Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

2 uur van tevoren eten?

scrymm
Forum-lid
Berichten: 324
Lid geworden op: 19 okt 2006 20:08

scrymm 02 nov 2006 16:27

Ik zit op school en wielren/fitness vrijwel iedere dag na school. Alleen nou las ik laatst dat het niet verstandig is om 2 tot 3 uur voor het sporten te eten.
In hoeverre is dit waar en bovenal, hoe kan je dit uitvoeren. Als ik namelijk in mijn laatste pauze op school om tot 10 over half 1 mezelf helemaal volprop, dan heb ik als ik uit school kom om half 3 altijd weer honger dus ik MOET wel eten.
Alvast bedankt, 
Ciao
Vandaag is morgen alweer gisteren

jehe
Forum-lid
Berichten: 143
Lid geworden op: 31 mei 2006 11:03

jehe 02 nov 2006 16:56

dus als je je volpropt heb je 2u later alweer honger? lijkt me raar, eet je dan de hele dag door ofzo?
als je eet op 12u30 en je begint om 15u te sporten zou dit ideaal moeten zijn, normaal zou je nog niet echt honger mogen hebben. Eet een bar ofzo een kwartier voor je begint en dan tijdens je training natuurlijk ook eten en drinken

scrymm
Forum-lid
Berichten: 324
Lid geworden op: 19 okt 2006 20:08

scrymm 02 nov 2006 18:57

Quoten: Origineel geplaatst door JeHe op 02 November 2006


dus als je je volpropt heb je 2u later alweer honger? lijkt me raar, eet je dan de hele dag door ofzo?
als je eet op 12u30 en je begint om 15u te sporten zou dit ideaal moeten zijn, normaal zou je nog niet echt honger mogen hebben. Eet een bar ofzo een kwartier voor je begint en dan tijdens je training natuurlijk ook eten en drinken

Ik eet de laatste pauze 4 boterhammen, een peer en een knor vie, en ik drink 0,5 liter water, en dan heb ik om half 3 alweer zon honger dat ik een cup a soup 2 boterhammen een appele en 2 sneden peperkoek moet eten om van het hongergevoel af te komen...
Vandaag is morgen alweer gisteren

whocares
Forum-lid
Berichten: 2889
Lid geworden op: 25 feb 2005 19:28

whocares 02 nov 2006 19:06

Quote: Origineel geplaatst door scrymm op 02 November 2006
Ik eet de laatste pauze 4 boterhammen, een peer en een knor vie, en ik drink 0,5 liter water, en dan heb ik om half 3 alweer zon honger dat ik een cup a soup 2 boterhammen een appele en 2 sneden peperkoek moet eten om van het hongergevoel af te komen...



En als je dat blijft volharden , zul je nooit van dat gevoel afkomen. Je blijft je maag namelijk het gevoel geven dat ie iets nodig heeft.

Gewoon 's morgens goed ontbijten , om 9.30 uur wat lichts eten , goed lunchen , tussendoor wat lichts ( appel ) en 's avonds op tijd een warme maaltijd. Mocht je toch tussendoor een hongergevoel krijgen , drink dan water.
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.

margit
Forum-lid
Berichten: 302
Lid geworden op: 06 feb 2006 12:59

margit 02 nov 2006 19:10

ik eet meestal wel iets voor het fietsen, een halve krentenbol of een plakje ontbijtkoek. Ik denk niet dat je er dan erg last van krijgt dat het omhoog komt, dat is meer bij hardlopen zolang je maar niet een hele maaltijd eet maar iets kleins.

scrymm
Forum-lid
Berichten: 324
Lid geworden op: 19 okt 2006 20:08

scrymm 02 nov 2006 19:29

Quoten: Origineel geplaatst door who cares op 02 November 2006


Quote: Origineel geplaatst door scrymm op 02 November 2006

Ik eet de laatste pauze 4 boterhammen, een peer en een knor vie, en ik drink 0,5 liter water, en dan heb ik om half 3 alweer zon honger dat ik een cup a soup 2 boterhammen een appele en 2 sneden peperkoek moet eten om van het hongergevoel af te komen...

