid geworden op: 05 jan 2006 19:39

fietslicht 16 mar 2006 12:21

Het kan wat overgevoeligheid van de luchtwegen zijn.
Heb je als je weer terug bent er nog steeds (lang) last van?
Scheelt het als je rustiger fietst?
Je kan er medicijnen voor krijgen, maar of je dat echt wil is maar de vraag natuurlijk.

Minder roken helpt ook
Etymologisch is het woord fiets niet te verklaren.

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5692
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 16 mar 2006 13:36

dokter!!!!
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

eddymerckxbike
Forum-lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 29 jul 2004 01:36

eddymerckxbike 17 mar 2006 00:08

Ik heb nooit gerookt ofzo, ik heb er altijd al wat last van (maar in veel minder mate), Maar als ik dan begin met fietsen, of als ik vol in de pedalen ga, wordt het alleen maar erger. Daarna heb ik er niet meer zo veel last meer van. Ik ben al naar de dokter geweest, maar hij denkt dat ik gewoon verkouden ben, maar ik heb het al een paar jaar. Maar het wordt dus vooral erger bij een grote inspanning, en als ik iets zoets gedronken of geeten heb.

fietslicht
Forum-lid
Berichten: 125
Lid geworden op: 05 jan 2006 19:39

fietslicht 17 mar 2006 00:53

Misschien het eten door je slokdarm naar binnen werken en niet door je luchtpijp? Nee flauw.
Lijkt toch echt op iets van at overgevoeligheid.
Misschien dat je bij eten wat meer slijm produceert in je mond, wat je een beetje inademt en daar een reactie op hebt?

Maar weet het eigenlijk niet zo, misschien toch bij een echte sportarts langsgaan?!
Etymologisch is het woord fiets niet te verklaren.

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 17 mar 2006 17:08

Quoten: Origineel geplaatst door eddymerckx bike op 16 Maart 2006

Ik heb nooit gerookt ofzo, ik heb er altijd al wat last van (maar in veel minder mate), Maar als ik dan begin met fietsen, of als ik vol in de pedalen ga, wordt het alleen maar erger. Daarna heb ik er niet meer zo veel last meer van. Ik ben al naar de dokter geweest, maar hij denkt dat ik gewoon verkouden ben, maar ik heb het al een paar jaar. Maar het wordt dus vooral erger bij een grote inspanning, en als ik iets zoets gedronken of geeten heb.


ik heb iets dergelijks ook, bij mij resulteerd het in kortademigheid.Ik ben erg allergisch gebleken voor katten, daar kom je snel achter als je er 4 hebt ( samenwoonen, katten samen) het heet ook wel inspannings astma, zeker met dit koude weer en te hard van start gaan veroorzaakt dit, overgevoeligheid tot gevolg.Heb nu zo'n puf ding gekregen die de overgevoelig de kop in te drukken. Dus als het zo koud is neem ik het van te vooren en ik heb er nauwelijks last vast.Als ik rustig start en een beetje oplet met de ademhaling ( door neus e.d.) voor kom ik het ook. Het kan dus best zijn dat het bij jou ook met overgevoeligheid te maken heeft en net als bij mij te hard van start het triggerd.
Ik zou inderdaad naar de dokter gaan en geen genoegen nemen met minder dan een oplossing, want dit moet opgelost kunnen worden.
Probeer ook eens tot die tijd heel rustig te beginnen met fietsen ( 15-30) en alleen water mee te nemen. Na het in rijden met stapjes harder gaan rijden misschien dat dat al een boel helpt. Fiets wat lekkerder denk ik. Na je doktersbezoek is het misschien allemaal opgelost .
 
succes

eddymerckxbike
Forum-lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 29 jul 2004 01:36

eddymerckxbike 17 mar 2006 21:40

Quoten: Origineel geplaatst door SpEric op 17 Maart 2006


Quoten: Origineel geplaatst door eddymerckx bike op 16 Maart 2006

Ik heb nooit gerookt ofzo, ik heb er altijd al wat last van (maar in veel minder mate), Maar als ik dan begin met fietsen, of als ik vol in de pedalen ga, wordt het alleen maar erger. Daarna heb ik er niet meer zo veel last meer van. Ik ben al naar de dokter geweest, maar hij denkt dat ik gewoon verkouden ben, maar ik heb het al een paar jaar. Maar het wordt dus vooral erger bij een grote inspanning, en als ik iets zoets gedronken of geeten heb.


ik heb iets dergelijks ook, bij mij resulteerd het in kortademigheid.Ik ben erg allergisch gebleken voor katten, daar kom je snel achter als je er 4 hebt ( samenwoonen, katten samen) het heet ook wel inspannings astma, zeker met dit koude weer en te hard van start gaan veroorzaakt dit, overgevoeligheid tot gevolg.Heb nu zo'n puf ding gekregen die de overgevoelig de kop in te drukken. Dus als het zo koud is neem ik het van te vooren en ik heb er nauwelijks last vast.Als ik rustig start en een beetje oplet met de ademhaling ( door neus e.d.) voor kom ik het ook. Het kan dus best zijn dat het bij jou ook met overgevoeligheid te maken heeft en net als bij mij te hard van start het triggerd.
Ik zou inderdaad naar de dokter gaan en geen genoegen nemen met minder dan een oplossing, want dit moet opgelost kunnen worden.
Probeer ook eens tot die tijd heel rustig te beginnen met fietsen ( 15-30) en alleen water mee te nemen. Na het in rijden met stapjes harder gaan rijden misschien dat dat al een boel helpt. Fiets wat lekkerder denk ik. Na je doktersbezoek is het misschien allemaal opgelost .
 
succes


Dit komt me dus bekend voor. Dus ik ga binnekort eens bij een echte sportarts langs want zo blijf ik het probleem alleen maar uitstellen. Nog bedankt voor jullie tips.

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 22 mar 2006 14:10

laat eens horen wat het geworden is en of het opgelost kan worden voor je..

Plaats reactie