Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Tacx Trainer, Ergo of VR

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 15 dec 2006 21:10

Ok, als ik jouw ervaring zo lees is de extra investering in de Fortius wel de moeite waard. Ik vind het best een hoop geld. Dat hoeft geen probleem te zijn zolang de kwaliteit dan ook maar goed is. Als je bij stijgingspercentages van boven de 5% al niet echt meer iets merkt vind ik het de moeite niet waard. De ervaring moet zo dicht als mogelijk bij de werkelijkheid liggen.
De huidige versie heb ik tot op heden bij de meeste webshops zien liggen voor 600 euro of meer. Walstock uit Maastricht heeft een aanbieding voor 560 maar daar komen nog wel verzendkosten bij. Ik hoop eigenlijk dat de komst van de 2007 versie er voor zorgt dat de prijs nog wat zakt maar ik heb geen idee wanneer die versie uit zou moeten komen. En ik wil hem wel deze maand gaan aanschaffen want het is toch iets wat ik met name voor de wintermaanden wil hebben. Doordeweeks is het immers al donker als ik thuiskom en dan kan ik alleen nog maar binnen rijden.

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 15 dec 2006 21:13

Quoten: Origineel geplaatst door Robbertje op 15 December 2006

PS. Wat betreft de vereisten voor je pc bij de Fortius, persoonlijk denk ik dat het voor de Real Life Videos wel mee zal vallen, of heb je daar dan toch ook een dikke 3D kaart voor nodig? Zo niet, dan kun je hem daarvoor aansluiten op je laptop, of zie ik dit fout?

Als je een beetje een recente pc of notebook hebt moet het wel gaan denk ik. Maar het zal absoluut merkbaar zijn als je een beetje een aardige grafische kaart hebt. Ik heb een klein fragment van een pyreneeën etappe op mijn notebook staan. Dat draait gewoon goed. De link heb ik volgens mij ooit op dit forum gevonden maar ik heb hem niet meer bijdehand. Als er behoefte aan is wil ik hem wel even op het internet zetten. Bestandje is geloof ik zo'n 6 a 7mb.

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 22 dec 2006 00:57

Ik heb inmiddels bij Tacx geinformeerd. Zij geven aan dat er voorlopig geen nieuwe versie van de Fortius uit zal komen.
Ik ga dus maar eens kijken waar ik de beste aanbieding voor een Fortius tegenkom en dan ga ik hem bestellen.

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 22 dec 2006 03:00

Quote: Origineel geplaatst door Bottecchia op 15 December 2006
Quoten: Origineel geplaatst door Robbertje op 15 December 2006
PS. Wat betreft de vereisten voor je pc bij de Fortius, persoonlijk denk ik dat het voor de Real Life Videos wel mee zal vallen, of heb je daar dan toch ook een dikke 3D kaart voor nodig? Zo niet, dan kun je hem daarvoor aansluiten op je laptop, of zie ik dit fout?

Als je een beetje een recente pc of notebook hebt moet het wel gaan denk ik. Maar het zal absoluut merkbaar zijn als je een beetje een aardige grafische kaart hebt. Ik heb een klein fragment van een pyreneeën etappe op mijn notebook staan. Dat draait gewoon goed. De link heb ik volgens mij ooit op dit forum gevonden maar ik heb hem niet meer bijdehand. Als er behoefte aan is wil ik hem wel even op het internet zetten. Bestandje is geloof ik zo'n 6 a 7mb.




Ik heb een twee jaar oude HP laptop zonder 3d kaart en daar draaien de RLV's heel goed op. Als je DVD's kan afspelen kan je vrijwel zeker ook RLV's afspelen. De snelheid van de Drive is hier bepalend, als de drive te langzaam is kun je altijd nog de vidieo's op de harde schijf zetten. 3d rendering wordt bij de video's NIET gebruikt, wel bij de virtual reality parcoursen maar die vind ik zelf niet interessant. Dat is meer "gamen" en "virtual", de RLV's zijn meer "reality".
Afbeelding

robbertje
Forum-lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 20 nov 2006 10:43

robbertje 24 dec 2006 18:52

Quote: Origineel geplaatst door ericpeters op 22 December 2006
Quote: Origineel geplaatst door Bottecchia op 15 December 2006
Quoten: Origineel geplaatst door Robbertje op 15 December 2006
PS. Wat betreft de vereisten voor je pc bij de Fortius, persoonlijk denk ik dat het voor de Real Life Videos wel mee zal vallen, of heb je daar dan toch ook een dikke 3D kaart voor nodig? Zo niet, dan kun je hem daarvoor aansluiten op je laptop, of zie ik dit fout?



Als je een beetje een recente pc of notebook hebt moet het wel gaan denk ik. Maar het zal absoluut merkbaar zijn als je een beetje een aardige grafische kaart hebt. Ik heb een klein fragment van een pyreneeën etappe op mijn notebook staan. Dat draait gewoon goed. De link heb ik volgens mij ooit op dit forum gevonden maar ik heb hem niet meer bijdehand. Als er behoefte aan is wil ik hem wel even op het internet zetten. Bestandje is geloof ik zo'n 6 a 7mb.






Ik heb een twee jaar oude HP laptop zonder 3d kaart en daar draaien de RLV's heel goed op. Als je DVD's kan afspelen kan je vrijwel zeker ook RLV's afspelen. De snelheid van de Drive is hier bepalend, als de drive te langzaam is kun je altijd nog de vidieo's op de harde schijf zetten. 3d rendering wordt bij de video's NIET gebruikt, wel bij de virtual reality parcoursen maar die vind ik zelf niet interessant. Dat is meer "gamen" en "virtual", de RLV's zijn meer "reality".


Mede hierdoor ga ik dan toch meteen na de vakantie een Fortius aanschaffen, vooral omdat er op korte termijn géén nieuwe Fortius meer zal komen.
Red Bull Pro-SL 3000 Double Black, Dura-Ace & Ultegra, Ksyrium Elite Black, Fizik Arione, Race Face Deus XC, Ritchey WCS 4-Axis, Continental GP4000, Shimano Flightdeck SC6502 incl. sensor-kit SM-SC 70

Plaats reactie