Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Beste eten

rolandt
Forum-lid
Berichten: 1744
Lid geworden op: 06 jun 2005 15:07

rolandt 28 jun 2006 22:45

Quoten: Origineel geplaatst door panschpieng op 28 Juni 2006


@Roland, met biefstuk en rood vlees algemeen, moet men toch niet overdrijven. Het verhoogd kans op darmkanker. Vis is een veel beter alternatief.
Verder gebruik ik als supplement de multi-max vitaminen van MDOUBLEYOU bij mijn dagelijkse voeding waar veel zuivel bij zit. Ik heb er goede ervaringen mee, en het produkt bevat voldoende ijzer als aanvulling.


Je hebt helemaal gelijk, vis is een stuk beter voor je. Dat eet ik dan ook vaker dan vlees. Vooral zalm, haring en makreel is bij mij favoriet. Wat vlees betreft beperk ik mij, net als jij, tot kip, kalkoen of rund en een enkele keer lam. En met regelmaat zelfs geen vlees of vis, maar bijvoorbeeld kaas of noten.Maar daarom sprak ik ook over "bij ernstig ijzertekort". In dat geval is biefstuk wel de manier om relatief snel je ijzergehalte weer op peil te krijgen. Of dat Floradix.
 

fast4ward
Forum-lid
Berichten: 245
Lid geworden op: 24 sep 2004 16:10
Locatie: Gendt

fast4ward 29 jun 2006 15:29

Quoten: Origineel geplaatst door Moia op 28 Juni 2006


Quoten: Origineel geplaatst door Noppie op 28 Juni 2006


Quoten: Origineel geplaatst door Moia op 28 Juni 2006


Kiwi die groeien niet in Nederland en denk maar niet dat ik naar Ecuador ga verhuize

Nog nooit van de groentenboer gehoord zeker !?


Kun je die daar ook krijgen?

De kiwi is toch uitgestorven net als de Dodo
M@zzel

moia
Forum-lid
Berichten: 71
Lid geworden op: 30 mei 2006 19:41

moia 29 jun 2006 20:37

Maar ik denk toch dat een Mayonaise helptToen ik vorig jaar mee deed aan de Tour du Senegal won ik nadat ik mayonaise heb gegeten
Villareal CF

moia
Forum-lid
Berichten: 71
Lid geworden op: 30 mei 2006 19:41

moia 29 jun 2006 23:37

Dan hebben de dikke wielrenners een probleem;)
Villareal CF

lazo
Forum-lid
Berichten: 776
Lid geworden op: 10 jan 2006 10:30

lazo 30 jun 2006 09:27

Quoten: Origineel geplaatst door Moia op 29 Juni 2006


Maar ik denk toch dat een Mayonaise helptToen ik vorig jaar mee deed aan de Tour du Senegal won ik nadat ik mayonaise heb gegeten


 
ge moet is ne keer tartaar eten ook nie slecht,mss kunt ge dan nog grotere tour winnen.

premmit
Forum-lid
Berichten: 45
Lid geworden op: 09 mar 2006 17:55

premmit 01 aug 2006 18:19

Ben al jarenlang vegetarier en voel me prima bij, er zijn voldoende alternatieven en van vogelpest, varkenspest en gekke koeienziekte word je ook niet vrolijk, dan wil je toch geen vlees meer eten?

bikechick
Forum-lid
Berichten: 47
Lid geworden op: 17 okt 2005 16:22

bikechick 01 aug 2006 18:23

Quoten: Origineel geplaatst door Buzz op 27 Juni 2006 Appelstroop is inderdaad een ijzerbommetje, Bike. Daarom eet ik elke dag vier boterhammen met een overdosis van dat goedje erop. Wel is het zo dat ijzer uit vlees makkelijker door je lichaam wordt opgenomen dan ijzer uit andere producten. Om ijzeropname te bevorderen, is het raadzaam vitamine C erbij te absorberen. Een kiwi’tje happen dus of –- nog makkelijker –- een glaasje jus d’orange downloaden.

[/QUOTE]

ik heb ook ijzertekort gehad en vertelde mijn arts dat ik iedere dag appelstroop at ter voorkoming. zij vertelde dat het niet de stroop is waar de ijzer inzit maar het BLIK waarvan je stukjes afschraapt... Appelstroop uit papieren potjes helpt dus niks aan je ijzergehalte...

(don't shoot the messenger )

rolandt
Forum-lid
Berichten: 1744
Lid geworden op: 06 jun 2005 15:07

rolandt 01 aug 2006 19:35

Quoten: Origineel geplaatst door bikechick op 01 Augustus 2006




Quoten: Origineel geplaatst door Buzz op 27 Juni 2006

Appelstroop is inderdaad een ijzerbommetje, Bike. Daarom eet ik elke dag vier boterhammen met een overdosis van dat goedje erop. Wel is het zo dat ijzer uit vlees makkelijker door je lichaam wordt opgenomen dan ijzer uit andere producten. Om ijzeropname te bevorderen, is het raadzaam vitamine C erbij te absorberen. Een kiwi’tje happen dus of –- nog makkelijker –- een glaasje jus d’orange downloaden. [/QUOTE]ik heb ook ijzertekort gehad en vertelde mijn arts dat ik iedere dag appelstroop at ter voorkoming. zij vertelde dat het niet de stroop is waar de ijzer inzit maar het BLIK waarvan je stukjes afschraapt... Appelstroop uit papieren potjes helpt dus niks aan je ijzergehalte...(don't shoot the messenger )


Dat verhaal heb ik ook al eerder gehoord! En ook van een arts. Raar maar waar dus blijkt nu.Grappig, appelstroop uit een papieren potje
 
 

Plaats reactie