Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

wat te doen met schaafwonden?

tonydelasnek8
Forum-lid
Berichten: 27
Lid geworden op: 09 dec 2005 15:55

tonydelasnek8 08 apr 2006 08:17

Afgelopen week een redelijk onschuldig schuivertje gemaakt, maar toch behoorlijk wat schaafwonden over mijn hele rechterkant.

Vooral de schaafwond op mijn heup is vervelend. Hij blijft nat, plakt aan broek en lakens. Zeer irritant. Ik heb er ten einde raad maar een verbandje overheen geplakt, maar dat zit nu helemaal aan de korst vastgekoekt, dus of dat nou de manier is...

Ik hoor verschillende verhalen: van uitborstelen tot droogfohnen tot 'natte' pleisters.

Wat te doen?

pantani
Forum-lid
Berichten: 1255
Lid geworden op: 07 jan 2006 15:10

pantani 08 apr 2006 10:21

Net hetzelfde gehad begin van het jaar!
Denk dat het dan al te laat is,ook goed uitgespoeld en verzorgt,
maar bleef ook altijd plakken aan broek,verbandje,...
Nu na 3maanden nog steeds vieze(blauwe)plek!
Blijft serieus liteken!(Zeg dat je gevallen bent tijdens roubaix fzo)
il magnifico

bigm
Forum-lid
Berichten: 2707
Lid geworden op: 28 okt 2005 00:17

bigm 08 apr 2006 16:05

Biogaas gebruiken

whocares
Forum-lid
Berichten: 2889
Lid geworden op: 25 feb 2005 19:28

whocares 08 apr 2006 16:15

Schaafwond


EHBSO-zakboekje
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.

rolandt
Forum-lid
Berichten: 1744
Lid geworden op: 06 jun 2005 15:07

rolandt 09 apr 2006 02:54

Quoten: Origineel geplaatst door BigM op 08 April 2006

Biogaas gebruiken


Klopt helemaal mee eens, is goed spul.Bij mij werkt het altijd zeer goed, binnen een paar dagen is het dicht en kan de genezing beginnen. Succes!

premmit
Forum-lid
Berichten: 45
Lid geworden op: 09 mar 2006 17:55

premmit 10 apr 2006 17:39

De wond droogföhnen wil ook nog wel eens helpen, zorgt ervoor dat je nergens meer aan vastplakt

r.o.b.
Forum-lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 21 jun 2005 13:26

r.o.b. 12 apr 2006 16:45

een oud middeltje dat heel goed werkt. een paar eieren koken en het dunne velletje dat tussen de schil en het ei zit op de wonden leggen, binnen 5 minuten droog. klinkt raar, maar werkt super!

rene1
Forum-lid
Berichten: 2099
Lid geworden op: 12 sep 2005 01:11

rene1 12 apr 2006 17:20

Quoten: Origineel geplaatst door R.O.B. op 12 April 2006


een oud middeltje dat heel goed werkt. een paar eieren koken en het dunne velletje dat tussen de schil en het ei zit op de wonden leggen, binnen 5 minuten droog. klinkt raar, maar werkt super!


En dan maar hopen dat er geen salmonellabeestje meekomt. De natuurlijke bescherming (de huid) is al weg dus eiervliesje + salmonellaatje mooi toegankelijk in de wond. Kan goed gaan en ook goed werken maar is mij teveel russich roulette...geen grap....levensgevaarlijk.
De link van "who cares" hierboven is echt alleen maar goed. Drogen aan de lucht dus. Ben het er wel mee eens dat het jaargetijde het niet gemakkelijk maakt (lange broek)..dan om godswil maar biogaas. Maar zogauw het mogelijk is; dus thuis en zet de kachel dan maar hoger, korte broek aan.
Fohnen is omstreden; een theorie luidt dat je door de hogere temperatuur de bacterien beter laat groeien......maar ja aan de andere kant is wondvocht ook een basis om bacterien te laten groeien.  Liever niet doen eigenlijk.

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5683
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 13 apr 2006 10:00

Astreptinepoeder, ontsmet en zet in de kortste tijd een korst op je wonde!

Veelgebruikte geneesmiddelen.
Alluminiumspray: beschermingslaag.Astreptine: wonde die niet wil drogen.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

rene1
Forum-lid
Berichten: 2099
Lid geworden op: 12 sep 2005 01:11

rene1 13 apr 2006 15:40

Quoten: Origineel geplaatst door fiedoo op 13 April 2006


Astreptinepoeder, ontsmet en zet in de kortste tijd een korst op je wonde!

Veelgebruikte geneesmiddelen.
Alluminiumspray: beschermingslaag.Astreptine: wonde die niet wil drogen.


Ben je daar via deze site gekomen denk ik?
Hmm da's een middel gebruikt bij paarden (kijk maar in de link) Overigens ook bij kippen.
Even verder gezocht; astreptine komt voor in flamazinezalf, wordt/werd gebruikt bij brandwonden. Gebruik is omstreden omdat de zalf niet steriel is en dus risico op infectie.

fast4ward
Forum-lid
Berichten: 245
Lid geworden op: 24 sep 2004 16:10
Locatie: Gendt

fast4ward 13 apr 2006 15:49

Quoten: Origineel geplaatst door rene1 op 13 April 2006


Quoten: Origineel geplaatst door fiedoo op 13 April 2006


Astreptinepoeder, ontsmet en zet in de kortste tijd een korst op je wonde!

Veelgebruikte geneesmiddelen.
Alluminiumspray: beschermingslaag.Astreptine: wonde die niet wil drogen.


Ben je daar via deze site gekomen denk ik?
Hmm da's een middel gebruikt bij paarden (kijk maar in de link) Overigens ook bij kippen.


Alluminiumspray wordt idd bij paarden gebruikt. Ons paard had een stuk uit het oor......alluminiumspary erover en klaar! Als het bij een paard werkt moet het ook bij mensen kunnen.
En je wond ziet er gelijkt bling en gepimpt uit
M@zzel

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5683
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 13 apr 2006 16:12

Ik heb het wel over het poeder astreptine, in het verleden een paar keer gebruikt met veel succes. Natuurlijk moet je eerst best je wonde ontsmetten.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Plaats reactie