En als je dat blijft volharden , zul je nooit van dat gevoel afkomen. Je blijft je maag namelijk het gevoel geven dat ie iets nodig heeft.Gewoon 's morgens goed ontbijten , om 9.30 uur wat lichts eten , goed lunchen , tussendoor wat lichts ( appel ) en 's avonds op tijd een warme maaltijd. Mocht je toch tussendoor een hongergevoel krijgen , drink dan water.

ok, dan ga ik dat proberen,  denk opzich wel dat ik het volhoudt, ben alleen bang dat, omdat ik in de groei ben en daarbij nog eens heel veel sport,  mijn lichaam het niet volhoudt, maarja wie niet waagt wie niet wint.
Vandaag is morgen alweer gisteren

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27551
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 03 nov 2006 11:06

Als je niet te dik bent: luister naar je lichaam!

Gebruikersavatar
steven250
Forum-lid
Berichten: 1088
Lid geworden op: 06 mei 2006 16:42
Locatie: Deventer

Gebruikersavatar steven250 03 nov 2006 12:03

2 uur lijkt me te veel, wat ik heb begrepen is het zo'n 1 uur van te voren. Natuurlijk hangt dit wel een beetje af van wat en hoeveel je gegeten hebt. Maar ik kan me voorstellen dat als je net je avondmaaltijd naar binnen hebt gewerkt je toch zeker wel een uur moet wachten voor je flink gaat sporten.
Afbeelding
Volg mij via mijn Bike planner blog of via Strava

wegpiraat
Forum-lid
Berichten: 99
Lid geworden op: 10 nov 2005 14:28

wegpiraat 03 nov 2006 12:17

Ja, het ligt er dus ook aan hoe oud je bent en of je in de groei bent.
Zolang je er niet dik van wordt gewoon erin stoppen waar het lichaam om vraagt. Zolang je maar niet continu eet, maar in brokken. At vroeger ook enorme hoeveelheden.
minimaal 2 uur van tevoren een grote maaltijd en anders gewoon wat eten van tevoren en eten meenemen.

jannak
Forum-lid
Berichten: 127
Lid geworden op: 01 feb 2005 22:05

jannak 03 nov 2006 15:16

Quoten: Origineel geplaatst door scrymm op 02 November 2006


Quoten: Origineel geplaatst door who cares op 02 November 2006


Quote: Origineel geplaatst door scrymm op 02 November 2006

Ik eet de laatste pauze 4 boterhammen, een peer en een knor vie, en ik drink 0,5 liter water, en dan heb ik om half 3 alweer zon honger dat ik een cup a soup 2 boterhammen een appele en 2 sneden peperkoek moet eten om van het hongergevoel af te komen...

En als je dat blijft volharden , zul je nooit van dat gevoel afkomen. Je blijft je maag namelijk het gevoel geven dat ie iets nodig heeft.Gewoon 's morgens goed ontbijten , om 9.30 uur wat lichts eten , goed lunchen , tussendoor wat lichts ( appel ) en 's avonds op tijd een warme maaltijd. Mocht je toch tussendoor een hongergevoel krijgen , drink dan water.

ok, dan ga ik dat proberen,  denk opzich wel dat ik het volhoudt, ben alleen bang dat, omdat ik in de groei ben en daarbij nog eens heel veel sport,  mijn lichaam het niet volhoudt, maarja wie niet waagt wie niet wint.

Ligt er inderdaad aan wat voor leeftijd je hebt en of je nog groeit. Ik ben in het bezit van 2 zoons, de 1 mountainbiked fanatiek (hoofdzakelijk marathons) en de ander is basketballer. Jullie willen absoluut niet weten wat die 2 op een dag naar binnen stouwen en komen geen gram aan (OK een voorbeeldje; er gaan 9 broden per week doorheen). Eet wel verantwoord, dus geen vettige snacks en dat soort rommel.
http://www.houseofcycling.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

scrymm
Forum-lid
Berichten: 324
Lid geworden op: 19 okt 2006 20:08

scrymm 03 nov 2006 19:59

Ik denk dat ik gewoon flink blijf eten, maar het wel een beetje afbouw. Kan me niet voorstellen dat mn lichaam niet 2 uur zonder eten kan zonder dat dikke hongergevoel. T zal vooral een kwestie van training zijn.
Zolang je luistert naar je lichaam, zal het allemaal wel goed komen.
Vandaag is morgen alweer gisteren

Plaats reactie