Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

webtrainer.nl - eerste ervaringen

ssss
Forum-lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 06 jun 2006 13:23

ssss 19 jul 2006 13:48

Hoi,
 
Laatst zag ik op fiets een berichtje over www.webtrainer.nl
Heeft iemand hier ervaring mee.
Ben op zoek naar een gerichte training. Wil graag me voorbereiden op een evenement volgend jaar, maar heb onregelmatige uren, shiften die steeds veranderen en ben ook al niet zo'n held als het wat kouder wordt.
Zag dat ze verschillende paketten hebben .
Iemand meer nieuws ??
alvast bedankt,
groetjes sandra

6:13freak
Forum-lid
Berichten: 198
Lid geworden op: 12 okt 2005 23:04

6:13freak 19 jul 2006 15:38

Ik heb het 2 jaar geleden gevolgd. De goedkoopste optie. Mijn doel was de beklimming van de Mont Ventoux, in ieder geval zonder afstappen. Ik trainde al wel aan de hand van de schema's in de Fiets jaarplanner, maar kwam al snel tot de conclusie dat dit toch weer heel wat anders was: veel meer duurtraining dan ik had verwacht en heel interactief: als ik aangaf dat ik veel moeite had met de laatste training  of mijn ochtenpols was nog wat aan de hoge kant zag ik gelijk allerlei aanpassingen in mijn programma ontstaan. Ook met vragen die ik had kon ik via de mail bij Adrie van Diemen terecht.  
Al met al waren mijn ervaringen zeer positief. Ik heb met redelijk gemak de Ventoux gehaald (vanaf Bedoin). Omdat ik niet wist wat me te wachten stond deed ik het toch maar kalmpjes aan en heb het hele stuk in D1 en D2 gefietst. Dat was me zonder deze training niet gelukt. Dus dit jaar er maar weer naar toe en dan een stukkie sneller.
Bovendien was het voor mij zeer leerzaam: ik heb meer inzicht in de trainingsmethode gekregen en heb nu veel meer een idee hoe ik zelf mijn volgende schema's zou kunnen samenstellen.  
Het vergt wel wat motivatie om het programma vol te houden. Vaak moest ik na het rondje met de club nog een uurtje alleen doorfietsen om aan de gestelde trainingsuren te komen en dat was niet altijd in mooi weer. Ook als je een training overslaat zie je dat het programma wordt aangepast. Je kans op succes wordt natuurlijk dan wel iedere keer wat kleiner.
Dat je in ploegen werkt zie ik eerder als een voordeel. Bij ons wordt er ook in ploegen gewerkt en alle fanatieke fietsers vinden het zeer vervelend als ze in dagdienst moet gaan werken: je kunt dan alleen nog maar 's  avonds trainen, en dan heb je vaak ook genoeg andere dingen te doen.

ssss
Forum-lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 06 jun 2006 13:23

ssss 20 jul 2006 09:09

Hey bedankt voor je antwoord.
Zat inderdaad ook aan die goedkoopste optie te denken.
Mijn doel is ook volgend jaar de Mont Ventoux. Ben er dit jaar geweest , enne ben boven geraakt. Maar hoe ? pffff.
Heb wel de smaak te pakken en wil daarom alles beetje verantwoord aanpakken. Heb gemerkt dat ik dit jaar in de aanloop naar best  wel veel last had met vermoeidheid. Het vroege opstaan eist gewoon zijn tol ( moet om 4u op) . verder is er echt geen regelmaat in mijn shiften, paar dagen vroeg, een dagdienst, dan paar laat ,weer dag,... Dus heb effe wat hulp nodig om in mijn chaotische werkleven een trainingstructuur te brengen.
Ga het met hen maar eens proberen denk ik, heb nog tijd. Het doel ligt pas in juni volgend jaar.
Groetjes

6:13freak
Forum-lid
Berichten: 198
Lid geworden op: 12 okt 2005 23:04

6:13freak 20 jul 2006 11:29

Je abonnement is maar geldig voor een half jaar, dus in theorie zou je al in januari kunnen beginnen (atb, schaatsen, spinning?).  Ik wens je in ieder geval al heel veel succes.

corniel
Forum-lid HC
Berichten: 4025
Lid geworden op: 10 jun 2007 13:38
Locatie: Sleutelstad

corniel 17 feb 2010 23:26

Dit topic maar eens afstroffen:

[quote="ssss"]Laatst zag ik op fiets een berichtje over www.webtrainer.nl.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Ben op zoek naar een gerichte training. Wil graag me voorbereiden op een evenement volgend jaar, maar heb onregelmatige uren, shiften die steeds veranderen en ben ook al niet zo'n held als het wat kouder wordt.

Zag dat ze verschillende paketten hebben.[/quote]

In een ander (nog ouder topic):

[quote="Amclassic-fan"]Ik vind dat je erg weinig waar voor je geld krijgt bij Adri van Diemen. Bij de goedkope abo's heb je alleen een internetsite die automatisch een schema in elkaar zet. En daar betaal je wel erg veel voor vind ik.[/quote]

[quote="C a s r a n"]Volledig akkoord met Amclassic-fan. De prijzen die ik op die website zag zijn onvoorstelbaar hoog, en dan zou je een trainer mogen verwachten die wereldtoppers begeleidt en aan de top in zijn vak staat, en niet iemand die mij met beschaamde kaken moet toegeven dat hij voor zonebepaling nogal kort door de bocht gaat. :)[/quote]

Ik weet niet welke prijzen er in 2006 en 2007 werden gehanteerd, wel weet ik dat het goedkoopste abonnement is vervallen. Van Van Diemen begreep ik (tijdens een lezing die ik van hem heb gevolgd) dat dat abonnement niet meer wordt aangeboden. In tegenstelling tot wat hier wordt gesuggereerd, kreeg je wel degelijk ook persoonlijk contact en hij draaide er verlies op.

Verder is het zo dat Van Diemen op dit moment samen met vier anderen de begeleiding van de pro-tour ploeg Garmin doet. Met wereldtoppers als Vandervelde, Wiggins (vorig jaar) en David Millar.

Maar goed, sinds afgelopen maandag heb ik een abonnement. Het (nu) goedkoopste à 60 euro per maand. Een hoop geld, maar de persoonlijke trainer (een van de meerdere freelancers die voor Van Diemen werken) die ik heb is enthousiast, en heeft een interessant trainingsschema opgesteld voor deze maand, met nu al behoorlijk wat terugkoppeling.

Mijn eerste indruk is zeer positief. M'n trainer heeft me zelfs met succes de sportschool in gekregen. Wie had dat gedacht?

Verder hebben ze ook nog een BergOp programma. Dat richt zich vooral op mensen die een Marmotte of Alpe d'huZes willen rijden voor zover ik het begrepen heb.

Ik houd u op de hoogte.

Plaats reactie