Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

110km fietsen.

dick.z
Forum-lid
Berichten: 48
Lid geworden op: 28 dec 2005 21:07

dick.z 06 apr 2006 09:32

Goedemorgen.
Nog niet zo lang geleden heb ik mijn eerste racefiets gekocht.
Mede door het slechte weer van afgelopen periode heb ik nog niet veel gefietst.
Gelukkig komt door nu verandering in, ik ben weer lekker bezig.
Maar nu mijn vraag.
Gisteren heb ik mij opgegeven voor het rondje van noordholland.
Er kunnen vier afstanden gefietst worden, 40 - 60 - 110 - 160km.
Ik heb voor 110km gekozen, maar deze afstand heb ik nog niet eerder gefietst.  Door het drie keer per week hardlopen is mijn conditie wel redelijk in orde.
Toch vraag ik mezelf af, is deze afstand niet een beetje te veel.
Ik ben benieuwd hoe andere hier over denken.
 
Groet
Dick

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4362
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 06 apr 2006 18:57

Als het een beetje redelijk weer is zal de 110 km van de ronde van noord holland echt geen probleem opleveren. Zeker niet daar je al typt dat je een redelijke hardloop conditie hebt. De ronde van noord holland is namelijk voor het grootste deel vlak, en als je op tijd start zal je ook nog wel in een groepje terecht kunnen komen wat het geheel ook nog weer makkelijker maakt. Dus gewoon gaan de 22e en wie weet kom je mij ook nog tegen want als het mooi weer is is de kans groot dat ik ook zal fietsen daar.

whocares
Forum-lid
Berichten: 2889
Lid geworden op: 25 feb 2005 19:28

whocares 06 apr 2006 19:08

Ook een kwestie van goed eten (ontbijt) en tijdens de tocht regelmatig wat blijven eten en drinken.

Start rustig , iig niet te hard. Je leert vanzelf wel wat het is om 110 km te fietsen , alles moet je leren en ervaren.
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.

marrrtin
Forum-lid
Berichten: 111
Lid geworden op: 13 apr 2005 22:37

marrrtin 06 apr 2006 20:48

Gewoon aanhaken, lekker beetje van de omgeving genieten, beetje bijkletsen, fietsweetjes uitwisselen, materiaal vergelijken, en voor je het weet zit de 110 er zo op!

Misschien tot ziens..
Fietsgroeten,<br>
<br>
Martin, Heerhugowaard

lazo
Forum-lid
Berichten: 776
Lid geworden op: 10 jan 2006 10:30

lazo 07 apr 2006 09:11

Quoten: Origineel geplaatst door dick.z op 06 April 2006


Goedemorgen.
Nog niet zo lang geleden heb ik mijn eerste racefiets gekocht.
Mede door het slechte weer van afgelopen periode heb ik nog niet veel gefietst.
Gelukkig komt door nu verandering in, ik ben weer lekker bezig.
Maar nu mijn vraag.
Gisteren heb ik mij opgegeven voor het rondje van noordholland.
Er kunnen vier afstanden gefietst worden, 40 - 60 - 110 - 160km.
Ik heb voor 110km gekozen, maar deze afstand heb ik nog niet eerder gefietst.  Door het drie keer per week hardlopen is mijn conditie wel redelijk in orde.
Toch vraag ik mezelf af, is deze afstand niet een beetje te veel.
Ik ben benieuwd hoe andere hier over denken.
 
Groet
Dick

 ik denk als ge een redelijke conditie hebt,en je kan met een groep meerijden dat da heel goed zal gaan

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2328
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 07 apr 2006 13:07

Quote: Origineel geplaatst door scottwilko op 06 April 2006
Als het een beetje redelijk weer is zal de 110 km van de ronde van noord holland echt geen probleem opleveren. Zeker niet daar je al typt dat je een redelijke hardloop conditie hebt. De ronde van noord holland is namelijk voor het grootste deel vlak, en als je op tijd start zal je ook nog wel in een groepje terecht kunnen komen wat het geheel ook nog weer makkelijker maakt. Dus gewoon gaan de 22e en wie weet kom je mij ook nog tegen want als het mooi weer is is de kans groot dat ik ook zal fietsen daar.Voor het grootste deel vlak, zeg je. Waar niet dan? Ben reuze benieuwd waar ze die Noord-Hollandse kuitenbijters dan verstopt hebben.

gekkekikker
Forum-lid
Berichten: 29
Lid geworden op: 09 mar 2006 11:13

gekkekikker 07 apr 2006 15:47

Quoten: Origineel geplaatst door dick.z op 06 April 2006


Goedemorgen.
Nog niet zo lang geleden heb ik mijn eerste racefiets gekocht.
Mede door het slechte weer van afgelopen periode heb ik nog niet veel gefietst.
Gelukkig komt door nu verandering in, ik ben weer lekker bezig.
Maar nu mijn vraag.
Gisteren heb ik mij opgegeven voor het rondje van noordholland.
Er kunnen vier afstanden gefietst worden, 40 - 60 - 110 - 160km.
Ik heb voor 110km gekozen, maar deze afstand heb ik nog niet eerder gefietst.  Door het drie keer per week hardlopen is mijn conditie wel redelijk in orde.
Toch vraag ik mezelf af, is deze afstand niet een beetje te veel.
Ik ben benieuwd hoe andere hier over denken.
 
Groet
Dick


Moet geen probleem zijn, denk ik. Ik heb in maart meegedaan aan de omloop van de veluwe zonder fatsoenlijke afstanden gefietst te hebben, dat was ook 110 km. Ik heb 't gepresteerd met een gemiddelde van 27km/u, op een hybride waarvan de schijfrem aanliep.  De laatste 10 kilometers waren wel even doorbijten, maar dat kwam ook gedeeltelijk omdat ik de heuvel(tje)s veel te hard opging. Iets met hoogmoed en vallen.
Waar ik me wel vreselijk aan heb geërgerd is die ellendige schijfrem. Ik heb twee keer opnieuw m'n wiel erin gestopt en 't kreng bleef maar piepen en aanlopen. Ik kom thuis aan, haal de fiets uit de auto, stop 't wiel erin en er is geen vuiltje aan de lucht.
Dus als jullie nog een hybride willen, hij ligt ter hoogte van de Van Brienenoordbrug in de maas.
If you can\'t dazzle them with brilliance, baffle them with bullshit.

Plaats reactie